MeanBlueMan
Moderator a la Pastafari
Slecht geslapen?
Tegen wie heb je dat ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Slecht geslapen?
Ja, zowel gisteren als vandaag, en morgen ook weer. En als ik morgen een paar uur later kon beginnen zou ik er zelfs een omwegje via eindhoven bij doenTwijfel, twijfel, twijfel... Motor of OV...
Iemand al de weg op gegaan?
A-sociaal is ook een vorm van sociaalNormaal gesproken ben ik wel een sociaal persoon, maar gister ff niet
Voel je je aangesproken danTegen wie heb je dat ?
ja, een negatieve vormA-sociaal is ook een vorm van sociaal
Dat is een hint dat je beter de trap neemt"Onderweg" van onze kantine op verdieping 12 naar mijn werkplek op verdieping 2.
Stap de lift in, pak mijn sleutels om de tag te scannen om naar 2 te kunnen.
Laat mijn sleutels vallen, en in plaats van laten vallen schop ik ze weg....... de spleet in....
Sleutelbos is nu ergens in de liftschacht, vermoedelijk op de bodem...
Voel je je aangesproken dan
Als ‘dan’ aan het begin zou hebben gestaan, geen vraag, maar een bevestiging, zou zijn geweestNee, ik heb heerlijk geslapen
En waarom staat er 'dan' aan het eind van jouw vraag ?
Alleen kom je niet uit de trapschachten als je je tag niet kan scannen.... (Wel in, niet uit....)Dat is een hint dat je beter de trap neemt
Als de wegen er zo uitzien twijfel ik niet. Dan is het heel simpel: nee.Ja, zowel gisteren als vandaag, en morgen ook weer. En als ik morgen een paar uur later kon beginnen zou ik er zelfs een omwegje via eindhoven bij doen
Ik ben enkele winters geleden al vertrokken toen de wegen er zo bij lagen, en de motor ook onder een laag ijs:
Ik sta er vooral verbaasd van dat er geen koffieautomaten per verdieping zijn in een gebouw van 12 verdiepingen?!Die 12 verdiepingen kan ik best met de trap lopen, alleen gaat dat weer wat minder (snel) als je ook een dienblad kopjes koffie/thee (voor je collega's) vast hebt.
(Servicedesk call-center, dus er kan er maar 1 tegelijkertijd weglopen om even koffie te halen)
Buiten het feit dat ik van uitdagingen houd, heb ik ook niet altijd veel keuze.Als de wegen er zo uitzien twijfel ik niet. Dan is het heel simpel: nee.
Uitdagingen zijn leuk, maar in dit geval: jij liever als ikBuiten het feit dat ik van uitdagingen houd, heb ik ook niet altijd veel keuze.
Ik begin meestal zodanig vroeg dat OV geen optie is, en mijn vrouw heeft meestal de auto nodig.
En eens mijn straat uit wordt er gestrooid.
Op de tweede foto kan je dat ook zien, ijs in mijn straat, maar aan dat kleine stukje dwarsstraat kan je zien dat die mooi open is
Maar ik heb ooit eens met de motor gereden toen er redelijk wat sneeuw lag, en het zout op was. Het hele land lag plat, verkeer zo vast als maar kon.
Ik had er niet beter op gevonden dan een 0,5cm dikke koord kruislings rond mijn banden te knopen, beetje sneeuwketting principe. Van Zaventem (toen wel nog niet op de luchthaven) naar Tienen in bijna 2 uur. Duurde lang, maar ik geraakte er dan toch
Accu kreeg de startmotor niet rond. 10 minuten aan de Optimate en de accu was weer tot leven gewekt.
Zelfs een vrij nieuwe Yuasa vindt dit weer blijkbaar niet fijn.
Goeie tip, dank!Met dit weer is koud starten een zware taak voor je accu.
Vanuit het niets je contact aanzetten en de startknop indrukken betekend dat hij vanuit het niets, terwijl hij door en door koud is, vol aan de bak moet.
Het kan nut hebben de accu eerst even inwendig 'wakker' te maken. Even het contact aanzetten en verder niets. Even de accu een klein beetje stroom laten leveren. Na 30 seconden is de accu intern wat 'opgewarmd', als je nu de startknop gebruikt dan is de weerstand in de accu al een stuk minder en zal de accu veel makkelijker de power leveren om te starten.
Ik kan beamen dat dit werkt. Na terugkomst van een schoolreisje (als begeleider ) stapte ik ooit eens om 2 uur 's nachts (in februari) op de KTM, in de volle veronderstelling dat ie ging starten en ik weg kon. Niet dus. WAP-Wuop-wup-wp-tk. Probeer om 2 uur in de ochtend maar eens ergens startkabels te vinden Grappig genoeg ging de tweede poging in ieder geval niet slechter, en toen ik het een paar minuten laten nog een keer probeerde was het in één keer lopenMet dit weer is koud starten een zware taak voor je accu.
Vanuit het niets je contact aanzetten en de startknop indrukken betekend dat hij vanuit het niets, terwijl hij door en door koud is, vol aan de bak moet.
Het kan nut hebben de accu eerst even inwendig 'wakker' te maken. Even het contact aanzetten en verder niets. Even de accu een klein beetje stroom laten leveren. Na 30 seconden is de accu intern wat 'opgewarmd', als je nu de startknop gebruikt dan is de weerstand in de accu al een stuk minder en zal de accu veel makkelijker de power leveren om te starten.
Je hebt nu hetzelfde gedaan, die 10 minuten aan de lader zorgen ervoor dat de accu intern wat opgewarmd is en de weerstand om stroom af te geven minder word, als het ware.