Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Toch verbaas ik me soms wel dat je zonder peut komt te staan. Ik weet dat ik bij een X aantal KM moet tanken, die ga ik eigenlijk nooit over. Tank liever een keer vaker dan te weinig maar goed :)

Deze rijder gaf aan dat zijn motor wss meer was gaan gebruiken. Dus hij weet het wel alleen mis gerekend. Verbruik kan behoorlijk schommelen door weer en ander verkeer.
 
Dus precies het scenario wat ik hiervoor schetste met mijn Vulcan. Als ik niet wat eerder dan normaal was gaan tanken had ik ook stil komen te staan.
Gek genoeg maakt 't bij zowel m'n ZRX als m'n V-Strom weinig uit wat voor weer het is. Misschien omdat die wat meer vermogen 'over' hebben?
 
Deze rijder gaf aan dat zijn motor wss meer was gaan gebruiken. Dus hij weet het wel alleen mis gerekend. Verbruik kan behoorlijk schommelen door weer en ander verkeer.

Naja wel tof dat je op deze wijze kan helpen! :D Ik heb een V-strom en ik zit qua verbruik gemiddeld, weer en verkeer heeft daar weinig invloed op. Nou ben ik zelf ook een angsthaas om zonder peut te komen staan waardoor ik snel even de tank volgooi. Om dit soort situaties te voorkomen ;)
 
Logisch? Als ik mijn gas los laat gaat er geen remlicht branden.
Die ev's brengen alleen maar heel veel onrust te weeg in het verkeer.
Niet vreemd dat er tegenwoordig zo'n beetje de hele dag door files als gevolg van ongelukken op onze autosnelwegen staan.
Bedenk wel dat het regeneratief remmen met een elektrische auto wel een paar stapjes erger is dan afremmen op de motor. Ook al heb je een 1 cilinder flink in de toeren gejaagd. Die leafs kunnen regeneratief zo hard afremmen dat je echt in je gordels hangt. Geloof me, dan wil je een remlicht achter.

De reden dat ze alleen zo knipperen is dat je niet precies weet wanneer ze aan gaan. Je bent er dus minder bewust mee bezig wanneer die lampen aan gaan.

If anything denk ik juist dan die elektrische auto's zorgen voor minder file. Je wilt gewoon dat rempedaal niet meer gebruiken en je gaat dus beter anticiperen. Daarnaast hebben die dingen allemaal automagisch remmen in geval van nood enzo.
Dat er meer file's zijn is dat we met zn alle een uur van het werk af gaan wonen en dan alsnog om 9 uur op het werk willen (moeten) zijn. Heeft niks met het type aandrijving van voertuigen te maken.
 
Toch zie ik best vaak Tesla's die nauwelijks afremmen maar wel om-de-haverklap een oplichtend remlichtje hebben. Bloedirritant als je erachter zit. Gaat dat kreng zo snel al aan of kunnen Tesla rijders gewoon niet rijden en zijn ze om de haverklap hun rem aan 't aantikken?
 
Toch zie ik best vaak Tesla's die nauwelijks afremmen maar wel om-de-haverklap een oplichtend remlichtje hebben. Bloedirritant als je erachter zit. Gaat dat kreng zo snel al aan of kunnen Tesla rijders gewoon niet rijden en zijn ze om de haverklap hun rem aan 't aantikken?

Zou dit iets te maken kunnen hebben met systeem voor automatisch afstand houden? (Waarbij de bestuurder dus steeds te dicht op de voorganger kruipt.)
Geen idee, hoor, zelf nog nooit met zo'n moderne elektro-auto gereden, maar kan me er iets bij voorstellen.
 
Toch zie ik best vaak Tesla's die nauwelijks afremmen maar wel om-de-haverklap een oplichtend remlichtje hebben. Bloedirritant als je erachter zit. Gaat dat kreng zo snel al aan of kunnen Tesla rijders gewoon niet rijden en zijn ze om de haverklap hun rem aan 't aantikken?
Dat weet ik niet. Nog nooit Tesla gereden, maar ik vermoed dat met wat meer afstand het probleem is opgelost. Zeker weten doe ik het niet.
 
Nou ik zat gisteren achter een Tesla bij het oprijden van de A10 vanaf Amsterdam. Er zat niemand voor hem en het remlichtje ging zeker 10x aan vanaf het stoplicht totaan het invoegen.
 
Kom ook vaak Tesla’s tegen, de ultieme ego verlenger, van menig leasebak rijder. })

Als ik er naast sta, zie je ze kijken, zo van, kom maar op. _O-
 
Kom ook vaak Tesla’s tegen, de ultieme ego verlenger, van menig leasebak rijder. })

Als ik er naast sta, zie je ze kijken, zo van, kom maar op. _O-

En dan zo heel stoer aankijken, beetje revven daar naast die bak. Beetje uitdagen.. Die lui blazen weg en jij trekt heel hennig in de 1 op.. Heerlijk is dat :]
 
Dat zijn buitengewoon irritante verkeersdeelnemers, de lui die remmen zonder dat er wat te remmen valt :(
Zoals ik een paar pagina's geleden al heb aangegeven. Dat is dus waarschijnlijk gas los en niet zozeer remmen. Waarschijnlijk net genoeg om de remlichten aan te laten gaan.
 
En dan zo heel stoer aankijken, beetje revven daar naast die bak. Beetje uitdagen.. Die lui blazen weg en jij trekt heel hennig in de 1 op.. Heerlijk is dat :]
Ik ben niet zo van het revven, en hoef ook niet zonodig uit te dagen, maar áls ik het gas opentrek, ja dan ben ik meestal wel als eerste weg, om inderdaad daarna Relaxed in de rechter rijstrook, rustig verder te tuffen, kijkend naar de gefrustreerde reactie van de uitdager :P
 
Blijkbaar hebben veel mensen niet door dat je ze een goed gevoel geeft door dat sprintje aan te gaan...

Kunt beter even stoppen bij zo n laadpaal en vertellen hoeveel km je nog kan voordat je in 1 minuut je tank weer vol gooit.
Als ze daar niet op reageren kun je altijd nog vragen of ze kids hebben.. en of ze in de mijn werken of dat ze een ander zn kind het vieze werk op laten knappen ?! :P
 
Blijkbaar hebben veel mensen niet door dat je ze een goed gevoel geeft door dat sprintje aan te gaan...

Kunt beter even stoppen bij zo n laadpaal en vertellen hoeveel km je nog kan voordat je in 1 minuut je tank weer vol gooit.
Als ze daar niet op reageren kun je altijd nog vragen of ze kids hebben.. en of ze in de mijn werken of dat ze een ander zn kind het vieze werk op laten knappen ?! :P
Aan zo’n laadpaal is het wel goedkoop tanken....en qua autokosten heeft hij weinig te klagen.
 
Aan zo’n laadpaal is het wel goedkoop tanken....en qua autokosten heeft hij weinig te klagen.
Is dat echt goedkoop? Heb namelijk geen idee wat je er voor betaald..

Maar als je je eigen tijd rekent kan benzine heel snel weer uit ;)

Ik doelde er trouwens op dat het snelle accelereren het enige voordeel is van zo n auto
 
Blijkbaar hebben veel mensen niet door dat je ze een goed gevoel geeft door dat sprintje aan te gaan...

Kunt beter even stoppen bij zo n laadpaal en vertellen hoeveel km je nog kan voordat je in 1 minuut je tank weer vol gooit.
Als ze daar niet op reageren kun je altijd nog vragen of ze kids hebben.. en of ze in de mijn werken of dat ze een ander zn kind het vieze werk op laten knappen ?! :P
Ik vind zo'n laadmoment wel een fijn momentje van rust. En heb geen kinderen. Daarnaast betaal ik ook niet voor het laden. Wat zeg je dan als je daar staat?
 
Is dat echt goedkoop? Heb namelijk geen idee wat je er voor betaald..

Maar als je je eigen tijd rekent kan benzine heel snel weer uit ;)

Ik doelde er trouwens op dat het snelle accelereren het enige voordeel is van zo n auto
Snelladen langs de snelweg kost ongeveer evenveel als rijden op benzine.
Thuis laden kost ongeveer evenveel als het bakkie koffie op het werk.

Laadtijd is reistijd en dus vaak ook werktijd. Laptop mee en doorwerken kan prima.
 
Is dat echt goedkoop? Heb namelijk geen idee wat je er voor betaald..

Maar als je je eigen tijd rekent kan benzine heel snel weer uit ;)

Ik doelde er trouwens op dat het snelle accelereren het enige voordeel is van zo n auto

Berekening heb ik laatst gezien en het scheelt behoorlijk, ben nu lui om het op te zoeken.

Sneller optrekken, achzo......ik heb die knop grotendeels omgedraaid dat ik zgn met de motor sneller ben. En met de auto lang geleden ook...belangrijkste is nu gezien het verkeersbeeld dat ik veilig overkom, en tijd heb ik zat... ;)
 
Laatst bewerkt:
Stond laatst 800 meter van het tankstation zonder benzine. Dat was wel even een 'walk of shame'. Ik was vergeten dat ik al 80 km had gereden voordat ik de teller had gereset.

Ik blijf toch uitkijken naar de dag dat ik een brandstofmeter heb! :P
 
Vanavond weer eens een ritje zelf.
Rij in een 30 km zone achter een auto, deze rijdt ongeveer 30, en blijf achter hem rijden. Als de 30 zone afgelopen is, blijft hij 39 rijden, dus gas erop en erlangs. Gaat hij harder, verlies ik als brommer. Dus weer erachter ingevoegd. Gaat hij weer 30 rijden, dus er weer langs, gast hij weer harder rijden.
Goed bezig man :t
Moest linksaf, dus naast hem tijdens afgeslagen :W
Leuk joh brommertje pesten vooral doorgaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan