HET grote "middeltjes" overzicht-topic

WD 40 als?

  • Deo

    Stemmen: 30 18,0%
  • Haarlak

    Stemmen: 4 2,4%
  • Voor op den tandenborstel

    Stemmen: 11 6,6%
  • Vloerglimmer

    Stemmen: 7 4,2%
  • Glijmiddel

    Stemmen: 78 46,7%
  • Lenzenvloeistof

    Stemmen: 20 12,0%
  • (douche) Zeep

    Stemmen: 4 2,4%
  • Body lotion

    Stemmen: 13 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    167
full
 
Hij is idd erg dof. Kan me voorstellen dat je daar gek van wordt. Misschien zou je moeten proberen het af te spuiten met een hogedruk spuit.
 
Hij is idd erg dof. Kan me voorstellen dat je daar gek van wordt. Misschien zou je moeten proberen het af te spuiten met een hogedruk spuit.


Kan het eens proberen het is net of er een vetlaagje opzit,maar middeltje als remreiniger / terpentine en dergelijke ontvetters lijken niks te doen het word alleenmaar erger ,ik heb dit ook nog nooit vaker gezien |( en heb al heel wat motors gehad :]

kan dit het effect wezen van remreiniger op een kuipdeel ,diegene die me de oplossing geeft zal ik eeuwig dankbaar zijn :9~ :9~ heb ook weinig zin om nieuwe kuipdelen te gaan bestellen ,of om eeuwig rond te rijden met 1 bus siliconen spray op de motor
 
Laatst bewerkt:
hogedrukspuit ?

en dan ?

't is geen vuil, maar volgens mij met cleaner oid schoongemaakt
 
Laatst bewerkt:
Ik kom dit topic even weer bovenhalen, omdat ik een vraagje heb. Ik heb me onlangs allemaal S100 producten aangeschaft om de moto eens mooi onder handen te nemen.
O.a. S100 Total Reiniger, maar ik lees dan op de gebruiksaanwijzing dat je het niet op 'hoogglanzend gepolitoerd aluminium' mag gebruiken. Ik weet alleen niet goed welke onderdelen ze daarmee bedoelen. Kan iemand helpen? :-)

Aangezien je dat ook op het motorblok spuit, kan dat dan geen kwaad als ergens een beetje van dat spul blijft hangen? Je weet maar nooit dat de waterslang tot daar niet is geraakt. Of moet je er écht voor zorgen dat er nergens nog een beetje is?
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik voor m'n velgen altijd een emmer lauw water met dreft erin, als je dat een beetje bijhoud dan werkt dat best. Niet als je velg echt vol zit met oud vet en vuil, dan heb je wat sterkers nodig.
 
Iemand die weet wat bedoeld wordt met 'hoogglanzend gepolitoerd aluminium'?
Of kan zeggen waar op de moto ik best geen S100 Total Reiniger spuit?
 
ik lees dit topic net voor het eerst, wil toch dit ff onder de aandacht brengen :+

* Kuipdelen/plastic Waxen en * Chroom/Alu behandeling
Meguiars, heeft voor alle dingen wel een oplossing. ik gebruik het al jaren en ben er zelf zeer tevreden over :+


* Ontvetters voor Velgen/Blok etc
Remreiniger is een goedkope ontvetter en cleaner. wel oppassen op lak, kan er dof door worden maar is wel weer op te poetsen. kost ongeveer 1euro per spuitbus
heb het zelf veel gebruikt om even snel losse motor onderdelen mee schoon te maken


* Sleuteltips/werkzaamheden

- Kopervet;
Alle bouten en moeren die losgaan, gaan weer vast met een likkie kopervet, kun je tegenwoordig zelfs in spuitbussen kopen. Voorkomt vast'zitten' en alle gevolgen vandien (uitgeboorde cilinderkoppen).

gebruik geen koper vet maar keramisch vet. quote van een ander forum:
Van een ander forum zei:
kopervet is troep die vooral in de beun nog veel gebruikt wordt.

Hele wielnaven smeren ze met die rotzooi in..

Kopervet is niet tegen oxideren. Het helpt het juist in de hand.
Koper op metaal geeft een spanning van 0,14 volt.

Daarom is keramisch vet ook zo fijn.
Smeert lekkerder, en niet giftig.


verder vind ik de antikalk en de helm schoonmaak tips zeer nuttig, en ik ga ze zeker een keer proberen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist mijn net gekochte Blackbird gepoetst, met spullen die ik altijd voor de auto gebruik, d.w.z. het 3-stappen plan van Meguiars, te weten eerst Meguiars Paint Cleaner (voor het ophalen van de oorspronkelijke kleur), dan Meguiars Polish (voor het voeden van de lak), en tot slot Meguiars Gold Class wax. Nu lees ik in het instructieboekje de volgende tekst bij het onderdeel Onderhoud/schoonmaaktips:

"Gebruik geen chemische middelen voor het reiningen van kunstofdelen. Chemische reinigingsmiddelen bevatten oplosmiddelen die de weekmakers uit de kunststoffen verwijderen. Het materiaal verhardt daardoor en kan gaan scheuren."

Nou vraag ik mij af: zijn genoemde producten van Meguiars (paint cleaner, polish en wax) "chemische reinigingsmiddelen" die ik beter niet voor plastic kuipdelen van een motorfiets kan gebruiken? :-S

ps: heb getracht het antwoord te vinden met de zoekfunctie in dit topic, maar ik vond niet zo snel het antwoord..
 
Siliconen-spray (NIET verwarren met siliconen-olie!!) bestemd voor onderhoud van kunststoffen en rubbers, kan geïsoleerde electrische draden/snoeren spekglad maken zonder vettigheid.

Ik denk dat het goed kan helpen bij o.a kabels in motorstuur, tegen het stukwringen.
 
Laatst bewerkt:
Siliconen-spray (NIET verwarren met siliconen-olie!!) bestemd voor onderhoud van kunststoffen en rubbers, kan geïsoleerde electrische draden/snoeren spekglad maken zonder vettigheid.

Ik denk dat het goed kan helpen bij o.a kabels in motorstuur, tegen het stukwringen.
Hey dit pareltje van een topic was mij nog niet bekend, bedankt voor het mishandelen van MF oma :/
 
Iemand bekend met een mooi middeltje om je leren motorpak weer goed schoon te krijgen?
 
Vandaag Belgom Alu gekocht om de uitlaatpijpen vanaf mijn motorblok schoon te maken. Belgom Alu werkt naar beter dan Commandant 4. Zie hieronder het resultaat; rechter 2 pijpen gepolijst met Belgom Alu en de linker 2 zijn nog aan de beurt.
full
 
De temperaturen komen weer boven de 20 graden, daar is het poser seizoen weer begonnen :+

Let's continue met alle middeltjes :)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag bezig geweest met de cb-1, was alweer flink ranzig grotten na bijna een jaar gebruik inclusief regenritjes. Ik had nog een flesje lampenolie in de schuur staan en heb het jaar eens geprobeerd, dat spul werkt echt goed! Normaal poets ik m'n velgen met wd40, maar lampenolie werkt makkelijker. Daarna ook de ketting maar geprobeerd schoon te krijgen en dat is gewoon goed gelukt.

Na de wasbeurt ruimhartig in het rond gespoten met siliconenspray van de action, doet wonderen voor rubbers, plastic en het voorkomen van roest. Maar als je een poser bent en houdt van waxen en detailen, dan kan ik het niet aanraden want het is wel de quick & dirty methode.
 
middeltjes...

ik zoek iets tegen ROEST.
pekel en wonen aan zee hebben vooral mn kofferekje (Givi, aanbouw) en enkele bouten, moeren, schroeven aangestast.

zicht doet me niet zo veel.
maar roest.. kan ik slecht tegen.

dus simpele oplossingen altijd welcome.

ACF 50 anyone ?
 
Laatst bewerkt:
middeltjes...

ik zoek iets tegen ROEST.
pekel en wonen aan zee hebben vooral mn kofferekje (Givi, aanbouw) en enkele bouten, moeren, schroeven aangestast.

zicht doet me niet zo veel.
maar roest.. kan ik slecht tegen.

dus simpele oplossingen altijd welcome.

ACF 50 anyone ?

Cola!
RVS bouten, en goed insmeren met vaseline en ingevet houden.
 
middeltjes...

ik zoek iets tegen ROEST.
pekel en wonen aan zee hebben vooral mn kofferekje (Givi, aanbouw) en enkele bouten, moeren, schroeven aangestast.

zicht doet me niet zo veel.
maar roest.. kan ik slecht tegen.

dus simpele oplossingen altijd welcome.

ACF 50 anyone ?

Appelazijn. Nachtje (of langer) laten weken in dat spul. Cola vond ik minder goed werken, appelazijn did the trick. Ik heb een compleet verroest setje gereedschap er redelijk ontroest mee gekregen.
 
Cola (bekend), vaseline (bekend), appelazijn (nieuw voor mij)....
Straks komt er iemand met KY jelly aan.

allemaal noted.
Ik ga toch maar voor de ACF50, om te beginnen.
 
RVS-bouten in aluminium blok/frame moet je niet doen, dat gaat op elkaar inwerken.

Nouja of je het wel of niet doet moet je zelf weten, maar ik raad het niet aan. :+


In je stalen frame kan het wel prima.
 
Iemand tips voor het schoonmaken van frame + achterbrug? Beiden standaard zwart (gsxr k6), maar een beetje dof geworden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan