Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Mijn linkertas is losgeschoten en heeft op de snelweg mijn achterwiel geblokkeerd. Het leek even op een elektrisch mankement, de motor werd afgewurgd en leverde geen vermogen. Op de vluchtstrook ontdekte ik de ware toedracht. Omdat ik alleen was heb ik de tassen in de berm gedumpt maar nu ik erover nadenk word ik weer boos over de rampzalige constructie en ga ik die troep ophalen om de fabrikant ermee te confronteren. De constructie lijkt gemaakt om eerdere vergelijkbare rampen te voorkomen (een toevoeging die op het eerste gezicht overbodig lijkt), en heeft me af en toe angstbeelden opgeleverd die vandaag helaas realiteit werden.
Ook ik ben benieuwd hoe dit gebeurt is en wat voor tassenset het was!
 
Ik heb ook een tassenset als in een rackless systeem.
Maar zelfs met offroad rijden heb ik nergens last van
Ik had er een staalkabeltje achter gemaakt zodat ze niet naar binnen konden maar vind die losse tassen niks.
Ik heb nu een kofferrek/set van Hepco & Beckers, zadeltas en tanktas.
( Die ik nooit gebruik)
 
Gisteren reed ik op de provinciale weg door, of net langs, Hoorn. Op een gegeven moment rijd ik onder een bruggetje door (1 rijstrook) waarna een flauwe bocht naar links volgt met de afslag naar het centrum. Blijkbaar was het druk want net nadat de weg weer op 'normale' hoogte was, stond het verkeer stil. Ik begon daarom te remmen en voordat ik in mijn spiegel kon kijken hoorde in piepende banden en zag ik iets zwarts van links achter naar rechtsachter verdwijnen. Blijkt dus een Fiat Panda te zijn geweest die te laat door had dat er geremt moest worden en daardoor een noodstop moest maken. Ik ben me heel bewust dat ik hier veel geluk gehad heb.
 
Mijn linkertas is losgeschoten en heeft op de snelweg mijn achterwiel geblokkeerd. Het leek even op een elektrisch mankement, de motor werd afgewurgd en leverde geen vermogen. Op de vluchtstrook ontdekte ik de ware toedracht. Omdat ik alleen was heb ik de tassen in de berm gedumpt maar nu ik erover nadenk word ik weer boos over de rampzalige constructie en ga ik die troep ophalen om de fabrikant ermee te confronteren. De constructie lijkt gemaakt om eerdere vergelijkbare rampen te voorkomen (een toevoeging die op het eerste gezicht overbodig lijkt), en heeft me af en toe angstbeelden opgeleverd die vandaag helaas realiteit werden.
Nog steeds geen idee wat er nou precies gebeurd is.

Het kenteken is ook afgerukt/verdwenen, en was bij een inspectierondje dat ik na het incident deed ook niet meer te vinden. Merkwaardig genoeg zaten de tassen ook nog steeds aan elkaar met de brede strook klittenband die daarvoor bedoeld is. (Omdat ik die verbinding ook niet vertrouw had ik die bij een eerdere buitenlandse vakantie al geborgd met een stevige band.)
 
Vandaag met een route langs de Nürburgring gereden. Blijkt nu een UGS te zijn voor hulpdiensten. Onderweg ook veel verwoesting tegen gekomen… :/
 

Bijlagen

  • 021830B2-6441-422B-B825-7BD32CEEF9DB.jpeg
    021830B2-6441-422B-B825-7BD32CEEF9DB.jpeg
    351,8 KB · Weergaven: 67
  • 19BF999E-FC02-47BB-ADEE-8D119DC6404C.jpeg
    19BF999E-FC02-47BB-ADEE-8D119DC6404C.jpeg
    182,7 KB · Weergaven: 64
  • D9FF0A52-0F10-4EEC-9945-0492F0854852.jpeg
    D9FF0A52-0F10-4EEC-9945-0492F0854852.jpeg
    326,6 KB · Weergaven: 64
een Ecomobile - Monotracer - Monoracer - Peraves....het merk wisselt alle paar jaar, het idee blijvt hetzelfde, intussen worden zu in Tschechie gemaakt.
Peraves website (duits)
Tsjechië ; nieuwe Velorex?
 
Nog steeds geen idee wat er nou precies gebeurd is.

Het kenteken is ook afgerukt/verdwenen, en was bij een inspectierondje dat ik na het incident deed ook niet meer te vinden. Merkwaardig genoeg zaten de tassen ook nog steeds aan elkaar met de brede strook klittenband die daarvoor bedoeld is. (Omdat ik die verbinding ook niet vertrouw had ik die bij een eerdere buitenlandse vakantie al geborgd met een stevige band.)
Toch benieuwd wat voor tassenset /setup het is
 
Gisteren reed ik op de provinciale weg door, of net langs, Hoorn. Op een gegeven moment rijd ik onder een bruggetje door (1 rijstrook) waarna een flauwe bocht naar links volgt met de afslag naar het centrum. Blijkbaar was het druk want net nadat de weg weer op 'normale' hoogte was, stond het verkeer stil. Ik begon daarom te remmen en voordat ik in mijn spiegel kon kijken hoorde in piepende banden en zag ik iets zwarts van links achter naar rechtsachter verdwijnen. Blijkt dus een Fiat Panda te zijn geweest die te laat door had dat er geremt moest worden en daardoor een noodstop moest maken. Ik ben me heel bewust dat ik hier veel geluk gehad heb.
Heb je je echt geluk gehad.
Ik ben door zo’n geintje afgevoerd in een verlengde gele Mercedes, een skelet-reparatie met wat metaal, en (het ergste) zes weken niet kunnen motorrijden.
Het is onderhand bijna 30 jaar geleden maar sommige gebeurtenissen vergeet je niet snel meer.
 
Jammer, kan het kenteken niet leesbaar krijgen.
Zitten er nou een soort van zijwieltjes aan beide zijden?
Edit: opmerking m.b.t. die 2-wielige UFO
 
Vandaag een noodbezorger aan het werk, reed een mp3, vroeg of ik een rondje wilde
Nooit geprobeerd, dus doe maar
Rijdt opzich wel geinig, sturen is ff wennen, maar went snel
Zie er zelf geen voordeel in tov een motorscooter, zou er dus ook geen kopen
Voor he , dit was de b rijbewijs versie, en ja, dan kan ik het snappen
 
Kwam van de week onderweg een model 3 tegen, nix bijzonders zou je zeggen, rijden er zat van
Deze was echter niet standaard
Verlaagd
Front lip onder de bumper
Side skirts
Subtiele achter spoiler
Dikke diffuser achter
Al deze extra's in zwart, auto wat gif groen
Zag er best vet uit
 
Vandaag een noodbezorger aan het werk, reed een mp3, vroeg of ik een rondje wilde
Nooit geprobeerd, dus doe maar
Rijdt opzich wel geinig, sturen is ff wennen, maar went snel
Zie er zelf geen voordeel in tov een motorscooter, zou er dus ook geen kopen
Voor he , dit was de b rijbewijs versie, en ja, dan kan ik het snappen
Ik kan me voorstellen dat het in de winter wel een prettig idee is om dat extra contactvlak met het asfalt te hebben als je onverwacht in de sneeuw of ander slecht weer terechtkomt na het werk.

Voor de rest schreeuwt het vooral dat je wel motor wilt rijden maar geen motorrijbewijs hebt :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan