Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Tsja, ik merk ook dat het afgelopen jaar mensen veel sneller geirriteerd of zelfs agressief kunnen worden. En dat is jammer.
Inderdaad. Paar weken terug filterde ik tussen 2 rijen auto's, stuurt de linker auto naar rechts en de rechter auto naar links waardoor de ruimte te krap werd, vervolgens gaan de auto's op de rem en tik ik de spiegel aan met mijn stuur.
Raampje gaat open, scheldpartij van zijn kant over voordringende motoren en dat ik moet gaan betalen voor de schade. Gezegd dat hij wat socialer moet rijden en geen schade had maar kon het bij het wegrijden niet laten hem een middelvinger te geven...nou

10 minuten later bij een stoplicht komt de auto met 100km/h over de trambaan aangescheurd, zet mij klem, ik denk dit wordt knokken en snel de helm afgezet, en noord afrikaanse gast komt woest uit zijn auto dat ik moet betalen en of ik het lef had die middelvinger nu ook op te steken. Dat lef had ik (stom oké) dus dat werkte niet heel de-escalerend. Al scheldend letterlijk neus tegen neus gestaan met die mafkees, en heeel dichtbij een vechtpartij. Er stond alleen inmiddels 20 man bij dus ik dacht ik ga niet de eerste klap verkopen en uiteindelijk koos hij eieren voor zijn geld....man man man om een tikje tegen een spiegel.
Goed afgelopen maar voor hetzelfde geld steekt hij je neer of rijdt hij je dood...
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik toch aangifte doen als je bedreigt bent. Ik ben zeker niet een van de gewelddadige aanpak, maar ik zou me niet laten kisten door iemand met een grote smoel, of slechte reputatie.
Op zich heb je natuurlijk volkomen gelijk, maar tegelijkertijd kan het sóms beter zijn je kansen en de gevolgen af te wegen, soms staat het gewoon niet in verhouding. Hoe rot ook.
Die afweging zal SBB ook overwogen gemaakt hebben.
 
man man man om een tikje tegen een spiegel.
Ik keur het gedrag van die automobilist absoluut niet goed en als ik het zo lees ben ik gelukkig iets beter in staat mijn woede te reguleren. Maar als je mijn spiegel zou raken en weg zou rijden zou mijn bloed ook koken. ;)
 
Je moet langzamerhand met een dashcam rijden met de idioten van tegenwoordig
Om iets aan te tonen kan het handig zijn.
Waar het nu hoofdzakelijk voor wordt gebruikt is om beelden online te laten zetten bij de Telegraaf.
Op zich is dat niet zo erg maar het commentaar van die Gijsbert Termaat trek ik erg slecht.
 
Als ik het zo lees ben ik toch altijd wel blij met mijn eigen tactiek.

Ik roep gewoon altijd "How sorry hè!", steek m'n hand op en vertel vervolgens thuis tegen m'n meissie wat een verschrikkelijke klootzak ik nou weer tegengekomen ben en dat ik hem/haar/xyz het liefst uit de auto had getrokken om het bloed op mijn knokkels te slaan.

Dan geeft ze me een aai over de bol en begint vervolgens over welke boodschappen we nog moeten halen ofzo. Tot nu toe onderweg dan ook geen vechtpartijen, achtervolgingen, bedreigingen of dat soort dingen meegemaakt. :t
 
Ik keur het gedrag van die automobilist absoluut niet goed en als ik het zo lees ben ik gelukkig iets beter in staat mijn woede te reguleren. Maar als je mijn spiegel zou raken en weg zou rijden zou mijn bloed ook koken. ;)
Waarom? Als je geen schade hebt ... Denk aan wat er op het omslag van het schadeformulier staat: "Wees hoffelijk - Blijf kalm - Word vooral niet boos".
 
Als ik het zo lees ben ik toch altijd wel blij met mijn eigen tactiek.

Ik roep gewoon altijd "How sorry hè!", steek m'n hand op en vertel vervolgens thuis tegen m'n meissie wat een verschrikkelijke klootzak ik nou weer tegengekomen ben en dat ik hem/haar/xyz het liefst uit de auto had getrokken om het bloed op mijn knokkels te slaan.

Dan geeft ze me een aai over de bol en begint vervolgens over welke boodschappen we nog moeten halen ofzo. Tot nu toe onderweg dan ook geen vechtpartijen, achtervolgingen, bedreigingen of dat soort dingen meegemaakt. :t
Ik maak ook gelukkig nooit dat soort dingen mee onderweg. Eigenlijk heb ik maar een saai leven en dat bevalt me prima. *O*
 
Waarom? Als je geen schade hebt ... Denk aan wat er op het omslag van het schadeformulier staat: "Wees hoffelijk - Blijf kalm - Word vooral niet boos".
Omdat je wat van een ander geraakt hebt? Dan lijkt het mij wel zo netjes het nader te bekijken met elkaar. Het kan heel goed mijn tekortkoming zijn maar als ik me midden in het verkeer begeef lukt het mij in ieder geval niet om vast te stellen of er schade is. Oke..een flinke deuk zie ik natuurlijk ook wel _O- maar er zijn meer soorten schades natuurlijk.
 
Ik keur het gedrag van die automobilist absoluut niet goed en als ik het zo lees ben ik gelukkig iets beter in staat mijn woede te reguleren. Maar als je mijn spiegel zou raken en weg zou rijden zou mijn bloed ook koken. ;)

Als je bewust (of uit onoplettendheid, maar dit was bewust) iemand sandwiched moet je ook kunnen leven met de mogelijkheid dat iemand je dan aantikt, en niet gaan mekkeren. En ja ik stond stil naast zijn spiegel en kon prima zien dat er niets aan de hand was.
En dan nog, als iemand het gesprek begint met een scheldtirade is het gewoon klaar.
 
Als ik het zo lees ben ik toch altijd wel blij met mijn eigen tactiek.

Ik roep gewoon altijd "How sorry hè!", steek m'n hand op en vertel vervolgens thuis tegen m'n meissie wat een verschrikkelijke klootzak ik nou weer tegengekomen ben en dat ik hem/haar/xyz het liefst uit de auto had getrokken om het bloed op mijn knokkels te slaan.

Dan geeft ze me een aai over de bol en begint vervolgens over welke boodschappen we nog moeten halen ofzo. Tot nu toe onderweg dan ook geen vechtpartijen, achtervolgingen, bedreigingen of dat soort dingen meegemaakt. :t

Dat is beter ja, maar soms handel je naar emotie en dan denk je even niet zo helder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Dat daar nog geen app voor is… Meteen een hele berg foto’s erbij uploaden en veel succes ermee, zou je denken.
 
@Super Blackbird

Je kunt ipv een aangifte van bedreiging of poging tot doodslag ook een melding laten maken.

Dan word er door de politie wel iets genoteerd, kan handig zijn bij dossier vorming.

Althans zo is mij verteld nadat ik een tijdje terug aangifte poogde te doen van bedreiging.

Dat koste wel wat praten. De agente aan de telefoon was hardnekkig in haar poging om me van aangifte doen af te houden. Ze deed de aanname dat er geen getuigen waren, waren er wel. Zelfs camera beeld.

Was ook geen fris figuur die bedreiger.

Achteraf wel jammer. Had het beter zelf opgelost. Niet verstandig, wel rechtvaardiger dan het lul verhaal van de politie.
 
Nouja nee dus. Ik handel in het verkeer niet naar emotie, wat ik ook meemaak. Niet helder nadenken is niet voor onderweg, en al helemaal niet als ik op de motor zit.
Daarmee zeg ik niet dat ik nooit geëmotioneerd ben onderweg, sta ook wel eens te trillen op m'n benen van woede of opluchting. Maar ik handel er niet naar, dat scheelt alles.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb officieel alleen zijn kenteken.
Maar ondertussen weet ik al wie het is en waar hij woont. Geen lekker figuur.
Volgens meerdere mensen moet je daar geen ruzie mee krijgen.
Ook mensen waar je beter geen ruzie mee kunt krijgen kun je aan, je moet alleen geniepiger zijn...
Wie niet sterk is moet gemeen zijn..
 
Terug
Bovenaan Onderaan