Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Bij de start van de DGR op het UT terrein…een pokke herrie en totaal geen veilige kleding… :+

36B362C7-F2CC-44A4-ABF5-FAB279770F4A.jpeg
 
Vandaag rondje Zeeland gedaan; valt wel op dat er ontzettend traag wordt gereden door automobilisten: waar je 100 km/u mag sukkelt het voort met 75/80 km/u, en waar het 80 km/u is mag je al blij zijn als ze 70 km/u rijden 🙄. Optrekken bij een verkeerslicht duurt laaaaaaaaang 😬.

Ritje:
01CD3E07-CF57-4B5D-81ED-CE356E81BCFA.png
 
Vandaag rondje Zeeland gedaan; valt wel op dat er ontzettend traag wordt gereden door automobilisten: waar je 100 km/u mag sukkelt het voort met 75/80 km/u, en waar het 80 km/u is mag je al blij zijn als ze 70 km/u rijden 🙄. Optrekken bij een verkeerslicht duurt laaaaaaaaang 😬.

Ritje:
Bekijk bijlage 1763619
Kijk even of je teller niet op mijlen staat. :P
 
Vandaag rondje Zeeland gedaan; valt wel op dat er ontzettend traag wordt gereden door automobilisten: waar je 100 km/u mag sukkelt het voort met 75/80 km/u, en waar het 80 km/u is mag je al blij zijn als ze 70 km/u rijden 🙄. Optrekken bij een verkeerslicht duurt laaaaaaaaang 😬.

Ritje:
Bekijk bijlage 1763619
Nou, dan was het voor mij hier afwisselender….ik was op die rode en het werkt als een rode lap.

Een Volvo V60 T4 probeerde mij vanaf stilstand bij te houden…..helaas, rode zijn sneller… _O-
 
Vandaag rondje Zeeland gedaan; valt wel op dat er ontzettend traag wordt gereden door automobilisten: waar je 100 km/u mag sukkelt het voort met 75/80 km/u, en waar het 80 km/u is mag je al blij zijn als ze 70 km/u rijden 🙄. Optrekken bij een verkeerslicht duurt laaaaaaaaang 😬.
Dat is niet alleen in Zeeland zo. '( Nu wegbeheerders bijna alle wegen buiten de kom 60 gemaakt hebben durft niemand meer 80 te rijden als het een keer mag. En als die wegen waar je 80 mag dan ook nog een inhaalverbod hebben is dat niet fijn :N
 
Vandaag door het Centraal Massief gereden, hoezo zijn snelwegen saai?
Wel jammer van al die camera's daar.
Toch wel af en toe ruim boven de toegestane snelheid gereden, prachtig 😊
 
Dat is niet alleen in Zeeland zo. '( Nu wegbeheerders bijna alle wegen buiten de kom 60 gemaakt hebben durft niemand meer 80 te rijden als het een keer mag. En als die wegen waar je 80 mag dan ook nog een inhaalverbod hebben is dat niet fijn :N
Eerlijk gezegd trek ik me van inhaalverboden niet altijd wat aan: als er geen tegenliggers in zicht zijn, en er rijdt een 🐌 voor me: 💨💨💨.
 
Dat is niet alleen in Zeeland zo. '( Nu wegbeheerders bijna alle wegen buiten de kom 60 gemaakt hebben durft niemand meer 80 te rijden als het een keer mag. En als die wegen waar je 80 mag dan ook nog een inhaalverbod hebben is dat niet fijn :N
Inderdaad, ik had er vandaag ook zo een. 80 toegestaan, maar opa en oma vonden 55 hard genoeg. Bij een inhaalverbod ook nog, waar ik me normaal gesproken redelijk aan hou, maar dit ging echt nergens over. Prima als je wil toeren, maar er zijn ook nog mensen die wel gewoon ergens heen moeten.
 
Zojuist nog even een avond rondje gedaan. Boerenlandweggetje, smal, diepe sloot aan beide kanten. Ik reed al 80, knalt er een Seat Ibiza mij met zeker 120 voorbij en als maar harder rijden. Heb geen behoefte om er achteraan te knallen. Aan eind van de weg, jonge gast, stopt met zijn Ibiza. Ik kom aanrijden en hij wenkt mij tot stoppen, toch maar even gestopt. Hij: “Had je niet verwacht hè”! ik: “nee klopt, ging ook wel gek”. “Gozer, je moet een R1 kopen”. “ ik: “ga je die van jou verkopen (er van uitgaand dat hij er eentje heeft”, hij: “nee, man”. “Ik: kan je beter wel doen” ..

Verder was het een mooie ritje
 
Het was vandaag inderdaad nationale "Vmax - 30 is hard zat"-dag. Ik zat in een kwartiertje snelweg (A10/A7) achter:
- Eerst een motorrijder op een verschrikkelijk oud ogend model motor met ongeveer 50 in de 80 vlak voor de afslag De Baarsjes.
- Daarna een stel beppende jongedames in een Punto met 70 in de 100 op de taperstrook vlak voor de Coentunnel
- En verderop, in de Coentunnel zelf, een Luxemburgs gezinnetje (althans, denk ik, twee ouders twee kinderen zo te zien) dat zo te zien vrolijk samen aan het zingen was, terwijl ze over de strepen van de middelste rijbaan heen en weer slingerden onder de Coentunnel met ook 70 in de 100

Ik heb geen ongelukken gezien, maar dat lag toch echt aan de overige weggebruikers :)
 
Zojuist nog even een avond rondje gedaan. Boerenlandweggetje, smal, diepe sloot aan beide kanten. Ik reed al 80, knalt er een Seat Ibiza mij met zeker 120 voorbij en als maar harder rijden. Heb geen behoefte om er achteraan te knallen. Aan eind van de weg, jonge gast, stopt met zijn Ibiza. Ik kom aanrijden en hij wenkt mij tot stoppen, toch maar even gestopt. Hij: “Had je niet verwacht hè”! ik: “nee klopt, ging ook wel gek”. “Gozer, je moet een R1 kopen”. “ ik: “ga je die van jou verkopen (er van uitgaand dat hij er eentje heeft”, hij: “nee, man”. “Ik: kan je beter wel doen” ..

Verder was het een mooie ritje
Hayabusa 1300 is over het algemeen een beter voorstel van dat soort.
 
Bij de start van de DGR op het UT terrein…een pokke herrie en totaal geen veilige kleding…
Tegenwoordig kun je amper nog zien of kleding veilig is, of niet. Sowieso zijn jeans enorm goed geworden in de afgelopen paar jaar. Ook sneakers van bijvoorbeeld TCX zijn niet te onderscheiden van gewone hoge schoenen. En je hebt ook van die kevlar onderkleding.

Maar goed, ik denk dat jij wel echt gelijk hebt, want ik zie ook amper handschoenen en daar kun je het echt wel aan zien.
 
Vandaag rondje Zeeland gedaan; valt wel op dat er ontzettend traag wordt gereden door automobilisten: waar je 100 km/u mag sukkelt het voort met 75/80 km/u, en waar het 80 km/u is mag je al blij zijn als ze 70 km/u rijden 🙄. Optrekken bij een verkeerslicht duurt laaaaaaaaang 😬.
Zeeland wordt vooral in ‘t weekend overspoeld met toeristen, die hebben geen haast. Bovendien is het hier vergeven van de bermkassa’s en trajectcontroles. En stukjes waar je 100 mag worden steeds zeldzamer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan