- Onderwerp starter
- #31.476
En de d ookZeker nog nooit een RottedammerT gehoord..
Dan hoor je de T wel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En de d ookZeker nog nooit een RottedammerT gehoord..
Dan hoor je de T wel
er is ooit een onderzoek geweest (kan het nu even niet terug vinden) dit dit in onderdelen / fabricage idd ook zeiden, echter kwam daar naar voren dat lichten altijd aan een zwaardere belasting opleverden op de dynamo, en (ja echt) een iets hoger brandstofverbruik tot gevolg had zelfs.
Ook lampen die sneller kapot gingen ivm langer en vaker gebruik....
Persoonlijk ben ik ook voor: motor draait = licht aan...
Ik heb ook altijd licht aan, en de motor van het vrouwtje kan het licht ook niet uit.
Afdoende oplossing: massaschakelaar inbouwen.
Dan kun je alles wat bij gebruik aan moet blijven aan laten staan en gaat alles wat bij niet-gebruik uit moet zijn in één klik uit.Waar heb je het in over?
Oplossing voor wat?
Dan kun je alles wat bij gebruik aan moet blijven aan laten staan en gaat alles wat bij niet-gebruik uit moet zijn in één klik uit.
Lang niet bij alle auto's hoor!Da's toch al vreselijk lang zo.
Lang niet bij alle auto's hoor!
Het was bij mijn fiesta 1 kabeltje omsolderen.Verbaast me, het lijkt me zo vreselijk simpel.
Dat is het ook. Ik heb het ingebouwd in mijn DAF 66. Daar zit een lekstroompje in zodat de accu ook bij stilstand leegloopt. Heb het lekstroompje niet kunnen vinden en een massaschakelaar leek me toen de oplossing. Vind de elektra te ingewikkeld om zelf te gaan modificeren. Het werkt perfect! Met één klik is alles wat stroom gebruikt uit en de accu loopt niet meer leeg. Deze auto heeft het voordeel dat er geen klok in zit.Verbaast me, het lijkt me zo vreselijk simpel.
Bij mij is het: contact aan, licht aan; startmotor loopt, licht uit; motor loopt, licht aan. Bij mijn DAF en mijn Fiat werkt het trouwens ook zo.Bij mijn motor gaat het licht pas aan als de motor loopt. Dit moet bij auto's toch ook kunnen? Contact aan, licht uit. Motor loopt, licht aan.
Bij veel auto’s uit de tijd voor de computers kan je er een relais in zetten om dit te regelen. In de volksmond wordt dit ook wel een Scandinavisch Relais genoemd, aangezien het daar wel verplicht met licht aan rijden was / is dacht ik te weten.Bij mijn motor gaat het licht pas aan als de motor loopt. Dit moet bij auto's toch ook kunnen? Contact aan, licht uit. Motor loopt, licht aan.
Als het zonder computer kan, dan met computer ook.Bij veel auto’s uit de tijd voor de computers kan je er een relais in zetten om dit te regelen. In de volksmond wordt dit ook wel een Scandinavisch Relais genoemd, aangezien het daar wel verplicht met licht aan rijden was / is dacht ik te weten.
Bij Ford kon dit in ieder geval.
Ga maar lekker je gangAls het zonder computer kan, dan met computer ook.
Ik bedoel dat het toen met een relais moest en nu met een instelling via je display.Als het zonder computer kan, dan met computer ook.
Bij veel auto’s uit de tijd voor de computers kan je er een relais in zetten om dit te regelen. In de volksmond wordt dit ook wel een Scandinavisch Relais genoemd, aangezien het daar wel verplicht met licht aan rijden was / is dacht ik te weten.
Bij Ford kon dit in ieder geval.
Moet je eens weglopen met de sleutel. Dan gaat het een heel stuk sneller.Kom je er mooi niet meer in want die regelt ook de deurvergrendeling, je moet es horen wat er allemaal nog gebeurt als ik die bus al 3 minuten op het slot heb...
Dit is bij sommige auto's zo te programmeren. Over het algemeen is dit bij auto's die geen DRL hebben een optie in de software.Ja, Dat heeft mijn (import) focus ook. Alleen het gekke is dat de lampen overdag iets gedimd zijn. 90% licht ofzo. En als ik het dan met de schakelaar echt aanzet 100%.
opzich niet erg. Maar het vreet dus wel halogeen lampjes.
Zo te lezen werd ze evengoed prima opgemerkt door de bestuurders in haar omgeving.Dit is bij sommige auto's zo te programmeren. Over het algemeen is dit bij auto's die geen DRL hebben een optie in de software.
Zelf ook met eentje gereden waarbij dit zo geprogrammeerd was (opel astra uit 2008)
Vrat lampjes idd.... snel uit laten zetten en zelf DRL ingebouwd
maar goed, vannochtend.... 7h, pikkedonker, flink mistig hier in zw-brabant / zeeland...
kom je er 1 tegen ZONDER LICHT.... ook geen DRL....
Iedereen seinen, toeteren, etc.... maar mevrouw zat strak voor zich uit te kijken en reageerde nergens op.
Toen een auto voor haar met zijn lichten ging knipperen (mistlicht achter aan/uit, lampen aan/uit) ging ze seinen en toeteren, ik zat er toen naast en gebaarde naar haar, maar ik kreeg een middelvinger.....
man man man....
je ziet dit echt veel vaker dan je zou denken
Vandaag een mooi stukje over de Veluwe gereden.
Zit ik even op een bankje met een sjekkie en de telefoon, komt er een ouder persoon op een racefiets voorbij, schijnbaar is de beste man gekeerd en komt nogmaals voorbij en stopt.
Hij begint te praten, en vraagt of ik zit te genieten van de omgeving die de schepper heeft gemaakt.
Hij vertelt dat hij een bericht kreeg van de schepper, dat hij die motorrijder moest vertellen dat die op zoek moest gaan naar de schepper.
De beste man vraagt ook nog kun je daar iets mee?
Ik heb hem vriendelijk bedankt en we wensten elkaar een fijne dag.
Ach, niet al te zwaar aan tillen, was goed bedoeld denk ik maardan was bij mij de vriendelijkheid snel verdwenen