Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Een weekje geleden voor het werk gereden in een bmw M850i cabrio om deze voor een proefrit weg te brengen. (werkte naast mijn studie bij een bmw dealer, nu nog af en toe wat leuke ritjes)
Op een gegeven moment splitst de 4baans snelweg (Vmax 130) in 2 banen links (richting N2) en 2 banen rechts (aanhouden A50 richting Tilburg), waar ik richting N2 rijd schrik ik me rot door een auto die blijkbaar ook links had willen rijden, maar rechts heeft aangehouden en besloten heeft om dan maar stil te gaan staan op het smalste stukje puntstuk.. en dus met de neus op de ene rijbaan en de kont op de andere Bekijk bijlage 1399365… WAAROM denken mensen dat dit een goed idee is?

Met het eigen blik vind ik dit al geen prettige ervaring, maar met een auto ter waarde van een huis, welke niet van mij is.. is het nog minder prettig :/
Dat is wel echt levensgevaarlijk. Ik maak ook wel eens een foutje (de navigatie dan negen van de tien keer die op het laatste moment anders berekent of die foutieve instructies geeft), maar dan besluit ik veelal toch om fout te rijden. Meestal kun je vrij probleemloos achteraf corrigeren, dan pak je een volgende afslag. In het ergste geval moet je een paar kilometer terug rijden maar een paar kilometer omrijden of een paar kilometer in een ambulance rijden... Dan kies ik de extra eigen kilometers!
 
Dat is wel echt levensgevaarlijk. Ik maak ook wel eens een foutje (de navigatie dan negen van de tien keer die op het laatste moment anders berekent of die foutieve instructies geeft), maar dan besluit ik veelal toch om fout te rijden. Meestal kun je vrij probleemloos achteraf corrigeren, dan pak je een volgende afslag. In het ergste geval moet je een paar kilometer terug rijden maar een paar kilometer omrijden of een paar kilometer in een ambulance rijden... Dan kies ik de extra eigen kilometers!
Was iedereen maar zo slim. Ik zie regelmatig mensen keren op plekken waar dat, op z'n zachts gezegd, niet zo handig is. Rij gewoon door naar de volgende afslag en keer daar. Ook achteruit een drukke weg op draaien is zo'n leuke actie.
 
Ok, code oranje, mensen wordt afgeraden de weg op te gaan, zodat ik lekker mijn werk kan doen. Ruitenwisser gaat volgas, best donker, komt er vanuit het niets ineens een idioot met pakmbeet 120 voorbij zonder licht. 🙄
 
Ja, dat snap ik ook niet eigenlijk. Het lijkt wel een trend sinds de dashboards zijn vervangen door displays, waardoor je niet merkt dat je licht niet aan staat. Of juist alleen die f#cking dagrijlichten, voor kleine felle lampen, achter niets.
 
Naja, met dagrijverlichting geen problemen.
Maar voer de juiste verlichting op de juiste momenten.

Schijnt ook mega tof te zijn als je door een tunnel rijdt zonder verlichting. Bonuspunten voor donkere auto's...
 
Er was een tijd dat je opviel, door het voeren van de juiste verlichting :Y

Nu vallen de meeste alleen nog maar op, door hun verkeersgedrag })
 
Rijden jullie met dit windstoten waaierig weer? Ik ga het vandaag eens proberen, misschien maak ik nog wat mee.
 
Rijden jullie met dit windstoten waaierig weer? Ik ga het vandaag eens proberen, misschien maak ik nog wat mee.
Alleen goed rechts houden als je op een provinciale weg rijdt met beide kanten 1 rijstrook. Had paar maanden terug windstoten die me bijna het tegemoetkomende verkeer in bliezen...
 
Rijden jullie met dit windstoten waaierig weer? Ik ga het vandaag eens proberen, misschien maak ik nog wat mee.
Voor je plezier gaan motor rijden met de serieuze windstoten die ik hier voorbij hoor- en zie komen lijkt me niet verstandig.
Het rijden op zich zal het probleem niet zijn, weggewaaide en rondvliegende stukken geven het grootste risico, of een afwaaiende boomtak in je gezicht krijgen.
 
Viel reuze mee! Over 80 en 100 wegen gegaan. Vrij uitzicht weinig bomen. Snelweg even overgeslagen.

Idd wat beter rond en vooruit kijken naar takkenmeuk op de weg en rondvliegend spul. En automobilisten die zich ook van hun lijn later blazen, maar verder weinig avontuurlijks gevoeld. De kunst van het tegenhangen bij hevige zijwind en knietje uitsteken moet ik misschien nog effe leren.
 
Rijden jullie met dit windstoten waaierig weer? Ik ga het vandaag eens proberen, misschien maak ik nog wat mee.

Ja, met de vrachtwagen weinig tot geen keuze en met de motor ook niet om op het werk te komen. En gisteravond laat kreeg ik uit het niets een tak tegen de topkoffer terwijl het niet eens echt waaide. Maar goed, kan ook eerder goed gekraakt zijn en met de wind van gisteren los geraakt. Op zo'n moment sta ik er maar niet bij stil dat ik 'm net zo makkelijk op de helm had kunnen krijgen of tegen mijn lichaam.
 
Wat me laatste tijd verbaast aan mede weggebruikers is de rare plaatsen waar men de auto stilzet als ze de weg niet meer weten. Midden in een bocht. Vlak voor een bocht op plekken waar ze het verkeer duidelijk hinderen.
 
Wat me laatste tijd verbaast aan mede weggebruikers is de rare plaatsen waar men de auto stilzet als ze de weg niet meer weten. Midden in een bocht. Vlak voor een bocht op plekken waar ze het verkeer duidelijk hinderen.
Ja zeker: vanmiddag rond 15:10 stond er een Volvo politieauto zonder verlichting in het donker onder het tweede (nogal lange) viaduct na de Ketheltunnel (A4 richting Den Haag) op de vluchtstrook geparkeerd.
Naast de auto een diender met lasergun.
Ik vond hem daar eigenlijk gevaarlijk staan, maar netjes met ~100km/u er voorbij.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met mijn zoon en de Monkey Deventer > Arnhem > Apeldoorn, allemaal kleine weggetjes, wind tegen red hij krap de 70.
Wel wat wiebelig met die wind.

Op de terugweg zwaaide een andere motor spontaan :W:W:W:W:W:W
Terug zwaaien was spannend met die wind en wankele wieltjes,maar job done :W
 
Well, misschien niet helemaal pasbaar in dit topic maar; Als jethelm-dragen heb ik graag een goed-oogafdekkende (wind) zonnebril of gele bril op.
Bij de bouwmarkt kan ik ze niet (meer) vinden die ook goed tegen wind beschermen.

Enige tijd geleden was ik voor een ducati-onderdeeltje bij de plaatselijke motoport en zag 'speciale' gele brillen
Je weet wel op zo'n rek met afbeeldingen van motorrijders er op die zo'n ding op hebben..
..Ik passen.. leek goed.. maar 17 euro voor zo'n stuk plastic is wel een boel geld maar goed.. maar die ik nu heb heeft krassen en dat is vooral met nat weer in de avond/donker erg lastig...

Dus toch maar gekocht.. Laten we eens gek doen!

Was ik vandaag in de vers geopende decathlon in Groningen.. beetje bij de boksspullen en andere zooi kijken..Zie ik gele brillen!
Doe zo'n ding op.. komt me wel bekend voor.. en voor 4,99.. meenemen die hap!

Kom ik thuis..
Het is EXACT dezelfde als die van 17 euro van de motoport! :o :Y
 

Hier gebeuren veel ongelukken, hoe kan dat? Verkeerd ontwerp?
Ik ken de situatie daar niet, op Google maps ziet het er in elk geval niet overzichtelijk of logisch uit.
 
Gisteren 2 bijzondere momentjes. 1 in de 4wieler. Een witte golf keert op de weg maar doet dat als of de weg van hem is. De wereld moest wachten op meneer. Bijzonder.
Later, ook met de vierwieler maar dan met de mini me in de solo seat van de buggy.... een jonge dame (naar later bleek een k*twijf) had haar kleine iets wat gedateerde autootje op de rolstoel oversteek (of hoe je zo'n verlaagd stukje stoep ook mag noemen) gezet. Zat druk in de auto te werken aan haar insta.... Raampje op een kier. Ik wilde graag over steken, dus vroeg of ze bewust was dat ze op de oversteekplek stond. "Ja" was het antwoord. Let wel, er waren over een stuk van 50 meter misschien 4 auto's te vinden. Dus ruimte te over. Ik vroeg....zou je misschien daar in het vak willen staan? Nope... die bomen.... Ik doe dat niet.
Ik gaf niet op.... misschien 1,5 meter naar achteren? (Geen bomen, geen oversteekplaats) helaas... ze zei letterlijk:" nee ik zet hem hier". Sommige mensen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan