HET grote "middeltjes" overzicht-topic

WD 40 als?

• Deo

Stemmen: 30 18,0%
  • Haarlak

Stemmen: 4 2,4%
  • Voor op den tandenborstel

Stemmen: 11 6,6%
  • Vloerglimmer

Stemmen: 7 4,2%
  • Glijmiddel

Stemmen: 78 46,7%
  • Lenzenvloeistof

Stemmen: 20 12,0%
  • (douche) Zeep

Stemmen: 4 2,4%
  • Body lotion

Stemmen: 13 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    167
HEy luitjes

even een vraagje over poetsen van de motor. ik heb een gs500 en deze moet er toch eens aan geloven ik heb witte velgen en die zijn nu zwart en ik las hier dat wd40 daar opspuiten en dan boenen helpt? als het maar niet op mijn banden komt. verder vroeg ik mij af waarmee ik de kuipdelen mee kan poetsen gewoon water en welk schoonmaakmiddeltje? me pa zegt gewoon groene zeep of afwasmiddel maar is dat niet te sterk? met wd40 kan je toch niet gaan poetsen of wel?

Thijs :P

HEy luitjes

even een vraagje over poetsen van de motor. ik heb een gs500 en deze moet er toch eens aan geloven ik heb witte velgen en die zijn nu zwart en ik las hier dat wd40 daar opspuiten en dan boenen helpt? als het maar niet op mijn banden komt. verder vroeg ik mij af waarmee ik de kuipdelen mee kan poetsen gewoon water en welk schoonmaakmiddeltje? me pa zegt gewoon groene zeep of afwasmiddel maar is dat niet te sterk? met wd40 kan je toch niet gaan poetsen of wel?

WD40 kan je ook gewoon op je kuipen gebruiken, maar je moet (geld ook voor je velgen) vervolgens wel de WD40 met een sopje wegpoetsen. Je motor wordt anders een magneet voor vuiligheid en is dan 3 keer zo snel weer smerig ;)

dus gewoon wd40 op mijn kuipen en dan poetsen met een doekje en later eraf poetsen met sopje met afwasmiddel bijv dreft? en dan afspuiten? en natuurlk weer opboenen of niet

dus gewoon wd40 op mijn kuipen en dan poetsen met een doekje en later eraf poetsen met sopje met afwasmiddel bijv dreft? en dan afspuiten? en natuurlk weer opboenen of niet

ik zou wd 40/lampen olie(goedkoper en werkt net zo) alleen op vette plekken gebruiken
en voor de rest(plastic) gewoon een auto shampo en was
:Y

verkapt schopje voor dit mooie topic ;)

als je je verweerde zwarte plastic kuipdelen weer mooi in showroomstaat wilt hebben moet je dr even lichtjes met een brander overheen gaan werkt perfect!!

HEy luitjes

Ik heb ook een GS500 gehad met die mooie witte velgen.
Lampenolie werkt het best en het makkelijkst.

dasty werk ook goed op de velgen...bij mij in ieder geval :Y

verder:

turtle wax, valma cockpitspray, valma chrome poets, en dasty (met hardnekkig vuil -> dasty/wasbenzine mengsel)

:W

Ik heb laatst dat schoonmaakmiddel van de Lidl gebruikt, maar daar zit schuurmiddel in --> dus er zitten nu krassen op mijn velgen. Het was zo'n leuke spuitfles, mar ik ga toch maar voor iets anders kijken. Bij Wibra voor dasty of zo ;)

Laatst bewerkt:
Even een vraagje die vast al eerder is gesteld:

Hoe verwijder ik de insectresten van mijn lederen pak???

O-)

ik gebruikte altijd cola om roest te verwijderen op delen van mijn MTB.

verder is dit een TVP ;)

ik gebruik altijd remmenreiniger om te ontvetten of het verwijderen van olie en dergelijke op de vloer.

Hoi iedereen,

Nu ik zaterdag mijn eerste motor ga halen, ben gister geslaagd,joepie trouwens nog een keer..Ben ik toch benieuwd. Heb het hele forum doorgespit en gezocht op schoonmaken..Kijk ik ga mijn eerste km's rijden in wat vochtig weer, misschien wat pekel..Wat raden jullie aan? Na elke rit dan schoonspoelen? Of als je bijv 3 dagen achter elkaar gaat rijden van het weekend, dan daarna schoonmaken? Ik koop best een dure motor nog, een CBR 600F uit 2000 en wil die gewoon supermooi houden..Niet dat de waarde er toe doet hoor..Een oudere motor moet je ook vertroetelen..Ik werk bij een autogarage en heb wel de nodige middelen, bijv autopolish, velgenreiniger, remreiniger, autoshampoo enzo....Hoe zouden jullie na een rit de motor schoonmaken? Ben beginnend rijder die zijn motor wil koesteren...

Alvast bedankt,

Gr Patrick

Hier is een topic over een paar roestbeschermers met een proefopstelling en afbeeldingen na een aantal weken:
klik
Je kunt ook tektiel op je blok spuiten, en vaseline op je velgen, enz.
Ik gebruik kettingspray voor mijn blok, en het blijft er nu nog goed op zitten, met meer dan 1000 km op de teller.

Laatst bewerkt:
Wheelclean voor alles :P
Voor het vet van de ketting op de velgen is het perfect 1,69 per 500 ml bij de Action. ergens anders bijna altijd duurder (halfords 500ml voor 9 euro :? )
Opspuiten en even minuutje in laten trekken en met een doek kan je al het vet en viezigheid er zo af vegen.
(werkt ook tegen vliegjes)

En cockpitspray voor de spiegels en alle (zwarte) plastic delen, om ze weer mooi op kleur te krijgen en glanzend, opspuiten en uitwrijven met een schone doek, voor het echt reinigen van plastic, opspuiten en paar minuten in laten trekken, dan verwijderen met schone doek.
Werkt ook goed om 's winters je kuipdelen te beschermen tegen de pekel, inspuiten en niet uitsmeren, lekker vet, en na een regenbuitje is het er weer mooi af ;)
Kost voor een flinke spuitbus iets van 2 euro bij de kruidvat.

Tip van andere post op motor-forum: Vochtig keukenpapier ipv doekjes op het vizier. Scheelt weer in de was! ;-)

En toch moet je uitkijken met keukenpapier bij olie vizieren.
Er zit namelijk kleine stukjes hout in keukenpapier, ook deze kunnen krassen veroorzaken in je olie vizier, zonde!!

HET WONDERDOEKJE, da's altijd goed en een warme(water)theedoek over je helm leggen en weekt alles in no-time los!! jaja

hoihoi...

weet niet of al genoemd is maar als je vette handen hebt van het sleutelen oid moet je je handen wassen met gewoon keukenzout.
werkt perfect. voelt wel een beetje raar (en oppassen met wondjes anders sta je te dansen vd pijn)

Greetz

vette handen kun je ook schoonmaken met..... boter.. merk maakt niets uit...;-)

en mijn plastickuipdelen poets ik op met pledge...

grtz

ff een vraag, aan alle poets fanaten hier op het forum :+

ik heb afgelope week een nieuwe demper aan mn motor gehangen. nou zat die owue bocht aardig vastgeroests, maar met een beetje wrikken kwam ie gewoon los. ff beetje afgeveegt en de nieuwe erop vast geschroeft, ging prima, maar is het nou handig daar wat vet tusse te smeren of wat dan ook? ik vond het prima gaan zo eigelijk :X

Als je vet ertussen doet (ik denk niet echt nodig) gebruik dan kopervet. Gewoon vet verbrand of loopt er gewoon tussenuit.

Wel handig bij de boutjes en moertjes van je uitlaat.

Als je vet ertussen doet (ik denk niet echt nodig) gebruik dan kopervet. Gewoon vet verbrand of loopt er gewoon tussenuit.

Wel handig bij de boutjes en moertjes van je uitlaat.

thnx, zal morge die boutjes ff invette dan :Y

;( vol trots een zgan motor aangeschaft nu ben ik er na enkele dagen erachter dat het kuipwerk vreemde reacties vertoond heb het nog nooit eerder gezien ;(

de kuipdelen van de motor bestaan uit op kleur gegoten plastic ik wist dit eerst niet en meende dat het lakwerk was ,dus volop met turtle wax aan het poetsen effect is |( zie foto.

Het kuipwerk ziet er zonder glasmiddel silicone spray of iets dergelijks er dof uit het is net of er een vetlaagje opzit en slaat wit uit ik heb de motor al 3 keer gewassen met een sopje met dubro ,maar het word er niet beter op.

alleen siliconen spray geeft de glans terug maar dit lijkt me de oplossing niet .

wie o wie heeft een oplossing ik zit me nu al dagen te ergeren :X

Terug
Bovenaan Onderaan