Mr. R.
MF veteraan
Andere vraag, is het ontluchten en vervangen van de remvloeistof "anders" dan bij een motor met een gescheiden remsysteem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Natuurlijk zal een slechte rijder ook met betere vering geen goede rijder worden, maar het verschil tussen de standaard veren en een setje Hyperpro's op de Blackbird is ZO VERSCHRIKKELIJK GROOT dat je het niet gaat geloven. En de kosten vallen best mee (230 Euro).Ja dat is verstandig. Ik weet niet hoe ik hem heb staan, maar ik heb hem aardig dicht geschroefd.
Beetje vreemd dat men hier altijd meteen over andere veren begint, geven ze die dingen ergens gratis weg ofzo? Volgens mij is dat nog altijd een investering van een paar honderd euro.....
Ik rij 80% van de motorrijders het snot voor de ogen met standaard veren. Zijn niet de beste, dat weet ik, maar volgens mij is het minder hard nodig je veren aan te passen dan hier weleens geopperd wordt......
Tis meer de 'heb-factor' volgens mij.... Bochten worden na montage nog steeds als een natte krant genomen. Motor vol met toeters en bellen die erg veel geld kosten en vervolgens schaamranden van 5 cm aan beide zijden... Dat werk..
Ja. Als je ze niet hebt laten leeglopen dan maakt de volgorde weinig uit, maar dan moet je gewoon 6 nippels ontluchten.Andere vraag, is het ontluchten en vervangen van de remvloeistof "anders" dan bij een motor met een gescheiden remsysteem?
Ja dat wil ik allemaal best geloven en andere veren staan ook op mijn lijstje, maar als ik sommige lieden zie rijden dan heb ik vaak het idee dat ze beter kunnen investeren in een voortgezette rijopleiding dan in een set andere veren.Natuurlijk zal een slechte rijder ook met betere vering geen goede rijder worden, maar het verschil tussen de standaard veren en een setje Hyperpro's op de Blackbird is ZO VERSCHRIKKELIJK GROOT dat je het niet gaat geloven. En de kosten vallen best mee (230 Euro).
Dat is dan ook de reden dat er onder no cure - no pay geleverd wordt. Van de honderden sets die ik geleverd heb voor Blackbirds is er ooit slechts eentje teruggebouwd naar origineel. Niet omdat het de bestuurder niet beviel, maar hij moest dit van zijn vrouw (hij ging haar te hard rijden.....).
Kom maar eens langs bij mij, en neem een van mijn Birds met Hyperpro mee, en vergelijk dat maar eens met de jouwe......
Mijn punt is eigenlijk dat zo gauw je een vraag stelt over het afstellen van de vering van een Blackbird, je als enige antwoord krijgt dat je andere veren moet laten monteren...
Vinnik raar....
Helemaal niemand nooit niet aan het hobby-en geweest met de standaard vering?
Veel valt er niet te verstellen, maar als ik de diverse fora mag geloven heeft ook niemand er ook maar iets aan proberen te verstellen. Iedereen rent ws. meteen naar de after market vering boer.... Geloof ik niet.
Nou ik heb er wel eens naar gekeken, maar ik durf er simpelweg niks aan te doen zelf. Ik heb zo veel gelezen over dat het in balans moet zijn en blabla dat ik zoiets heb van, dat zal de meneer in Japan vast goed hebben gedaan. Ook vind ik niet dat ie als een krant rijdt dus ik denk dat ik er met mijn boerenverstand eerder wat aan verkloot dan verbeter.
Same here, maaarrr... ik merk dat het veren van de Aldi zijn oid. Bij lange doordraaiers begint de motor aan de achterkant te deinen. Als mijn vrouw meegaat op de motor dan merk je dat de vering toch echt naadje is, volgend jaar gaat dit wel vervangen worden.Ik heb ook alles laten staan zoals het was toen ik m kocht.
En ik kan met een goed gevoel uitstekend meekomen met maatjes waarvan men zegt dat ze rijden als de duivel
En ja, de standaard vering zit eronder.
Wat vraag je voor montage, dus compleet? Of moet het ff via een PB?De prijs van 230 Euro is inderdaad alleen het verenpakket met alle benodigdheden.
Ik heb laatst een waarschuwing gehad vanwege wat opmerkingen die als spam gezien konden worden. Vandaar liever geen prijs op MF.Wat vraag je voor montage, dus compleet? Of moet het ff via een PB?
Ik heb laatst een waarschuwing gehad vanwege wat opmerkingen die als spam gezien konden worden. Vandaar liever geen prijs op MF.
Via mijn onderschrift vindt je mijn tel.nr., dat legt een stuk makkelijker uit......
Als ik morgen tijd heb op het werk dan bel ik je wel even.Ik heb laatst een waarschuwing gehad vanwege wat opmerkingen die als spam gezien konden worden. Vandaar liever geen prijs op MF.
Via mijn onderschrift vindt je mijn tel.nr., dat legt een stuk makkelijker uit......
Wil jij zeggen dat je nog geen WPHB hebt Daar kan ik je eventueel wel mee helpen.Maarehhh na al die vragen en antwoorden... ben ik nog steeds heel benieuwd hoe de boordcomputer van een XX vast hoort te zitten... Is er iemand die het zo weet toevallig?
Betreft dus die grijze unit achter het achterlicht in de kont, die platte kast met die stekker.
(denk dat het de boordcomputer is, en niet alleen een ontstekingsunit)
Sorry, maar ik moet even eigenwijs zijn.....
Jullie moeten echt bij een veringspecialist langs, want de verhalen kloppen gewoon niet.
Veervoorspanning is een verkeerd benaamd begrip. Mensen denken hierdoor dat als ze de veer meer voorspannen, dat deze stijver wordt. Bij een lineaire veer is dat niet zo, hij blijft precies even stijf...... Het enige dat je doet als je de veer meer voorspant is de achterkant omhoog brengen waardoor de negatieve veerweg afneemt. Hij blijft precies hetzelfde veren, en op precies hetzelfde moment doorslaan als eerder.
Met de rebound-verstelling regel je alleen de snelheid waarmee de achterschokbreker weer uitveert (of eigenlijk hoeveel hij afgeremd wordt bij het uitveren). Hiermee veranderd het comfort niets.
Comfort en sportief sturen hoeven geen tegenpolen te zijn. Door de progressiviteit zou de vering bij normaal gebruik ongeveer even stug moeten zijn, en allen bij zwaar gebruik (belading of bochtensnelheid) door zijn progressiviteit veel stugger moeten worden. Bij sommige veertechnisch zwaar onderbemeten motoren is ook het eerste bereik al stugger gemaakt.
De prijs van 230 Euro is inderdaad alleen het verenpakket met alle benodigdheden.
2398 postings. Nog (102 - deze) tot de 2500.Jeutje!!
Pagina 96? Ga ik in dit leven nog meemaken dat er een BB-Topic deel 2 komt?
Na 8 jaar?
Holie smek!