Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Wij heben bij een lokale reparatie zaak het zadel laten overtrekken/nieuw schuim erin, hier waren we niet tevreden over, nog een keer laten doen.
Mooi leer met vstrom logo maar schuim is nog steeds shit, wie heeft er adressen voor een zadelmaker die wel weet wat hij/zij doet ?
 
@Herbert1972 Kommer motoren in Kootwijk is hier in gespecialiseerd. Zelf geen ervaringen mee.

Vandaag bij wildeman motoren in Zwolle naar de V-storm 650 wezen kijken. Schitterende motor! Standaard ook goed uitgerust. Even heel goed in gaan verdiepen voor me A2.
 
  • Leuk
Waarderingen: hhhh
En zo word ik volgende week ook ineens een V-Strom rijder! Ik zocht al een tijdje een opvolger van mijn Diversion en na wat proefrijden her en der eens op de DL-650 gestapt. Blij verrast! Uit 2011, met 28dkm. Moet alleen nog even uitvinden hoe ik de topkoffer ga monteren. Kan dat direct op het metalen plaatje dat ik zag, is er een speciale adapterplaat nodig (voor ongetwijfeld teveel geld), of hoe? Ik heb een Givi Monokey koffer, groot.
 
Heb al eens een DL gehad, en daar een Outback Tracker opgezet.
Kon toen de grondplaat op de metalen plaat monteren..


Ben zelf ook weer aan het kijken naar de DL.
Wat ik wel graah zou willen weten is het verschil tussen de 650 & 1000.
(qua rijden dus).
Rij nooit met 2 man, voornamelijk ww verkeer, en paar keer per jaar een weekendje weg.

Wat ik dan het vaakst hoor is dat de 650 dan toch meer dan voldoende is..

Zo spookt dus ook de Versys 650 door het hoofd heen.
Gaat stiekem mijn voorkeur toch uit naar de DL.
Vraag niet waarom, maar ben niet echt een Kawa man.

Dus voor de kenners hier.
Wat is het verschil tussen de 650&1000?
(Model en techniek daar gelaten, meer het rijden, stuurwerk, bokkig gedrag van een 1000? )

Dat soort verschillen dus.

En ja, ben nog zoekende, en net het weer.
Kan vriezen kan 30' zijn😎
 
  • Leuk
Waarderingen: hhhh
Ik deel mijn vragen over de 650 en de 1000! Ik ben ook aan het kijken voor een volgende. Ik ben ook benieuwd wat de voordelen zijn van de 1000.

1000, zwaarder dus lastiger op lage snelheid? 650 minder op snelweg? Genoeg voor de weinige snelweg kilometers? 650 stukke goedkoper? Zowel aanschaf als verbruik. 650 beter beheersbaar voor mij niet al te lange lichaam? 650 genoeg met de benodige begage?

Ik ga komend jaar kijken naar:
Suzuki Vstrom 1000
Suzuki Vstrom 650 (tot nu toe grootste voorkeur)
Kawasaki Versys 1000
Kawasaki Versys 650
Yamaha Tracer 900
Honda NC750x
 
Klopt, misschien dat je je grond plaat nog een beetje moet aanpassen.
Was met die van mij ook namelijk.
 
Ik deel mijn vragen over de 650 en de 1000! Ik ben ook aan het kijken voor een volgende. Ik ben ook benieuwd wat de voordelen zijn van de 1000.

1000, zwaarder dus lastiger op lage snelheid? 650 minder op snelweg? Genoeg voor de weinige snelweg kilometers? 650 stukke goedkoper? Zowel aanschaf als verbruik. 650 beter beheersbaar voor mij niet al te lange lichaam? 650 genoeg met de benodige begage?

Ik ga komend jaar kijken naar:
Suzuki Vstrom 1000
Suzuki Vstrom 650 (tot nu toe grootste voorkeur)
Kawasaki Versys 1000
Kawasaki Versys 650
Yamaha Tracer 900
Honda NC750x
vakantie geen probleem ook niet met bagage
 

Bijlagen

  • IMG_20180706_133931.jpg
    IMG_20180706_133931.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 46
  • IMG_20180704_161318.jpg
    IMG_20180704_161318.jpg
    1 MB · Weergaven: 41
Vanaf begin volgend jaar ook een V-strom. Een paar weken terug mijn eerste fiets (FZS600 uit 99) na twee jaar verkocht en ik was eigenlijk aan het oriënteren om van het voorjaar iets te kopen. Ik had al een shortlist gemaakt met diverse modellen.

Omdat mijn beginnershelm eveneens aan vervanging toe was maar naar TT-motoren in Zwolle geweest om een nieuwe helm te kopen. Dat is gelukt (Schubert C4 ) en toen zag ik een hele mooie DL650 uit 2008 staan. Leuke fiets en zonder morren werd ik in een pak gehezen en op de fiets gezet. Heerlijk gereden en ik snapte meteen waarom de V-strom al die jaren zo'n verkoopsucces was.
Toen ik terug kwam wees mijn vrouw mij op een nog wat jongere V-strom met een lagere kilometerstand en veel opties. Ook daar een stukje op proef gereden en de deal maar snel beklonken. Ik ben aangenaam verrast door de vlotte acceleratie, het lekkere geluid en een heerlijk stabiel stuurgedrag. De zit was goed te doen en een heel stuk beter dan op mijn Fazertje.

Ik kan niet wachten om hem op te halen maar ik heb ook nog een verhuizing gepland staan dus even kijken wanneer het uitkomt.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2018-12-29 at 15.04.25.jpeg
    WhatsApp Image 2018-12-29 at 15.04.25.jpeg
    160,7 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Vanaf begin volgend jaar ook een V-strom. Een paar weken terug mijn eerste fiets (FZS600 uit 99) na twee jaar verkocht en ik was eigenlijk aan het oriënteren om van het voorjaar iets te kopen. Ik had al een shortlist gemaakt met diverse modellen.

Omdat mijn beginnershelm eveneens aan vervanging toe was maar naar TT-motoren in Zwolle geweest om een nieuwe helm te kopen. Dat is gelukt (Schubert C4 ) en toen zag ik een hele mooie DL650 uit 2008 staan. Leuke fiets en zonder morren werd ik in een pak gehezen en op de fiets gezet. Heerlijk gereden en ik snapte meteen waarom de V-strom al die jaren zo'n verkoopsucces was.
Toen ik terug kwam wees mijn vrouw mij op een nog wat jongere V-strom met een lagere kilometerstand en veel opties. Ook daar een stukje op proef gereden en de deal maar snel beklonken. Ik ben aangenaam verrast door de vlotte acceleratie, het lekkere geluid en een heerlijk stabiel stuurgedrag. De zit was goed te doen en een heel stuk beter dan op mijn Fazertje.

Ik kan niet wachten om hem op te halen maar ik heb ook nog een verhuizing gepland staan dus even kijken wanneer het uitkomt.

Is dat ook een uit 2011?

Dit wordt mijne:

3156801_3_28112018143942.jpg
 
Hoe lastig/makkelijk is het trouwens om het scherm omhoog/omlaag te zetten?
 
Volgens mij valt dat wel mee, die twee zwarte strips aan de voorzijde losdraaien en verwijderen. Daarna moet het ruitje verwijderen (4 schroeven) en dan kan je de plaat waar de ruit op monteert van hoogte verstellen. Op JijBuis zullen vast wel tutorial/how-to video's te vinden zijn.
 
Hoi allen!
Lees zelf al een tijdje mee op het motor forum. Nu zit ik eraan te denken om naast m'n CBR929RR (welke ik eigenlijk enkel voor circuit wil gaan gebruiken straks),een V-Strom aan te schaffen dit jaar.
Tips? :D
Groeten!
 
Heb al eens een DL gehad, en daar een Outback Tracker opgezet.
Kon toen de grondplaat op de metalen plaat monteren..


Ben zelf ook weer aan het kijken naar de DL.
Wat ik wel graah zou willen weten is het verschil tussen de 650 & 1000.
(qua rijden dus).
Rij nooit met 2 man, voornamelijk ww verkeer, en paar keer per jaar een weekendje weg.

Wat ik

Dus voor de kenners hier.
Wat is het verschil tussen de 650&1000?
(Model en techniek daar gelaten, meer het rijden, stuurwerk, bokkig gedrag van een 1000? )

Dat soort verschillen dus.

En ja, ben nog zoekende, en net het weer.
Kan vriezen kan 30' zijn😎

Iets specifieker vragen, op deze maniet is het lastig te beantwoorden.

Welk type 1000 bedoel je, de abs versie (2014 en later) of de versie van voor 2009. En welk type 650? Er zitten nl nogal wat verschillen tussen de diverse typen onder meer op het gebied van vering en remmen. Zelf heb ik een 2005 DL1000 gehad, nu rij ik een 2015 DL1000 en dat is toch een behoorlijk verschil. Mijn vrouw rijdt op een DL650 uit 2005 en ik rij daar stiekum ook wel eens op omdat het zo'n fijne motor is.

Maar in het algemeen:

Een 650 is lichter, dus gemakkelijker te manouvreren en de handling in korte bochten is ook beter. Met andere woorden: hij gaat gemakkelijker in en uit de schuur en als je de smalle Stelvio pas op rijdt met al die korte bochten ben je met een 650 sneller boven dan met een 1000. Ook als er iemand achterop zit. In langere bochten, bijvoorbeeld in de Auvergne is de 1000 in het voordeel omdat die op hogere snelheden stabieler is

De oude 1000 heeft pendelneigingen bij hoge snelheden (> 185 km/u) De nieuwe 1000 heeft dat niet, de 650 is stabiel tot 180, daarboven weet ik niet. Gaat volgens mij ook niet veel harder

Een 650 is veeel zuiniger. Als wij met twee gaan toeren (en dat doen we dan in een rustig tempo) rij ik 1 op 19 met mijn 1000 en mijn vrouw gemakkelijk 1 op 25 met haar veel oudere 650

Een 650 is uiteraard goedkoper, veeel goedkoper. Voor 10 mille heb je een nieuwe 650, een nieuwe 1000 kost je 4 mille extra

Een gebruikte 650 is juist weer duur. Relatief duurder dan een DL1000. Qua afschrijving is een 650 dus ook in het voordeel

Een 1000 van het oude type is er niet met abs. Vanaf 2007 heb je dacht ik al 650's met ABS

Een 650 rijdt veel soepeler, vooral bij lage toerentallen. Dat geldt overigens alleen als je die vergelijkt met de pré 2009 1000. De nieuwe 1000 modellen rijden ook soepel.

Zowel de oude als de nieuwe 1000 modellen remmen beter dan de 650.

De vering van de nieuwe 1000 is volledig instelbaar. Ingaande demping, uitgaande demping en voorvoorspanning voor. Achter, veervoorspanning en uitgaande demping. De oude 650 heeft vooral aan de voorkant waardeloze vering wat je merkt als je sportief gaat sturen. Is overigens gemakkelijk en goedkoop op te lossen.

De acceleratie van de 1000 (vooral de oude 1000) is best verslavend, dat mis je op de 650. Op een 650 moet je vaker schakelen om een beetje vooruit te komen.

Op het Vstrom forum vindt je meer informatie
 
Terug
Bovenaan Onderaan