HET grote "middeltjes" overzicht-topic

WD 40 als?

  • Deo

    Stemmen: 30 18,0%
  • Haarlak

    Stemmen: 4 2,4%
  • Voor op den tandenborstel

    Stemmen: 11 6,6%
  • Vloerglimmer

    Stemmen: 7 4,2%
  • Glijmiddel

    Stemmen: 78 46,7%
  • Lenzenvloeistof

    Stemmen: 20 12,0%
  • (douche) Zeep

    Stemmen: 4 2,4%
  • Body lotion

    Stemmen: 13 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    167
velgen/ketting reiniger: als je voorvork olie vernieuwd hebt, gooi de oude olie niet weg, gebruik het om je velgen en andere vette/smerige delen schoon te maken
 
remreiniger. voor onvetten van allerlei lichte olieen en vetten plekken. maar ook geschikt als lijmverwijderaar stickers en als reiniger voordat je stickers gaat plakken. maar natuurlijk ook om remdelen en blokken schoon temaken.
Gebruik remreiniger wel spaarzaam rond je remcilinders, want het schijnt de rubbers uit te laten drogen, door alle oplosmiddelen die in de remreinigervloeistof zitten.
 
Gelden sleuteltips ook? Meestal met slip-on systemen heb je van de veren die de boel op hun plaats trekken. EEn hoop gekloot met tangetjes met risico op diepe slagaderlijke bloedingen en krassen over je hele motor als je uitschiet. Dus: pak je sleutelbos, haal alle sleutels los en gebruik de ring om de veer op z'n plek te krijgen door je vinger er in te 'haken' en de veer zo op te rekken. Als ie op de plek zit zit de ring wel 'opgesloten' maar op dezelfde manier als je je sleutels aan de ring hangt kun je de ring ook los halen van de uitlaatveer.
 
En een aansteker is uitermate geschikt om bij het sleutelen een bierfles te openen.
Mocht dit tegen je principes zijn, dan heeft Grolsch altijd nog de beugelfles!

8-)
 
vuile handen?
even wat waspoeder en zeep ,voor als je geen koffie drinkt bv :9
 
voor rvs uitlatdempers.
mucle staalfix. (voor als er geen motorzaak maar wel supermarkt in de buurt is)
word i weer blinkablinka! en als he heel vanatiek poets zie je ok geen kleine krasies meer!
 
hoi oma ff een klein schopje
aangezien het weer een beetje tegenzit was het vandaag wel weer mooi poetsweer
heb vandaag me bike weer eens goed onderhanden genomen
ben via een motorzaak terrecht gekomen bij een middel (powercleaner)
dat erg goed werk kan je voor vanalles gebruiken en bijt helemaal niet
gewoon ff inspuiten laten weken en afspoelen met voldoende water en mocht het echt vuil zijn ff herhalen en het vliegt eraf :} :W
wel uitkijken met de ketting natuurlijk :z maar dat spreekt voor zich
verder top spul heb niet eens hoeven zweten *D
 
Verbrand plastic of ander rotzooi op je RVS uitlaat?

Niet krabben of polijsten. Rij met je motor naar een blokker of iets dergelijks en koop een strijkboutreiniger van ongeveer 1,25 euro.

Rij naar huis en als je uitlaat lekker heet is, ga je met de stick over de vlek en alle rotzooi lost op.

Geen krassen en vlekken. Het is een wondermiddel.

Of in iedergeval erg handig
 
voor de uitlaat schoon te maken inotec edelstaalreiniger.
het zit in een spuitbus goed alu, rvs, tit.
het werkt als een speer en net zo dun als water dus geen krassen.
 
Het mag dan wel een oud topic zijn, maar het lijkt me van alle tijden. En aangezien ik het helemaal heb doorgelezen en nog steeds met een vraag zit, toch maar even posten.
Ik heb van die kleine zwarte spettertjes op m'n plastic spatbord zitten, ik gok dat het rubber is, hoe moet ik dat eraf krijgen zonder de verf aan te tasten?
 
Als het aan de achterzijde is, kan het ook gewoon kettingvet zijn.
Gewoon een beetje diesel of lampenolie proberen.
 
voor het verwijderen van de laag vet of tectyl welke je erop gespoten heb voor de winter:

full



industriele ontvetter en tast je plastic en paint niet aan
mits je het wel even goed afspoelt dan he.
 
Wat doet dat kopervet dan precies? Ik hoor dat wel vaker dat men dat gebruikt bij de wielbouten van een auto.
Het zorgt dat bouten niet vast kunnen gaan zitten door roest en het tapt de schroefdraad mooier en makkelijker (misschien ook beter??)
Ik heb het altijd moeten gebruiken in kwikfit waar de bouten te vast zaten.
 
voor het verwijderen van de laag vet of tectyl welke je erop gespoten heb voor de winter:

(Afbeelding)


industriele ontvetter en tast je plastic en paint niet aan
mits je het wel even goed afspoelt dan he.
Op mijn beurt denk ik dan: een beschermlaagje kan toch nooit kwaad? Lekker laten zitten toch?
(oké, kan het begrijpen als er allemaal troep in verzameld zit, maar anders hoeft het niet toch?)
 
Mietjes... -O- -O- -O- -O- -O- -O-
O-) Ik pis mn Fiets schoon O-)
Zo doe je dat, als een ECHTE kerel :Y :Y
 
Tssssssss, dat is vals -O-
In mn dromen heb ik al duuuzenden kilometers afgelegd :] :] :]
 
Wie weet er een middeltje tegen roest. Als ik de roest van m'n motor af weten te 'schuren', wat doe ik dan om te voorkomen dat het terug komt?
 
Op mijn beurt denk ik dan: een beschermlaagje kan toch nooit kwaad? Lekker laten zitten toch?
(oké, kan het begrijpen als er allemaal troep in verzameld zit, maar anders hoeft het niet toch?)



zomers heb ik geen beschermlaagje op de motor.
en al helemaal geen tectyl met zand en troep erin.
gewoon elke dag een ander iets ff een lap wd-40 of cockpitspray geven.


de ene dag als ik thuis kom dan vet ik de ketting in,
de andere dag pak ik een bus wd-40 en ga langs de vorkpoten, achterbrug etc etc
dag later bijvoorbeeld even een doekje over de spiegels en een controle van alle verlichting en de bandenspanning.


etc etc.

gewoon elke dag een beetje dan ben je dr maar een paar minuten mee bezig per dag dat je gereden heb ipv een hele zondag ofzo.
 
Laatst bewerkt:
zomers heb ik een geen beschermlaagje op de motor.
en al helemaal geen tectyl met zand en troep erin.
gewoon elke dag een ander iets ff een lap wd-40 of cockpitspray geven.


de ene dag als ik thuis kom dan vet ik de ketting in,
de andere dag pak ik een bus wd-40 en ga langs de vorkpoten, achterbrug etc etc
dag later bijvoorbeeld even een doekje over de spiegels en een controle van alle verlichting en de bandenspanning.


etc etc.

gewoon elke dag een beetje dan ben je dr maar een paar minuten mee bezig per dag dat je gereden heb ipv een hele zondag ofzo.

Kan niet meer op de titel en de artiest komen van je onderschrift. :?
 
Voor de winterstalling een flesje Forte Moto Power 2 in de tank gegooid.
Haal ik vanavond m'n motor van stal en binnen een paar tellen draait ie al. :)
Benzine is ook prima gebleven..Motor reed gelijk goed zonder horten of stoten...
Het heeft z'n werk goed gedaan...Uitlaatgassen roken wel erg chemisch maar dat is na het leeg hebben gereden van de tank wel voorbij. Dan komt er verse benzine in.
 
Sleutelen:

Om een kruiskopschroevendraaier betere grip te laten krijgen, zodat je de kop niet verrot draait : tipje kleppenslijppasta op de schroevendraaierpunt.
Je kunt er ook spec. spul voor kopen bij de bouwmarkt.

Voor de glimmerij:

Pledge stofafneemmeuk : laat plastic mooi glimmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan