HET grote "middeltjes" overzicht-topic

WD 40 als?

• Deo

Stemmen: 30 18,0%
  • Haarlak

Stemmen: 4 2,4%
  • Voor op den tandenborstel

Stemmen: 11 6,6%
  • Vloerglimmer

Stemmen: 7 4,2%
  • Glijmiddel

Stemmen: 78 46,7%
  • Lenzenvloeistof

Stemmen: 20 12,0%
  • (douche) Zeep

Stemmen: 4 2,4%
  • Body lotion

Stemmen: 13 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    167
Of ik heb er overheen gelezen.
Maar diesel is uitstekend te gebruiken om wielen ed schoon mee te krijgen.
Gewoon een litertje halen bij het tankstation.
Kun je diesel in een plastic drinkflesje (Aquarius) meenemen of tast diesel het plastic aan? Ik weet niet hoe ik het anders mee kan nemen. Om daar nou speciaal een jerrycan voor aan te schaffen :N

Gewoon een fles lampolie halen, werkt net zo goed, meurt niet zo en zit al in een fles ;)

Van de week was mijn vrouw in de keuken aan het poetsen met mascot powersponsjes. ff geprobeerd om mijn motor, en het maakt best goed schoon, ze slijten alleen wel erg snel. Maar ja, ze kwamen bij de action vandaan, dus het kan nooit veel gekost hebben

Al een heel oude tip, niet voor de motor zelf.
Een klein druppeltje afwasmiddel op een doekje en goed uitwrijven over de binnenkant van je vizier zorgt dat het niet meer aanslaat. Er zijn ook speciale middeltjes voor die iets langer werken. Dit werkt ± 'n dag.

Heb niet het hele topic gelezen maar PINDAKAAS voor het verwijderen van stickerresten! insmeren in laten trekken èt voila!

Helmvizier reinigen? Koop bij de opticien (Pearle in mijn geval) een flesje brillenspray. Opspuiten, even in laten werken, en met een droog doekje nawrijven. Glashelder zicht zonder krassen of strepen. En voor zover ik weet veilig voor alle coatings (heb zelf een ongecoat vizier dus ben niet 100% zeker). En voor onderweg een paar vochtige brillenpoetsdoekjes in je zak steken.

moeten we nog een categorie lak hebben, voor de niet plastic delen maar gelakte metalen delen zoals stalen buisframes en metalen benzinetanks etc?

na reinigen werkt bijvoorbeeld meubelwas ook perfect als glansmiddel en ruikt ook nog lekker.

gegroet,
weet er soms iemand ene handige manier om rubber terug soepel te krijgen?
Bijvoorbeeld van die kleine voor de bevestiging van de zijdeksels.
En is er geen handieg manier om een kabelboom en kabels makkelijk te reinigen?

mvg
frederik

Het mag dan wel een oud topic zijn, maar het lijkt me van alle tijden. En aangezien ik het helemaal heb doorgelezen en nog steeds met een vraag zit, toch maar even posten.
Ik heb van die kleine zwarte spettertjes op m'n plastic spatbord zitten, ik gok dat het rubber is, hoe moet ik dat eraf krijgen zonder de verf aan te tasten?

Na een burnoutje zit mijn motor meestal ook onder de rubberdeeltjes die blijven plakken. Ik haal deze weg door de motor met cockpitspray in te spuiten.Paar minuutjes wachten en je veegt het er zo af.

gr
Kami

Hey,

Even een vraagje.... gaat over de blauwe aanslag van het chroom. Zijn er meer mensen die Blue Wonder gebruiken (allesreiniger) daarvoor?? Blue Job (poeder) vind ik voor geen meter werken. En hoe gebruiken jullie het dan, verdunt/onverdunt/soort doekje etcetc.

Ik hoor het graag!
:W

Ik heb ook even een vraagje.. Bij de halfords hebben ze nu een pakketje bestaande uit hoogglans shampoo, wax, velgenreiniger, poetsdoek en spons voor 10,- is dit de moeite waard? een losse fles turtle wax is nl nog duurder :?
402837.jpg

Hoe lang moet je turtlewax ongeveer in laten trekken voordat je het uitpoetst?

Op dinsdag 05 oktober 2004 15:33 schreef themanfromdownunder het volgende:
Wat doet dat kopervet dan precies? Ik hoor dat wel vaker dat men dat gebruikt bij de wielbouten van een auto.
Doe dat nooit op je wielbouten van je auto. Kans bestaat dat je wielbouten lostrillen. Of je moet op je wielsleutel gaan staan en ze zo muurvastzetten dat ze helemaal niet meer los komen |(

gegroet,
weet er soms iemand ene handige manier om rubber terug soepel te krijgen?
Bijvoorbeeld van die kleine voor de bevestiging van de zijdeksels.
mvg
frederik

Volgens mij wordt het van terpentien of was benzine weer soepel. Vroeger gebruikte ik dit om de rubberen aandrukrollen van Video en casseterecorders weer soepel te krijgen maar eerste even voorzichtig proberen.

de schakelaars op mijn clipons zijn een beetje verweerd, eerst mooi egaal zwart en nu dof en wat verkleurd. weet iemand hoe je die weer als nieuw kan maken?

Gekookte lijnolie (verkrijgbaar bij de Gamma) werkt heel goed op plastic bumpers en stootstrips die verweerd zijn. Voldoet vast ook goed voor jouw schakelaars!

Voor leren motorpak enzo ledercreme, werkt prima, maakt je pak ook nog eens waterafstotend, goed invrijven met doek. Klein potje van Rapide, 150 ml. Prijs weet ik niet meer.

Voor de ketting: Valvoline, White Synthetic ChainLube 400 ml, ik dacht een eurotje of 10

Laatst bewerkt:
een Tip voor iedereen die rvs wil poetsen of aluminium wil polijsten dit spul (Wiro) werk nog beter als staafix. kost een euro of 13 maar is echt het geld waard. Je kunt het via internet bestellen.

full

P.s. Pas op dat je wederhelft het niet in handen krijgt, als ze het aanrecht een keer heeft gepoetst met dit spul krijg je het niet meer terug.

Grtzz,

Laatst bewerkt:
Handig topic (sorry oma), toch de bike maar eens gaan schoonmaken. Mijn vraag is of mensen ervaring hebben met het bestellen van dergelijke schoonmaakmiddelen (s100 producten etc) online. Loont het om bijvoorbeeld bij louis.de of motozoom te bestellen of zijn die bij de dealer net zo duur? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Ik mis turtle-wax bij het waterafstotend en condens tegengaan op de vizier :Y

Handig topic (sorry oma), toch de bike maar eens gaan schoonmaken. Mijn vraag is of mensen ervaring hebben met het bestellen van dergelijke schoonmaakmiddelen (s100 producten etc) online. Loont het om bijvoorbeeld bij louis.de of motozoom te bestellen of zijn die bij de dealer net zo duur? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Motozoom zit in Lage Weide bij Utrecht, dat moet toch goed te rijden zijn voor je. Die hebben dat spul gewoon in de winkel staan. Beetje overbodig om het dan online te bestellen.

de schakelaars op mijn clipons zijn een beetje verweerd, eerst mooi egaal zwart en nu dof en wat verkleurd. weet iemand hoe je die weer als nieuw kan maken?
Ik gebruik Valma Plastishine, knappen de knoppen echt super van op. Weer als nieuw. Het blijft ongeveer 4 á 6 maanden zitten, afhankelijk van het weer natuurlijk.

Op donderdag 10 augustus 2006 22:47 schreef the shadow het volgende:

Ik gebruik Valma Plastishine, knappen de knoppen echt super van op. Weer als nieuw. Het blijft ongeveer 4 á 6 maanden zitten, afhankelijk van het weer natuurlijk.

denk dat ik dat dan eens ga halen, het is het proberen zeker waard *D

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan