Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Das ook een goeie ja

Na een hele tijd ook maar weer eens reageren... Ik stel de ketting altijd zelf. Behalve de streepjes, let ik er altijd goed op dat links en rechts dezelfde slag maak. Maar die apparaatjes zijn ook best handig zo te zien.
Van het wknd maar even kijken bij Goedhart, die hebben weer een megaweekend (of hoe het alweer heet...) in ieder geval wellicht leuke kortingen :)
 
:W
Ik ben banden aan het zoeken voor mijn vader's DL650 uit 2004. De Battlewings die er nu onder liggen zijn al 7 jaar oud en beginnen wat droogtescheurtjes te vertonen, de hoogste tijd voor iets nieuws!
De motor wordt 99% van de tijd op het asfalt gereden, vooral voor de plezier-ritjes en heel sporadisch rijd hij er woon-werk verkeer mee (120km retour snelweg). Welke straatbanden raden jullie aan? Ik ben de Bridgestone T30 Evo en de Michelin PR4 (Trail) al tegengekomen voor een schappelijke prijs (<€200,-). Iemand ervaringen hiermee?
 
:W
Ik ben banden aan het zoeken voor mijn vader's DL650 uit 2004.

Voor mezelf zou ik er A41 of Road 5 onder leggen. 'k heb ook erg goede ervaring met TKC70 en minder goede met Scorpion Trail (eerste versie). De A40 die momenteel als originele band onder mijn Wee 2018 liggen voldoen ook prima.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een leuke rit door de Eifel gemaakt.
773km in even 12uur.
Heerlijk rijden die V-Strom op de smalle kronkel weggetjes daar*D
Stuurt misschien niet zo strak als mijn ouwe Z1000 maar de zit positie en het comfort is wel weer veel beter.
Al met al een top dag gehad en zeer tevreden over de ouwe reus.

Op een ding na...
Heb echter de laatste tijd vaak last van een een foutmelding bij het starten, het F1 lampje gaat branden en dan wil hij niet starten.
De startmotor gaat wel rond maar de motor slaat niet aan, als ik het contact dan weer uit en aanzet is het vaak weg.
Soms moet ik dat een keer herhalen maar dan is de melding weg en start hij en loopt hij wel weer gewoon.
Iemand enig idee waar ik de storing zou moeten zoeken?
Gaat om een DL1000 uit 2002
 
Ik heb dat met de mijne maar 1x gehad, en dat was kort voordat de spanningsregelaar het begaf.

Geen idee of het daadwerkelijk gerelateerd is, maar in het donker viel m'n licht uit (op een overlicht stuk snelweg :X) dus ik kan je zeker aanraden die even te laten controleren.
 
:W
Ik ben banden aan het zoeken voor mijn vader's DL650 uit 2004. De Battlewings die er nu onder liggen zijn al 7 jaar oud en beginnen wat droogtescheurtjes te vertonen, de hoogste tijd voor iets nieuws!
De motor wordt 99% van de tijd op het asfalt gereden, vooral voor de plezier-ritjes en heel sporadisch rijd hij er woon-werk verkeer mee (120km retour snelweg). Welke straatbanden raden jullie aan? Ik ben de Bridgestone T30 Evo en de Michelin PR4 (Trail) al tegengekomen voor een schappelijke prijs (<€200,-). Iemand ervaringen hiermee?

Ik rij met de Metzeler Tourance Next. Zaten er al op toen ik de motor kocht, maar echt heel tevreden mee.
Ook een grind-, blubber of zandpaadje is geen probleem. Al zijn het natuurlijk geen offroad banden. Gang is alles ;)
Vind de banden goed gevoel terug geven. Zowel droog als nat wegdek. Ben aan mijn tweede setje nu, maar weet niet meer precies wat ik ervoor betaald heb. En blijft natuurlijk dat banden een persoonlijk dingetje is :)
 
En blijft natuurlijk dat banden een persoonlijk dingetje is :)
Dat is zeker waar. Ondertussen even gekeken naar A40, A41 en de Tourance Next. A40 lees ik goede dingen over, alsmede de Tourance next. A41 iets minder, zou harder slijten op de zijkanten dan zijn voorloper.

Denk dat het de Tourances gaan worden, ik heb echter niets voor het zeggen. _O-
 
Bommes meld zich ook eens hier.
Ik heb een paar weken terug een DL1000 uit 2006 gekocht.
Helaas heb ik me daarmee ook meteen laten foppen bij Joppen..:X

Gekocht zonder garantie maar dat betekend bij hun blijkbaar ook dat de motor niet in orde hoeft te zijn bij aflevering.
De negatieve review op Facebook verwijderen ze gewoon..:N
Maar ik ga daar geen energie meer in steken. Zorg zelf wel dat het ding weer in orde komt.

Aantal dingen kan ik zelf wel aanpakken en oplossen echter 2 dingen niet.
Mijn V-strom rammeld behoorlijk in zijn vrij met de koppeling los.
Via Google al gevonden dat dit hoogstwaarschijnlijk de koppelingskorf is.
Kan het heel veel kwaad om hier (voorlopig) mee door te rijden?

Ander dingetje:
Tussen de 2 en 3 duizend toeren heb ik behoorlijk last van backfire's.
Wederom wat Google stuurt me in de richting van het herprogrammeren van de ECU.
Heeft misschien hier iemand een tip voor een zaak in de buurt van Eindhoven waar ik kan laten uitzoeken of het ook echt in de ECU zit en eventueel het ding kan herprogrammeren.
Of een tip wat ik zelf kan oplossen om de backfire's te laten verdwijnen?

Ding rijd verder goed maar die backfire's zijn echt irritant..:(
 
We zijn met mijn vrouw haar fiets naar Hoege geweest, daar stellen ze hem zo af op de testbank, ze hebben daar een eigengemaakt kastje voor.
Koppelingskorf was bij haar net vervangen, komt vaker voor bij dit type, ff google er is een bedrijf die een vervangingskorf maakt.
Marie haar motor ging van een op 11/12 naar een op 16, dit was ook nog met duo dus........
 
@bommes: ga naar Hoegee. Daar heb ik toen der tijd mijn 2006 Vstrom 1000 ook laten afstellen.
Mijn best besteedde €150 ever.
Veeeeel soepeler, veel zuiniger en geen backfires meer.
 
Bommes meld zich ook eens hier.
Ik heb een paar weken terug een DL1000 uit 2006 gekocht.
Helaas heb ik me daarmee ook meteen laten foppen bij Joppen..:X

Gekocht zonder garantie maar dat betekend bij hun blijkbaar ook dat de motor niet in orde hoeft te zijn bij aflevering.
De negatieve review op Facebook verwijderen ze gewoon..:N
Maar ik ga daar geen energie meer in steken. Zorg zelf wel dat het ding weer in orde komt.

Aantal dingen kan ik zelf wel aanpakken en oplossen echter 2 dingen niet.
Mijn V-strom rammeld behoorlijk in zijn vrij met de koppeling los.
Via Google al gevonden dat dit hoogstwaarschijnlijk de koppelingskorf is.
Kan het heel veel kwaad om hier (voorlopig) mee door te rijden?

Ander dingetje:
Tussen de 2 en 3 duizend toeren heb ik behoorlijk last van backfire's.
Wederom wat Google stuurt me in de richting van het herprogrammeren van de ECU.
Heeft misschien hier iemand een tip voor een zaak in de buurt van Eindhoven waar ik kan laten uitzoeken of het ook echt in de ECU zit en eventueel het ding kan herprogrammeren.
Of een tip wat ik zelf kan oplossen om de backfire's te laten verdwijnen?

Ding rijd verder goed maar die backfire's zijn echt irritant..:(

Wel balen als je zo je nieuwe motor gaat ophalen en er van alles niet goed is... Ken het bedrijf niet, op Google scoren ze best goed met een 4.4 op schaal van 1 -5. Misschien kan je daar een reactie/review geven. Ik zie dat ze bij sommige reacties wel reageren.
 
Ik had een review op Facebook gezet, nou ja mijn vriendin. En 1 ster review. Die hebben ze verwijderd...:N Veenoord dat ze het zelfde doen met de rest van de reviews die ze niet tof vinden.
 
JA, vandaar dat ik dacht misshien op Google zelf een review te plaatsen. Geen idee of ze dat kunnen verwijderen natuurlijk. Maar ze hebben daar wel gereageerd op wat minder positieve reviews... Just a thought...

Hoop dat je snel die twee dingetjes opgelost krijgt om lekker te rijden.
Moet zlf ook meer rijden. Woon werk gaat met de trapfiets en verder komt het er gewoon niet van... '(
 
Ik heb een auto van de zaak met tankpas, met de motor naar het werk is dus op eigen kosten. Met 48km enkele reis niet echt iets wat ik elke dag ga doen :X. Dat nog even los van dat ik regelmatig naar klanten toe moet.

En die review, ik ben er eigenlijk klaar mee, met hun dan toch. Ze reageren op elke negatieve review het zelfde: neem contact met ons op om het op te lossen. Dat heb ik gedaan, ze 2 keer de kans gegeven zelfs maar daar hebben ze geen gebruik van gemaakt.
En ik verwacht echt niet dat ze alles fixen en ook niet meteen ter plaatste maar ze hadden echt wel wat meer over de brug mogen komen met oplossingen.

Maar goed door met mijn fietsje.
Heb 2 gele H4 pitjes besteld, iets minder lichtopbrengst maar naar mijn idee net iets opvallender.
Wil ook mijn TomTom nog overzetten van mijn Vespa naar de V-strom. Daarna maar eens een afspraak maken bij Hoegee denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een auto van de zaak met tankpas, met de motor naar het werk is dus op eigen kosten. Met 48km enkele reis niet echt iets wat ik elke dag ga doen :X. Dat nog even los van dat ik regelmatig naar klanten toe moet.

En die review, ik ben er eigenlijk klaar mee, met hun dan toch. Ze reageren op elke negatieve review het zelfde: neem contact met ons op om het op te lossen. Dat heb ik gedaan, ze 2 keer de kans gegeven zelfs maar daar hebben ze geen gebruik van gemaakt.
En ik verwacht echt niet dat ze alles fixen en ook niet meteen ter plaatste maar ze hadden echt wel wat meer over de brug mogen komen met oplossingen.

Maar goed door met mijn fietsje.
Heb 2 gele H4 pitjes besteld, iets minder lichtopbrengst maar naar mijn idee net iets opvallender.
Wil ook mijn TomTom nog overzetten van mijn Vespa naar de V-strom. Daarna maar eens een afspraak maken bij Hoegee denk ik.

Ja duidelijk verhaal van die motorzaak. Zou ik na twee keer ook wel klaar mee zijn. Dat zijn dan toch geen oplossingen helaas.

Geel valt wel op inderdaad, zie je bijna niet meer. Ik zou bij 48km woon werk juist de motor pakken. Mja, heb dan ook geen tankpas met auto van de zaak... Althans niet voor woon werk verkeer.

Een navi wil ik ook wel op de Vstrom. Mja, de laatste tijd maar een paar duizend kilometers per jaar... Tijd dat de kinderen ouder worden, dan kunnen we weer wat langer een paar dagen weg:Y
 
Bommes meld zich ook eens hier.
....
Via Google al gevonden dat dit hoogstwaarschijnlijk de koppelingskorf is.
...
Tussen de 2 en 3 duizend toeren heb ik behoorlijk last van backfire's.
...

Koppelingskorf hoeft niet te moeilijk zijn. Kijk even op het V-strom forum, er is wel iemand die de korf kan aanpassen voor ca. 180 euro. Een nieuwe kopen (€400) schijnt geen nut te hebben, die schijnen dezelfde problemen te vertonen.

Backfire's had ik ook last van. Garage heeft toen gasklephuis gereinigd. Dat heeft een en ander deels opgelost. Heb hem daarna nog op de testbank gezet bij Hoegee motoren voor de fine-tuning. Erg tevreden over, geen backfires meer en onderin net iets meer vermogen en dus minder gebok :-)
 
Weer een probleempje met mijn nieuwe 1000... Grrr...

Als het koud is en ik rijd mijn straat uit dan moet ik bijna stil staan voor een kruising. Als ik verder wil rijden en ik laat de koppeling in z'n 2 op komen hoor ik een harde mechanische tik uit het blok komen.
Daarna hoor ik het niet meer. Het is alleen met koude motor en koude temperatuur.
Gisteren was het toppunt. Ik reed bij mijn werk weg en bij de eerste kruising bij het opkomen van de koppeling weer die tik en het achterwiel gaf een flinke weerstand!!! Snel koppelling weer ingeknepen en het probleem kwam verder in de rit niet meer terug.
Ik vermoed dat het met het slechte lopen door de sportuitlaat te maken heeft.. volgende week gaat de motor naar de garage, ik ben benieuwd.
 
Gisteren is mijn vrouw weer naar Hoegee geweest, daar hebben ze het balhoofdlager vernieuwd, 1,5 uur werk , motor stuurt zo soepel nu........
Er komen nog andere dingen aan, remschijven , blokken, ketting/tandwielen , maar dat doe ik zelf van de winter.
 
Mijn motor heeft ook nieuwe banden (Michelin Anakee 3) en een nieuw balhoofdlager gekregen. Wat sturen betreft ken je het ding niet meer tereug! Zo een balhoofdlager gaat stukje bij beetje kapot, en je groeit daar in mee. Maar als het dan vernieuwd is....
 
Mijn motor heeft ook nieuwe banden (Michelin Anakee 3) en een nieuw balhoofdlager gekregen. Wat sturen betreft ken je het ding niet meer tereug! Zo een balhoofdlager gaat stukje bij beetje kapot, en je groeit daar in mee. Maar als het dan vernieuwd is....
Ik had het gevoel dat ik opnieuw moest leren rijden! Wat een verschil was dat zeg, maar mijn balhoofdlager was dan ook flink verroest (vorige eigenaar heeft niet zo goed voor mn motor gezorgd '(). De monteur was verbaasd dat ik er überhaupt nog mee kon sturen. _O-
 
zojuist gebeld door de dealer dat er een terugroepactie voor mijn vstrom 650 is vanwege een mogelijke lekkage van brandstof ergens onder dec tank:?
 
Ja 't is een O ring die preventief vervangen dient te worden door een licht anders model omdat het origineel al eens verwrongen is aangetroffen. Low risk dus je kan het gerust laten liggen tot je motor toch eens onderhoud nodig heeft (tenzij je soms benzine onder je motor aantreft ;) dan ben jij één van de gelukkigen bij wie het ding wel verkeerd aangebracht is)
 
terugroepactie van mijn vstrom is gecanceld door suzuki , probleem is echt pas vanaf bouwjaar 2017 ,die van mij is bouwjaar 2016 , in 2017 echter pas gekocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan