Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Je hoort 't ook zo onwijs vaak. Mensen die zeggen dat ze 'vroeger' hééél veel gereden hebben en honderduit spreken over de motoren die ze in het verleden hebben gehad... maarja, toen kwamen er kinderen...

Dus? :?

Jullie 2 blijven motorrijden.🙂
 
Je hoort 't ook zo onwijs vaak. Mensen die zeggen dat ze 'vroeger' hééél veel gereden hebben en honderduit spreken over de motoren die ze in het verleden hebben gehad... maarja, toen kwamen er kinderen...

Dus? :?

Moet er een SUV of een stationcar komen, moet de garage worden omgebouwd tot woonkeuken, verantwoordelijkheid, enz.....
 
Inderdaad. Ik heb liever een buitenkeuken.

Buitenkeuken Marja - steigerhouten meubels kopen
IMG_1145-e1439716994898-1-e1505134416330.jpg
 
Een uit 1996 (woon-werkhok) en een uit 1997 ( mooiweerhok)
De duurste heeft 2500 euro in aanschaf gekost jaren geleden.
 
Getuigen achteraf gebeurd heel vaak bij ongevallen, niks nieuws. Luister en kijk maar eens rond hoe vaak mogelijke getuigen achteraf opgeroepen worden.
Het schadeformulier heeft een paar regeltjes om getuigen te noteren, geen vakje "geen getuigen", dat kun je ook nooit weten zonder uitgebreid buurt onderzoek.

Lang geleden een aanrijding gehad met mijn oude Volvo. Tegenpartij stond voor hem links langs de weg geparkeerd en draaide plotseling de weg op en zette de neus van zijn auto in mijn zijkant. Schuldbewust in eerste instantie, vrouw, vriendin zat ook in de auto.

Een paar dagen later, een getuigenverklaring van die vrouw erbij, ik zou onverantwoord hard hebben gereden. Sterker nog, zij verklaarde tegen haar man/vriend te hebben gezegd: "nou nou, die rijdt hard", wat die man ook weer beaamde in zijn getuigenverklaring.

Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld en degene die ik aan de telefoon had moest hard lachen: "dus ze verklaren beiden dat de bestuurder wist dat jij aan kwam rijden en toch reed hij de weg op?".
Ik moest de stukken maar opsturen en dan zouden zij een mooie reactie sturen. Drie weken later had ik mijn schade betaald.
 
Je hoort 't ook zo onwijs vaak. Mensen die zeggen dat ze 'vroeger' hééél veel gereden hebben en honderduit spreken over de motoren die ze in het verleden hebben gehad... maarja, toen kwamen er kinderen...

Dus? :?
:^

Nou heb ik makkelijk praten want ik heb ze niet... Maar toch. Ik hoor dat ook vaak ja.
 
Is ook wel logisch toch ??? kinderen kosten ook klauwen met geld en niet iedereen kan dan blijven :]
daarom heb ik ook geen kinderen ,heb er niets mee ,wel met motorrijden:t
 
Is ook wel logisch toch ??? kinderen kosten ook klauwen met geld en niet iedereen kan dan blijven :]
daarom heb ik ook geen kinderen ,heb er niets mee ,wel met motorrijden:t
Scheelt wellicht of je er ook woon-werk mee doet. Een auto is duurder in gebruik én onderhoud dan een motorfiets... en die laatste pak ik iedere dag om op 't werk te komen. 2 auto's is niet nodig, als ik met de kleine thuis ben gaat @Hjerteknuser met de motor zodat wij nog ergens naartoe kunnen, en andersom uiteraard ook (maar ik wil met een auto niet richting Amsterdam dus dat doe ik op andere dagen ook). Dus kosten zijn voor ons geen argument om de motoren te verkopen (in ieder geval niet allemaal).
 
Scheelt wellicht of je er ook woon-werk mee doet. Een auto is duurder in gebruik én onderhoud dan een motorfiets... en die laatste pak ik iedere dag om op 't werk te komen. 2 auto's is niet nodig, als ik met de kleine thuis ben gaat @Hjerteknuser met de motor zodat wij nog ergens naartoe kunnen, en andersom uiteraard ook (maar ik wil met een auto niet richting Amsterdam dus dat doe ik op andere dagen ook). Dus kosten zijn voor ons geen argument om de motoren te verkopen (in ieder geval niet allemaal).

Auto van m'n vriendin is na APK-afkeur niet meer gerepareerd maar naar de sloop gebracht.
Woon-werk doe ik nu op de motor, één auto is er nog voor als het echt heel erg k-weer is en als zij dat ding nodig heeft, gisteren heeft ze dat ding nog vervloekt na een ritje in de spits in de stad. (fiets elke dag)
 
Scheelt wellicht of je er ook woon-werk mee doet. Een auto is duurder in gebruik én onderhoud dan een motorfiets... en die laatste pak ik iedere dag om op 't werk te komen. 2 auto's is niet nodig, als ik met de kleine thuis ben gaat @Hjerteknuser met de motor zodat wij nog ergens naartoe kunnen, en andersom uiteraard ook (maar ik wil met een auto niet richting Amsterdam dus dat doe ik op andere dagen ook). Dus kosten zijn voor ons geen argument om de motoren te verkopen (in ieder geval niet allemaal).
:^
Bij ons is de tweede auto er juist uitgegaan toen de kleine er kwam. Iedereen verklaarde me voor gek. Vooral onze ouders.
Totdat ik de vraag stelde: "Hoe deden jullie dat dan toen wij klein waren?"

"uhh ja alles op de fiets eigenlijk"

Ik bespaar graag de kosten van zo'n koekblik wat 90% van de tijd stil voor de deur staat, met het bijkomende voordeel dat ik nu elke dag moet/mag/kan motorrijden :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan