Het grote KTM topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
:)
full
 
Mijn KTM klappert nogal uit de uitlaat wanneer de ik de motor in de versnelling laat afremmen en het gas helemaal heb dichtgedraaid.
Bij kouder weer doet hij dit extremer dan bij warmer weer.

Onder langdurige extreme belasting (mulle crossbaan) wil de motor bij het overschakelen, wanneer hij zwaar moet trekken, soms haperen.

Voor de rest start en loopt hij altijd perfect.

Carb settings zijn voor een 2008 450 EXC-R EU(europeesmodel) zijn:
Stationair: 40
Gasnaald: 4e pos. van boven.
Hoofdsproeier 180
Mengselschroef 1 3/4 omw opengedraaid.

Bij controle stuitte ik op het volgende:
Stationair: 45
Gasnaald: 2e pos. van boven.
Hoofdsproeier 185
Mengselschroef 2,5 omw opengedraaid.

Ik heb nu mijn gasnaald naar de 3e pos. gebracht en mengselschroef op 1 3/4 gezet.
Ik heb nog niet kunnen testen, dus dat komt nog.

Ik vroeg me alleen af wat jullie er van vinden. Sproeiers ook terug naar origineel veranderen of juist zo laten ivm het ned. klimaat?
 
Laatst bewerkt:
Ori staat ie wss sowieso te arm. Maar als je klappers moet er een grotere sproeiert in, niet kleinere. Verklaart wet dat ie t meer doet nu het kouder is.

Ik heb mijn uitlaatbocht met uitlaatkit gemonteerd aan de flens. Scheelt ook een hoop bij t klapperen.
 
Ik heb met mijn gasnaald 1 clipje omhoog gezet. Ik ben benieuwd wat dit doet!
Verder heb ik de mengselschroef teruggezet op origineel. Maar geen idee wat dit doet.
 
Ik wou morgen ochtend de ktm weer eens aanslingeren voor een ritje. Ben alleen bang dat t weer niet mee gaat werken...
 
netjes, opzich toch raar dat je ktm meer door midden ziet breken dan een ander merk.
Of zal het ook komen omdat er veel meer van rijd?
 
Vanmiddag nog een beetje wezen knutselen. Wou al een tijdje eigenlijk graag standaard wat gereedschap bij me hebben. Kan toch érg goed vanpas komen. (hoewel ik met de ktm nog niet heb meegemaakt dat ik het nodig zou hebben.)

Heb een multitool gekocht, daar kunnen bitjes in, en daar heb ik weer een verloop je voor gekocht naar 1/4e zodat er dopjes op kunnen.

41PBMJ4NKZL.jpg


Klein doosje waar de dopjes in passen. (6, 8, 10 en 13 mm)

20111217151341.jpg


Heb het startrelais verplaatst naar de bovenkant van de accu. En op die plek zitten nu achter de luchtfilterdeksel het leren tasje van de multitool en het doosje met dopjes tegen het subframe aan getywrapped.

20111217152314.jpg


20111217152321.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan