Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vorige week er even tussenuit met mijn gezien en ander gezin (familie) naar de Ardennen. Op de terugweg naar huis afgelopen vrijdag karavanen Goldwings voorbij zien komen, met vlaggetje, zonder vlaggetje, met aanhanger, zonder aanhanger, alleen erop of met z'n 2-tjes op de motor. Blauwkleurige Goldwings, roodkleurige Goldwings, goudkleurige Goldwings, zwartkleurige Goldwings, zilvergrijskleurige Goldwings. Prachtig gezicht om te zien. En allemaal richting de Ardennen. Vond het wel zeer typisch, zeker 90% van de motoren die ik zag rijden op de snelweg waren Goldwings, een enkele BMW en een zeldzame wegrace modelletje.

Wat me wel opviel is het gebrek aan tankstations langs de Belgische Autobahn. Denk dat je als motorrijder de stops zorgvuldig moet plannen...
 
Ik maak het ook elke dag mee, en dan niet zomaar 1 keer, maar continu van dat soort debielen.

Ik vraag me dan altijd af: Steken die mensen ook zomaar lopend een straat over waar ze zien dat er een auto met 50km/h aan komt die heel erg zijn best moet doen om goed op te letten en remmen anders lig je er onder.
Vooral als ze van die lulijzers aan hun oor geplakt hebben en er heilig van overtuigd zijn dat ze alleen op de wereld zijn. Zo vaak gezien in Den Haag, lulijzer aan het oor en dan klepperdeklepperdeklep in dat ding, ohja moest hier oversteken en hups de straat opstappen zonder te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Maar die klote telefoons die men bedient tijdens het rijden zijn en blijven een fucking groot probleem.
Zat gisteren met de motorfiets ook achter zo’n pannenkoek.
Jong gassie achter het stuur met jong vriendinnetje ernaast.
Meneertje zat potdomme flink druk te appen op dat apparaat en de griet ernaast deed lekker mee dus zei er daarom waarschijnlijk niks van.
We reden binnen de bebouwde kom en kon daarom het hele app tafereel door de achteruit gadeslaan.
De pannenkoek was behoorlijk aan het slingeren met zijn koekblik en dat was ook niet verwonderlijk door al dat ge-app.
Rode verkeerslichten werden tot ver over de stopstreep overgeschreden en zelfs toen hij rechts ging en ik rechtdoor reed meneer vol door rood.
Je zou daar maar net met je dochter oversteken.
Wat een lamzakken zijn het toch.
En dit dan:
Honderden automobilisten op de bon voor gebruiken van telefoon
 
Gisteren op de N245 bij Alkmaar stond ik rechts voor een stoplicht, links van 't midden op de rijstrook. Grote auto kwam links naast me staan. Kort daarna komt er een supersport in powerrangers pak tussen mij en de auto staan. Hoezo? Waarom niet gewoon rechts van me waar ruimte is? Ook niet even groeten ofzo... een V-Strom was in zijn ogen zeker een SUV. :?
Stoplicht op groen, gas goed open en bleef 'm gewoon voor (kon 't niet laten :+) totdat de toerenbegrenzer ingreep (shit _O-).

Even later reed ik hier met een gangetje van rond de 80 met de auto's mee. Was best druk aan beide kanten. Komt diezelfde grappenmaker met een bloedgang tussen de belijning door gestoven. Echt... boek dan gewoon een dagje Zandvoort of Assen...
 
Ik zag vanochtend ook een motorrijder die dacht dat 'ie aan het MarioKarten was....

Zat deze motorrijder op een Quad dan ?

Gisteren op de N245 bij Alkmaar stond ik rechts voor een stoplicht, links van 't midden op de rijstrook. Grote auto kwam links naast me staan. Kort daarna komt er een supersport in powerrangers pak tussen mij en de auto staan. Hoezo? Waarom niet gewoon rechts van me waar ruimte is? Ook niet even groeten ofzo... een V-Strom was in zijn ogen zeker een SUV. :?
Stoplicht op groen, gas goed open en bleef 'm gewoon voor (kon 't niet laten :+) totdat de toerenbegrenzer ingreep (shit _O-).

Even later reed ik hier met een gangetje van rond de 80 met de auto's mee. Was best druk aan beide kanten. Komt diezelfde grappenmaker met een bloedgang tussen de belijning door gestoven. Echt... boek dan gewoon een dagje Zandvoort of Assen...

Powerrangers pak _O-
Was het een motor of een opgevoerde bromfiets ?
 
Nou voor een bromfiets hoef je zelfs met een V-Strom niet zoveel te doen hoor. ;)
Is autoweg, je mag daar met een bromfiets niet komen.

125cc motorfiets (A1) bedoelde ik eigenlijk.😄

Nee, maar hij stoof met hoge snelheid tussen de niet zo heel langzaam rijdende "file" door en slingerde daarbij behoorlijk lomp en agressief, om af en toe heel even tussen de auto's te rijden waar daar een beetje ruimte voor was.

Ik vat het...een Moroon op 2 wielen dus.😁
 
125cc motorfiets (A1) bedoelde ik eigenlijk.😄
Neuh dit was wel gewoon een 'echte'... A1 valt wel op, die dingen staan doorgaans ook op smalle bandjes enzo. En ook die kan ik vrij gemakkelijk hebben met de V-Strom. ;)
Maargoed, 't ging me meer even om zijn gedrag dan om de snelheid van z'n fiets.
 
Neuh dit was wel gewoon een 'echte'... A1 valt wel op, die dingen staan doorgaans ook op smalle bandjes enzo. En ook die kan ik vrij gemakkelijk hebben met de V-Strom. ;)
Maargoed, 't ging me meer even om zijn gedrag dan om de snelheid van z'n fiets.

LOL mij om het Powerrangers pak... waar komt die uitdrukking nu weer vandaan....:t
 
Dat is op zichzelf al voldoende om bij enigszins andere omstandigheden drie keer bij een motorongeluk om het leven te komen ... '(
tja, daarom vind ik het ook een aanrader aan beginnende motorrijders om nadat ze het pasje in hun zak hebben, een voortgezette opleiding te doen.
daar leer je vaak weer net wat beter te remmen, uitwijken en waarop te leten bij dit soort situaties etc.
dat cursusgeld betaald zich altijd uit (zeker die zaterdag!)
Maar die klote telefoons die men bedient tijdens het rijden zijn en blijven een fucking groot probleem.
Zat gisteren met de motorfiets ook achter zo’n pannenkoek.
+1
je zou maar voor rood staan te wachten met je tweewieler, en zo'n apper rijd van achter tegen je op....
een achteraansluitende SUV muts begon, een nanoseconde nadat het groen was luid te toeteren en wilde gebaren te maken.
beiden reden snel vandoor (verkeers ruzie?) mij hoofdschuddend achterlatend...
naja, beter zulke lui vóór je, dan achter je...
 
Laatst bewerkt:
Veel zondagrijders gisteren. Zat 15 minuten lang achter een golfje dat 45 ging op een 50 weg, daardoor zat er een wit bestelbusje bovenop mij.
Werd bijna omver gekegeld door een ineens uit het parkeervak stekende auto in Amsterdam. En op de A4 schoof een dame zonder knipperlichten of iets dergelijks ineens een baan op, een meter voor mijn voorwiel.
Bij Hoofddorp ingehaald door een bmw motor die met 130 in zijn 2 op een 70 weg op een haakse 30km/h bocht in reed, maar het ging op een of andere manier goed (stroboscoop achterlicht brande wel flink 😂)
 
Gisteren bij mn ouders langsgeweest.
Komt de buurvrouw net aan (60+er), had k al tijdje niet meer gezien dus ff praatje gemaakt. Vader komt er ook even bij staan waarna de buurvrouw vraagt plagerig of die motor van mij wel geluid maakt (vader heeft een Zero) en of ik em ff kan starten zodat ze weer eens fatsoenlijk motor geluid hoort dus ik start em ff ...
"nee kom op geef is beetje gas, ik wil ff echt goed horen!" _O-
Toch stukken beter dan van die buren die zeuren over je uitlaat _O-
 
tja, daarom vind ik het ook een aanrader aan beginnende motorrijders om nadat ze het pasje in hun zak hebben, een voortgezette opleiding te doen.
daar leer je vaak weer net wat beter te remmen, uitwijken en waarop te leten bij dit soort situaties etc.
dat cursusgeld betaald zich altijd uit (zeker die zaterdag!)
Ik ben zo;n beginnende rijder (nog zonder motor). Ik had wel al bedacht dat ik een dergelijke cursus wil doen maar had bedacht dit pas volgend jaar te doen omdat je anders 'vast tekort ervaring hebt'. Nu sprak ik al iemand die het vrij snel had gedaan en het prima te doen vond maar wat is nou wijsheid volgens jullie?
Ben wel benieuwd.
 
Gewoon doen. Je hebt gewoon basistrainingen waarvoor helemaal geen ervaring vereist is (anders dan die waarvoor je het papiertje hebt behaald uiteraard). Je leert net weer even wat andere dingen dan tijdens je rijlessen. Kan best handig zijn.
 
Met een medemotovlogger z'n fiets gereden, een Ninja 300, aardig licht en laag fietsje :)
Kan toch wel hard rijden moet ik wel zeggen.
 
Mijn motto is: Hoe eerder je het goed leert, des te minder foute gewoontes je af hoeft te leren...

In het eerste jaar na m'n rijexamen heb ik een VRO gedaan, een slipcursus en een off-road training...
Dat vind ik wel heel goed, zouden meer mensen moeten doen. :)
Ik heb na het halen van mijn rijbewijs een jaar her en der wat geleend of met wat oud spul rondgecrost, toen eindelijk na een jaar mijn eerste echte wegmotor gekocht en die na een kwartier onder een vangrail gezet. :+ Jaar niet echt gereden, begonnen in het voorjaar met een rijtraining via mijn rijschool, toen weer echt begonnen met rijden. Later nog een supermoto cursus gedaan van Marcel van Drunen, en vooral heel veel gereden met ervaren rijders, zeg maar gerust oude rotten in het zadel.

Alleen de 1,5 jaar woon-werk verkeer was een nieuw iets, daar leer je echt kijken. :+

En dan kom je er na bijna 10 jaar rijden en gemiddeld 20dkm per jaar er toch ook achter dat in Luxemburg op wat onbekender terrein je kijktechniek toch niet helemaal goed is, teveel vertrouwen op navi. Zo leren we allemaal bij. :+
 
En dan kom je er na bijna 10 jaar rijden en gemiddeld 20dkm per jaar er toch ook achter dat in Luxemburg op wat onbekender terrein je kijktechniek toch niet helemaal goed is, teveel vertrouwen op navi. Zo leren we allemaal bij. :+
Wacht even, je lette niet op de weg en het verkeer want je had een GPS?
 
Wacht even, je lette niet op de weg en het verkeer want je had een GPS?
Nee meer in de zin van bochtenverloop inschatten op basis van de kaart van de gps, daar heb ik laatst (met wat vermoeidheid van een 700km rit) een fout in gemaakt. :)


Edit: aanvulling hierop, iedereen maakt fouten, en soms leer je je de verkeerde dingen aan. Tip van flip voor andere motorrijders ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan