Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Geen idee hoe dat tegenwoordig allemaal gaat, vroeger voor 10 gulden een oefenvergunning gekocht bij het politiebureau en rijden….vroeger was het simpel…. :]

Bovendien had je toen geen internet…. _O-
Ja, idd was vroeger heel simpel.
Na 1 rijlesje naar het examen. Daarna een vol A-rijbewijs en inmiddels al 40 jr schadevrij.

Al die grappen en grollen tegenwoordig met een meertraps-RBW A1-A2-A en allerlei 'kunstjes' die je moet beheersen heb ik nooit gemist.
Echt motorrijden leer je pas als je zelf met de brommer de weg op gaat.:]
 
Laatst bewerkt:
Echt motorrijden leer je pas als je zelf met de brommerd de weg op gaat.:]
Ja, tuurlijk ervaring is een groot goed.

Maar een gedegen vooropleiding is ook een pre.
Zoals ik net al berichtte, je bent nooit te oud om te leren, ik heb er mijn voordeel mee gedaan.
 
Ja, tuurlijk ervaring is een groot goed.

Maar een gedegen vooropleiding is ook een pre.
Zoals ik net al berichtte, je bent nooit te oud om te leren, ik heb er mijn voordeel mee gedaan.
Ik reed al stiekem motor voor ik 18 was dat kon vroeger,en dan ook nog zonder helm,daar heeft mijn moeder wel eens erg de zenuwen over gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
De instructeur kan wel hard in je oor toeteren wat je moet doen, maar kan niet daadwerkelijk ingrijpen als het mis gaat (zoals in een lesauto wel kan). Vanuit dat oogpunt vind ik het geen rare regel om eerst theorie te moeten halen.
ik ging in 1980 lessen en die cb400 had zeker dubbele bediening.
 
Ik heb in 1979 ook nog een of twee lessen gehad op een motor met dubbele besturing. Die verdwenen in de jaren '80 helemaal.
(Verder had ik ook een oefenvergunning.)
 
Ja, tuurlijk ervaring is een groot goed.

Maar een gedegen vooropleiding is ook een pre.
Zoals ik net al berichtte, je bent nooit te oud om te leren, ik heb er mijn voordeel mee gedaan.
Om eerlijk te zijn cursussen van mij waren leuk, VRO en de RMT stukken beter….. :?

Belangrijkste in de 50 jaar motorrijden van mij is je verstand gebruiken, vooral je rechterhand en geluk hebben. Hoe vaak ik van die idioten bij een toertochten zie wegrijden bijv. of laatst een keer commentaar heb gehad op de randen van achterband van mijn superbike…..:o Kortom, van brommer in de wei tot mooiweer rijder.

Ik ben gewoon zuinig mee, en vooral op mijzelf.

D7BA4F8E-1207-4D63-9201-6191E8F488B0.jpeg
 
Om eerlijk te zijn cursussen van mij waren leuk, VRO en de RMT stukken beter….. :?

Belangrijkste in de 50 jaar motorrijden van mij is je verstand gebruiken, vooral je rechterhand en geluk hebben. Hoe vaak ik van die idioten bij een toertochten zie wegrijden bijv. of laatst een keer commentaar heb gehad op de randen van achterband van mijn superbike…..:o Kortom, van brommer in de wei tot mooiweer rijder.

Ik ben gewoon zuinig mee, en vooral op mijzelf.

Bekijk bijlage 1828315
Bij de s van rosso ziet de band er niet best uit
 
Ik zie nog geen draden.
Voorlopig nog geen zorgen!
Banden zijn ook 4 jaar oud, dus helemaal geen zorgen….. :o

Nog nooit meegemaakt dat ze een stapje zij hebben gezet, komt omdat ik ‘normaal’ rij…op temperatuur komen ook mezelf en niet lomp in een bocht gas geef. Bij de VRO: langzaam gas bijgeven en slow in fast out toch.
 
Ik reed al 9 jaar motorcross.
En toen ik op mijn 18e mijn rijbewijs wilde gaan halen.
Zat de instructeur achterop bij de CB400F met dubbele bediening.
Gelukkig crosste hij ook , en was dus wel wat gewend, :+
Na 2 lesjes examen gedaan, godzijdank hield de examinator ook wel van een beetje tempo. (dat zei hij al van te voren)
Zij Ford Fiesta staat nog na te hijgen. _O-
Bij iedere stop (oortjes waren er toen nog niet) kreeg ik geen commentaar.
Pas op het CBR " je hebt lekker door gereden. :t "
En geslaagd dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan