Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Met je theorie heb je de de max zijn snelheden gekeerd (50 bebouwde kom, 80 buitenwegen, 100 autowegen, 130 autosnelwegen). En staat ook allemaal in de wet: reglement verkeersregels en verkeerstekens. Moet je weten als nieuwe bestuurder😜

Joh, anders slinger je een discussie die ruim een maand / 1600 posts geleden al zeer uitgebreid gevoerd is (en waarin jouw argument al meermaals was ingebracht) weer even aan! |(
 
ANWB heeft mij ook wel es "uit de brand" geholpen. was het niet met de auto dan wel es met mijn vorige motor.

kost wel wat zo'n abonnement, maar je weet dan wel dat je niet voor jan-ruk-aan-de-piet aan de kant van de weg staat compleet hulpeloos.
Ik ben al sinds 2003 geen lid meer toen ik een nieuwe auto kocht met mobiliteitsgarantie (dat bestond ook uit de ANWB bellen indien nodig)
Toen kon je nog lid worden als je met pech langs de weg stond, weet niet of dat nog zo is????
 
Gisteren bij Hekendorp is er een mooie haarspeldbocht mooi genomen en daarna een blinde bocht.
Net op het moment dat ik door de bocht kwam en al een een voorgevoel had kwam een dikke suv met aanhanger vlot door de bocht.
Tussen de auto en de stoep waar paaltjes stonden rakelings naast elkaar kunnen passeren.
Het paste toch wel pffff.
 
  • Wow
Waarderingen: Lert
Ik heb weleens net over de grens met pech gestaan met alleen Nederland pechhulp. Toen kon ik geen buitenland pakket afsluiten terplaatse, koste me 400 euro om naar de grens gebracht te worden. Sindsdien heb ik altijd anwb Europa :P
 
Gisteren bij Hekendorp is er een mooie haarspeldbocht mooi genomen en daarna een blinde bocht.
Net op het moment dat ik door de bocht kwam en al een een voorgevoel had kwam een dikke suv met aanhanger vlot door de bocht.
Tussen de auto en de stoep waar paaltjes stonden rakelings naast elkaar kunnen passeren.
Het paste toch wel pffff.
Dat bochtje het dijkje af en dan de bocht de wijk in waar volgens mij die spiegel in de bocht hangt?

Is een rot bocht.
 
Ik ben al sinds 2003 geen lid meer toen ik een nieuwe auto kocht met mobiliteitsgarantie (dat bestond ook uit de ANWB bellen indien nodig)
De KNMV heeft ook pechservice en als je die nodig hebt komt er ook een Wegenwachtauto voorrijden.
Toen kon je nog lid worden als je met pech langs de weg stond, weet niet of dat nog zo is????
Zo ben ik ook lid geworden, maar het kostte wel een tientje extra.
 
Met de motor heb ik nog nooit pechservice hoeven gebruiken, in 42 jaar en meer dan 700.000 km.
Blijkbaar zijn motoren erg betrouwbaar als je er heel af en toe even naar kijkt.
 
Met de motor heb ik nog nooit pechservice hoeven gebruiken, in 42 jaar en meer dan 700.000 km.
Blijkbaar zijn motoren erg betrouwbaar als je er heel af en toe even naar kijkt.
Toch kan een gaskabel (ja, ik weet het: ouderwets) zo maar breken.
De ANWB heeft mij een keer prima weer op weg geholpen. Gebeurt bij de FZ blijkbaar vaker dat gaskabel 't opgeeft.
Andere keer bij winterbeurt zag ik toevallig al diverse draadjes gebroken. Natuurlijk toen direct vervangen.
Zoals @RR. al aangeeft: "Soms moet je er effe naar kijken".

Na nogmaals een breuk in DK, bleek het heel simpel oplosbaar om toch thuis te komen.
Draai (knop onder de tank) het stationair naar max. Met ca 100km/h ben ik terug naar NL gereden.
Bij ingang van mijn woonplaats knop terug gedraaid naar ca 30km/h.
 
Het kan altijd gebeuren. Ook al kijk je hem helemaal na en ook al is het fiets me een goede reputatie. Het blijft techniek.
Ik was in ieder geval blij met mijn ANWB abbo
IMG_20180302_162130734.jpg
 
Heb vaak genoeg daar en onder dergelijke omstandigheden gereden, gekampeerd enzo en was leuk maar tegenwoordig hoeft dat niet meer zo nodig.
 
Afgelopen zaterdag toch maar es gaan rijden ondanks het wat slechte weer (kou/regenbuitje hier en daar). Stukkie weg met een sloot aan de ene kant. Zie ik een metertje of wat voor me ineens een meerkoet parmantig en met veel lef de weg opdraven vanuit een strook gras richting de sloot. In plaats van dat dat stomme beest door blijft rennen richting de sloot staat ie ineens stil op de weg aan mijn kant. Ik haal het gas er al af want voorgevoel en vermoedens... Staat dat beest naar mij te loeren en besluit dan om vooral maar niet stil te blijven staan of om te draaien terug het grasveld in... NEEEEEHHHHH!!! Iets van een metertje voor mijn voorwiel stuift ie er ineens voorlangs! Probeerde het beeste nog te ontwijken maar zag in mijn ooghoek en in mijn spiegel dat ie toch een optater heeft gekregen??? (voor/achter wiel??? middenbok??? geen idee...) Zelf heb ik niks gevoeld, wellicht dat ie door alle paniek over zijn eigen (zwem)poten is gestruikeld, wie zal het zeggen. Zag nog wel in de spiegel dat het beestje opkrabbelde en met hoge draf richting de sloot banjerde.

Ik hoop dan ook maar vooral dat het beestje deze ervaring overleeft heeft en zijn/haar nageslacht leert eerst goed uit te kijken alvorens een weg over te steken, en dan vooral niet als een "domme gans" midden op de weg blijven staan!
 
Een beest aanrijden is wel het laatste wat je zou willen.
Met de auto heb ik wel eens een duif op de voorruit gehad.
Dan ben ik de hele verdere dag in slecht humeur.:')
 
Ik hoop dan ook maar vooral dat het beestje deze ervaring overleeft heeft en zijn/haar nageslacht leert eerst goed uit te kijken alvorens een weg over te steken, en dan vooral niet als een "domme gans" midden op de weg blijven staan!
Precies. Enne, eerst naar links, dan naar rechts en dan nog een keer naar links! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan