Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zeer apart, want je rijdt op dat moment zonder rijbewijs. Dus verzekering technische kan dat heel vervelend uitpakken als het mis gaat.
Nee.
Op de dag van je examen heb je vrijstelling.
Zo was het vroeger in ieder geval.
Mijn buurjongen deed op dezelfde dag als ik examen.
Alleen een uur eerder.
Voor je examen deed je meestal een uur voorrijden.
De buurjongen was op zijn eigen motor daar (die dag was hij gezakt trouwens)
Ze waren toen net met vaste routes begonnen.
Toen zijn we samen , hij op zijn eigen motor en ik op de lesmotor zijn examen ronde gaan rijden.
Instructeur zat gewoon aan de koffie op het CBR.

Het zou kunnen zijn dat dit tegenwoordig anders is.
 
Nee.
Op de dag van je examen heb je vrijstelling.
Zo was het vroeger in ieder geval.
Mijn buurjongen deed op dezelfde dag als ik examen.
Alleen een uur eerder.
Voor je examen deed je meestal een uur voorrijden.
De buurjongen was op zijn eigen motor daar (die dag was hij gezakt trouwens)
Ze waren toen net met vaste routes begonnen.
Toen zijn we samen , hij op zijn eigen motor en ik op de lesmotor zijn examen ronde gaan rijden.
Instructeur zat gewoon aan de koffie op het CBR.

Het zou kunnen zijn dat dit tegenwoordig anders is.
Mijn instructeur gaf de afslagen etc door een jaar terug (27-11-2021). Uurtje warm rijden er voor.
 
Nee.
Op de dag van je examen heb je vrijstelling.
Zo was het vroeger in ieder geval.
Mijn buurjongen deed op dezelfde dag als ik examen.
Alleen een uur eerder.
Voor je examen deed je meestal een uur voorrijden.
De buurjongen was op zijn eigen motor daar (die dag was hij gezakt trouwens)
Ze waren toen net met vaste routes begonnen.
Toen zijn we samen , hij op zijn eigen motor en ik op de lesmotor zijn examen ronde gaan rijden.
Instructeur zat gewoon aan de koffie op het CBR.

Het zou kunnen zijn dat dit tegenwoordig anders is.

Dit was 1997. Ik mocht mijn rbw ook meteen ophalen op het gemeentehuis. Niet een week wachten zoals nu.
 
Eind jaren 80, lessen gehad op een honda cbx550 volgens mij. Vooral de afknapper NA de lessen herinner ik mij goed: vanaf de motor direct opstappen op mijn honda ss50, die leek toen superklein, smal en heel traag!!!! (Ondanks dat-ie wel 60kmu reed)..... mooie tijd!!!
 
Nee.
Op de dag van je examen heb je vrijstelling.
Zo was het vroeger in ieder geval.
Mijn buurjongen deed op dezelfde dag als ik examen.
Alleen een uur eerder.
Voor je examen deed je meestal een uur voorrijden.
De buurjongen was op zijn eigen motor daar (die dag was hij gezakt trouwens)
Ze waren toen net met vaste routes begonnen.
Toen zijn we samen , hij op zijn eigen motor en ik op de lesmotor zijn examen ronde gaan rijden.
Instructeur zat gewoon aan de koffie op het CBR.

Het zou kunnen zijn dat dit tegenwoordig anders is.
Dat is tegenwoordig al een tijdje niet meer. Zelfs na het halen van mijn autorijbewijs moest de instructrice terug rijden, omdat ik - ondanks dat ik wel geslaagd was - geen rijbewijs had en het ook geen lessituatie was.
 
Verschil auto of motor, was vroeger ook al. Die ontheffing gold alleen voor de motor, dus mocht je gewoon weer zelf terugrijden, zelfs als je gezakt was.
 
Laatst bewerkt:
Idem hier. Examen aangevraagd bij les 1. Na 8 lessen afrijden. Met alleen een oortje in. Kon alleen luisteren. Niks terugzeggen.
Bij examen examinator kwijtgeraakt _O-
Hoorde opeens in mijn oor: pleeg, ik weet niet waar je nu bent maar rij maar naar dat en dat parkeerterrein. Zien we elkaar daar .
Daar nog een 8je gedraaid en ff remmen en terug naar cbr gebouw.
En A op rbw....:t
Ik ben ze ook kwijt gereden op mijn examen.

De examinator was een vriend van mijn rij-instructeur.
Instructeur zei vantevoren; hij houd niet van getrut, dus gewoon gas er op en door rijden.
Ik rijden, in een woonwijk kan ik ineens niet verder, dus hop straatje keren en terug.
Ga de bocht weer om en kom ik ze dus voor hun "ineens" tegemoet.
Twee verbaasde gezichten.....:?:?

Maar hun konden niet zo snel keren, dus was al heel snel bijna buiten bereik van het brakke oortje. Hoorde nog net allemaal gekraak en "Stoppuuuuhhhh!"

Later op de provinciale weg net voor hun het stoplicht door, toen was het ook "rij maar terug", terwijl ik eigenlijk nog maar net weg was....
 
Gister bij schade bedrijf langs €1000,- :o schade
Verzekering gebeld, vorige x kreeg ik een mail waarbij de replica direct in het dossier kwam, makkelijk, dus graag weer
Maar, ging nog beter, zij is bij dezelfde maatschappij verzekerd, geeft niet, heb ik geen last van
Alles genoteerd, kreeg een sms met link, ff openen en direct foto schade formulier geüpload zij kijkt hem door, direct opdracht naar schadebedrijf, laat maar maken, komt goed
20/12 staat de afspraak voor de voorkant, doen ze direct de achterkant, 1 dag kwijt, alles klaar
Ben erg tevreden over de huidige verzekeraar (bij ons uit het dorp, dus dan weet je welke :Y_O-)
 
Weinig meegemaakt onderweg, maar afgelopen weken meerdere keren naar Rotterdam moeten rijden in de spits. Valt me op dat de automobilisten je meer ruimte geven zodra je Utrecht voorbij bent op de A12. Tot Utrecht proberen ze de spiegels aan elkaar te rijden, maar eenmaal voorbij Utrecht en richting Rotterdam waan ik me een ware Jozef en splijt de file voor me uit :}:]
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Ik kwam vanmorgen de kerstman op een versierde Africa twin met kerstvlichting tegen.
Compleet met kerstpak , muts en een baard aan zijn helm. _O- _O- _O-
.
Screenshot_20221210-135910.jpg
 
Ik kwam vanmorgen de kerstman op een versierde Africa twin met kerstvlichting tegen.
Compleet met kerstpak , muts en een baard aan zijn helm. _O- _O- _O-
Ik ook!!! Vanmorgen op A20 thv Capelle aan den IJssel:Y Zagen we dezelfde?
 
  • Leuk
Waarderingen: ronk
Gister bij schade bedrijf langs €1000,- :o schade
Verzekering gebeld, vorige x kreeg ik een mail waarbij de replica direct in het dossier kwam, makkelijk, dus graag weer
Maar, ging nog beter, zij is bij dezelfde maatschappij verzekerd, geeft niet, heb ik geen last van
Alles genoteerd, kreeg een sms met link, ff openen en direct foto schade formulier geüpload zij kijkt hem door, direct opdracht naar schadebedrijf, laat maar maken, komt goed
20/12 staat de afspraak voor de voorkant, doen ze direct de achterkant, 1 dag kwijt, alles klaar
Ben erg tevreden over de huidige verzekeraar (bij ons uit het dorp, dus dan weet je welke :Y_O-)
Als je die bedoelt van; ff … bellen, die heb ik ook voor alles, zeer fijne maatschappij, ik ben zelfs eens gebeld voor schade ( die ik idd had-) voordat ik de kans had het zelf te melden…. Geen gezeik, gewoon goed geregeld. Idem met uitbetalen.
 
Laatst bewerkt:
Respect voor de BMW-motorrijder die ik vanochtend rond 08:10u bij -1,5 net ten noorden van de Zeeburgertunnel tegenkwam op de A10, ik vond het toch wel fijn om ingeblikt te zitten 8-)
 
Ik was elders op de brommert onderweg. Het was ietwat fris aan de beentjes ja. De rest was lekker warm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan