Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanochtend +/- 07:30 op de motor vertrokken naar huis naar een opdrachtgever in de Botlekregio. Dichte mist, zicht tot +/- 200 meter. Wel apart rijden zo, ff meer moeten opletten op het overige verkeer of ze geen idiote acties uitvoeren en mij over het hoofd zien.

Temp. meter gaf op een gegeven moment net 1 graden boven nul aan. Was wel goed ingepakt, wintervoering in jas en broek, winterhandschoenen aan en net nog niet de zadelverwarming en handvatverwarming aangedaan.
 
Tussen Amsterdam en Utrecht geen mist, zelfs niet een beetje. Wel voor het eerst deze winter het idee dat het kouder aan het worden was.

En een hoop mensen die reden alsof er wel mist was. Één grote harmonica...
 
Heel de weg naar mijn werk toe door de mist af en toe het wissertje van mijn handschoen over het vizier moeten halen t.b.v. het zicht, niks geks aan natuurlijk.
Toen ik echter van de A27 af de polder in ging kreeg ik het vocht met het wissertje niet meer van het vizier af, het was kennelijk aangevroren.. was wel even een aparte gewaarwording. Laatste paar kilometertjes maar met het vizier open gereden :P
 
Heel de weg naar mijn werk toe door de mist af en toe het wissertje van mijn handschoen over het vizier moeten halen t.b.v. het zicht, niks geks aan natuurlijk.
Toen ik echter van de A27 af de polder in ging kreeg ik het vocht met het wissertje niet meer van het vizier af, het was kennelijk aangevroren.. was wel even een aparte gewaarwording. Laatste paar kilometertjes maar met het vizier open gereden :P
Paar jaar geleden ook gehad, aleen heb ik een bril waarmee hetzelfde gebeurde. Toen maar zonder bril doorgereden. Was ook niet het beste idee wat ik ooit heb gehad
 
Heel de weg naar mijn werk toe door de mist af en toe het wissertje van mijn handschoen over het vizier moeten halen t.b.v. het zicht, niks geks aan natuurlijk.
Toen ik echter van de A27 af de polder in ging kreeg ik het vocht met het wissertje niet meer van het vizier af, het was kennelijk aangevroren.. was wel even een aparte gewaarwording. Laatste paar kilometertjes maar met het vizier open gereden :P
Ik reed door de mist tot ik het wel erg vaag vond worden en ineens op 't idee kwam dat wissertje maar 's te gebruiken :$ En toen kon ik alles weer vrijwel helder zien! *O*
 
Paar jaar geleden ook gehad, aleen heb ik een bril waarmee hetzelfde gebeurde. Toen maar zonder bril doorgereden. Was ook niet het beste idee wat ik ooit heb gehad
Zonder bril of lenzen rijden is voor mij ook spannend. :Y

Jaren geleden ging er bij een concert ineens een mensenmassa lopen hossen en stompen bij een concert.
Dus ik ging maar mee, if you can't beat them, join them.
En het leek mij ook wel leuk, testosteron tegen testosteron.

Op een gegeven moment zie ik mijn bril in slow-motion een meter hoog boven de mensenmassa uitkomen. _O-
Niks aan te doen dacht ik gelijk, gewoon doorgaan met ronddraaien, springen en dansen.

Na het concert nog gezocht tegen beter weten in, dat werd een lange en donkere rit op de motor terug.
Gelukkig voor mij een bekende stad en (lange) snelweg. Rustig aan. :]
 
Laatst bewerkt:
Ja dat had ik vanochtend ook, mn ruitje begon aan te vriezen. Gelukkig kijk ik eroverheen, erdoorheen kijken was geen optie meer halverwege de A12. En dat was geen waterdamp maar echt een ijslaagje. Vizier gelukkig niet, mn hoofd straalt blijkbaar genoeg warmte uit :+

Handschoenen zijn sinds maandag (precies op tijd?) verwarmd, dus die bevriezen niet
 
Vanmiddag weer even aan herinnert dat Google maps volkomen köt is als het erg druk is op de weg...
Vanuit Amstelveen wist ik de weg naar huis niet, dus maps navigatie richting huis. Zodra ik bij de snelweg ben weet ik de weg wel maar ik moet ff dat gehucht uit...

Tegen de tijd dat ik doorhad dat maps me via een 'snellere route' (voor auto's ja...) stuurde kon ik niet meer terug. Toen ik ein-de-lijk bij de oprit van de snelweg aankwam was 'ie afgesloten in de richting die ik op moest. Dus de andere kant op, lekker eind omrijden en vervolgens weer terug. Alles bij elkaar een uur en een kwartier onderweg geweest. Ritje van 25 á 30 minuten als ik door kan rijden, uiterlijk 45 als ik gewoon meteen vanuit Amstelveen door de file naar huis was gefilterd... 😤

Weet ik weer ff hoe een automobilist zich voelt. Goede reden om prik op m'n ZRX te gaan realiseren zodat ik de TomTom zonder verkeersinfo kan gebruiken de volgende keer.
 
Vanmiddag weer even aan herinnert dat Google maps volkomen köt is als het erg druk is op de weg...
Vanuit Amstelveen wist ik de weg naar huis niet, dus maps navigatie richting huis. Zodra ik bij de snelweg ben weet ik de weg wel maar ik moet ff dat gehucht uit...

Tegen de tijd dat ik doorhad dat maps me via een 'snellere route' (voor auto's ja...) stuurde kon ik niet meer terug. Toen ik ein-de-lijk bij de oprit van de snelweg aankwam was 'ie afgesloten in de richting die ik op moest. Dus de andere kant op, lekker eind omrijden en vervolgens weer terug. Alles bij elkaar een uur en een kwartier onderweg geweest. Ritje van 25 á 30 minuten als ik door kan rijden, uiterlijk 45 als ik gewoon meteen vanuit Amstelveen door de file naar huis was gefilterd... 😤

Weet ik weer ff hoe een automobilist zich voelt. Goede reden om prik op m'n ZRX te gaan realiseren zodat ik de TomTom zonder verkeersinfo kan gebruiken de volgende keer.
Vanaf t stadlichtje 👍
 
Vanmiddag weer even aan herinnert dat Google maps volkomen köt is als het erg druk is op de weg...
Vanuit Amstelveen wist ik de weg naar huis niet, dus maps navigatie richting huis. Zodra ik bij de snelweg ben weet ik de weg wel maar ik moet ff dat gehucht uit...

Tegen de tijd dat ik doorhad dat maps me via een 'snellere route' (voor auto's ja...) stuurde kon ik niet meer terug. Toen ik ein-de-lijk bij de oprit van de snelweg aankwam was 'ie afgesloten in de richting die ik op moest. Dus de andere kant op, lekker eind omrijden en vervolgens weer terug. Alles bij elkaar een uur en een kwartier onderweg geweest. Ritje van 25 á 30 minuten als ik door kan rijden, uiterlijk 45 als ik gewoon meteen vanuit Amstelveen door de file naar huis was gefilterd... 😤

Weet ik weer ff hoe een automobilist zich voelt. Goede reden om prik op m'n ZRX te gaan realiseren zodat ik de TomTom zonder verkeersinfo kan gebruiken de volgende keer.
Ik snap jouw frustratie. Ik heb ook mijn verdenkingen bij Google Maps. Vooral bij knooppunten met meerdere op- en afritten wil ie je nog wel es vaak op verkeerde been gezet. Wil nog wel es Waze gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Nouja het grootste probleem is eigenlijk dat 'ie automatisch een 'snellere' route selecteert als het druk is. Het was dan ook extreem druk op de weg.
En met de motor ben je dan 9 van de 10 keer alsnog sneller door gewoon de snelste route zonder verkeer te pakken.
 
Vanmorgen van de A7 naar de A8 bij Zaandam rijdt er eentje voor me met een soort power point/ disco installatie achterop zijn rugzak. Een A3 formaat display dat allerlei lichtbeelden laat zien. Lekker als dat voor je zit tussen de file. En het reed ook nog niet door. 'S zomers ben ik wel gewend aan angsthazen maar 's winters gebeurt dat niet vaak. En lekker blijven flitsen en trutten met intussen een hele trein motorfietsen achter je|(
 
Vanmorgen van de A7 naar de A8 bij Zaandam rijdt er eentje voor me met een soort power point/ disco installatie achterop zijn rugzak. Een A3 formaat display dat allerlei lichtbeelden laat zien. Lekker als dat voor je zit tussen de file. En het reed ook nog niet door. 'S zomers ben ik wel gewend aan angsthazen maar 's winters gebeurt dat niet vaak. En lekker blijven flitsen en trutten met intussen een hele trein motorfietsen achter je|(

Zoiets?
 
Niet vandaag maar wel gisteren.
- 's ochtends op een kruising waar verkeer van zowel links als rechts komend een stopstreep heeft staan. Een vrachtwagen van links stopt netjes voor de streep dus ik denk 'mooi, die heeft mij gezien'. Maar met dat ik weer begin te gassen om te gaan, doet hij hetzelfde. Gelukkig lag er een fietspad waarnaar ik kon uitwijken. Achteraf gezien denk ik dat ik achter zn A-stijl ben weggevallen waardoor hij me niet kon zien.
- 's middags een glijpartijtje. Was pas 200 meter van werk af, dus banden koud en glad.
- later 's middags nog een automobilist die dacht dat 'ie mij van de weg mocht drukken. Deze had mij wel kunnen zien want ik reed op gelijke hoogte als haar zijruiten. Vluchtstrook bood uitkomst.

Dus wat hebben we hiervan geleerd?
Altijd er van uit gaan dat ze niet kijken en niet zelf op automatische piloot rijden...
 
Altijd er van uit gaan dat ze niet kijken en niet zelf op automatische piloot rijden...
Of erger nog: dat ze wel kijken, en je zelfs ook echt lijken te zien bij oogcontact, en je dan nog steeds per ongeluk kunnen afsnijden, gewoon omdat het moeilijk is om je eigen automatische onbewuste handelingen op tijd bij te sturen.
 
Ik betwijfel zeer of dat geaccepteerd zal worden door de bevoegde autoriteiten. Je mag immers geen andere verlichting voeren dan wettelijk voorgeschreven.
Dat betwijfel ik ook, maar best geinig om met dat ding te rijden en dan allerlei teksten erop laten projecteren:

HOUD AFSTAND

NIET MET MOBIEL AUTORIJDEN

NIET BUMPERKLEVEN


Wedden dat iedereen zich dan ineens braaf aan de regeltjes houden???
 
Dat betwijfel ik ook, maar best geinig om met dat ding te rijden en dan allerlei teksten erop laten projecteren:

HOUD AFSTAND

NIET MET MOBIEL AUTORIJDEN

NIET BUMPERKLEVEN


Wedden dat iedereen zich dan ineens braaf aan de regeltjes houden???
Daar heb ik ook meer dan eens aan gedacht maar 't is er nooit van gekomen '(
 
Vanmiddag weer even aan herinnert dat Google maps volkomen köt is als het erg druk is op de weg...
Vanuit Amstelveen wist ik de weg naar huis niet, dus maps navigatie richting huis. Zodra ik bij de snelweg ben weet ik de weg wel maar ik moet ff dat gehucht uit...

Tegen de tijd dat ik doorhad dat maps me via een 'snellere route' (voor auto's ja...) stuurde kon ik niet meer terug. Toen ik ein-de-lijk bij de oprit van de snelweg aankwam was 'ie afgesloten in de richting die ik op moest. Dus de andere kant op, lekker eind omrijden en vervolgens weer terug. Alles bij elkaar een uur en een kwartier onderweg geweest. Ritje van 25 á 30 minuten als ik door kan rijden, uiterlijk 45 als ik gewoon meteen vanuit Amstelveen door de file naar huis was gefilterd... 😤

Weet ik weer ff hoe een automobilist zich voelt. Goede reden om prik op m'n ZRX te gaan realiseren zodat ik de TomTom zonder verkeersinfo kan gebruiken de volgende keer.

pfff wat een ellende gisteren, gelukkig zat ik op de motor maar vanuit Amsterdam was het toch ruim een uur ipv 20 minute om thuis te komen.

wat extra leuk is dat iedereen de pont wil pakken als de tunnel dicht is. Die pont gaat elke 20 minute en er kunnen ongeveer 10 auto's op... dus dat is complete kansloos. Maar wel lekker allemaal midden op het kruispunt gaan staan zodat de hele boel complete vast staat uiteraard, want ik eerst!
 
Terug
Bovenaan Onderaan