A
Ik ben nog altijd op zoek naar motorkleding voor gespierde spijkers. Grootste deel van mijn leven woog ik ca. 70kg bij 1.80m. Gewoon herenmaat 50 werkte toen goed. Een tijd geleden door ziekte afgevallen tot 60kg en dat schijnt mijn nieuwe standaard gewicht te zijn. Jeans maat 28/32. Het gevolg is dat alle motorkleding als een zak zit. Een jas in maat M gaat nog wel maar een broek in M is te kort. Een broek in L is te wijd. Ik heb het nu 'opgelost' door langere laarzen te dragen als ik de motorbroek aan heb. De motorschoenen (model kistjes) draag ik wel onder mijn motorjeans. Die zijn tenminste wel in 28/32 te krijgen. Soms zelfs in de aanbieding omdat ze die maat niet kwijt raken.
Maatwerk (textiel) is me te duur, ik probeer dus een merk te vinden dat gewoon smal uitvalt. Waarschijnlijk dus niet mijn Buse pak dat meer gesneden is op Duits formaat. Misschien moet ik bij de Aziatische merken kijken? Aziaten zijn normaal wat smaller. Toch? Ik snuffel ook op Marktplaats maar daar kun je vreemd genoeg de maat niet meegeven in het zoekfilter.
Dainese valt erg klein, je moet echt 2 of 3 maten optellen tov Europese maten.Bedankt voor de tips. Ik ga zoeken. Als eerste op Komine. Dianese zal wat gemakkelijker zijn maar ik verwacht dat die zich, net als Alpinestars, wat meer richten op de gemiddelde Europese maat.
Rev'it heeft maat M in extra-lang. Dat is dus bovenop lang. Is dat niks voor jou?mijn motorjeans. Die zijn tenminste wel in 28/32 te krijgen.
Heb totaal andere ervaring met Stadler.Valt mij tegen dat perier de service niet goed oppakt. Mag je wel verwachten voor die prijs.
Meestal is het na 5 jaar wel een goed idee een helm te vervangen.Niet echt kleding dus geen idee of de vraag hier thuis hoort, maar mijn shoei neotec 2 helm is nu 5 jaar oud en ongeveer 40.000km de laatste tijd begin ik te merken dat de helm losser zit dan in het begin, te los zelf. Nu vroeg ik me af of het het waard is om eventueel de binnenkant te vernieuwen of gewoon voor de neotec 3 te gaan?
Hier vind je nog een hele mooie aanbieding voor een jas M verlengd of S verlengd (De Long-versie is 3 cm langer dan de Standard. En de mouwlengte is ietsje langer dan de Standard-versie > ideaal voor dunne mensen):Ik ben nog altijd op zoek naar motorkleding voor gespierde spijkers. Grootste deel van mijn leven woog ik ca. 70kg bij 1.80m. Gewoon herenmaat 50 werkte toen goed. Een tijd geleden door ziekte afgevallen tot 60kg en dat schijnt mijn nieuwe standaard gewicht te zijn. Jeans maat 28/32. Het gevolg is dat alle motorkleding als een zak zit. Een jas in maat M gaat nog wel maar een broek in M is te kort. Een broek in L is te wijd. Ik heb het nu 'opgelost' door langere laarzen te dragen als ik de motorbroek aan heb. De motorschoenen (model kistjes) draag ik wel onder mijn motorjeans. Die zijn tenminste wel in 28/32 te krijgen. Soms zelfs in de aanbieding omdat ze die maat niet kwijt raken.
Maatwerk (textiel) is me te duur, ik probeer dus een merk te vinden dat gewoon smal uitvalt. Waarschijnlijk dus niet mijn Buse pak dat meer gesneden is op Duits formaat. Misschien moet ik bij de Aziatische merken kijken? Aziaten zijn normaal wat smaller. Toch? Ik snuffel ook op Marktplaats maar daar kun je vreemd genoeg de maat niet meegeven in het zoekfilter.
Jas binnen,past perfect. Koopje.Na de toch best wel aantrekkelijke aanbieding van de Richa Armada hebben ze er nog een (laatste?) schepje bovenop gedaan:
Bekijk bijlage 2041998
Lijkt me dat de voorraad nu toch wel snel op zal zijn, sowieso een hele mooie jas voor die prijs.
Gewoon de interieurliners er allemaal eens uithalen. Heb je een stomer of een stoomstrijkijzer? Met stoom ga je niet alleen de liner hygienisch aanpakken, maar de mousse in de interieurdelen, zal zijn veerkracht terugkrijgen en je helm gaat weer als nieuw aanvoelen. Ik heb overigens ook een Neotec 2 en doe dat op regelmatige basis voor een frisse en goed passende helm. Mijn Neotec 2 is "oud"Niet echt kleding dus geen idee of de vraag hier thuis hoort, maar mijn shoei neotec 2 helm is nu 5 jaar oud en ongeveer 40.000km de laatste tijd begin ik te merken dat de helm losser zit dan in het begin, te los zelf. Nu vroeg ik me af of het het waard is om eventueel de binnenkant te vernieuwen of gewoon voor de neotec 3 te gaan?
Gewoon wassen (koud), of inspuiten met zo'n reiniger van Putoline.Gewoon de interieurliners er allemaal eens uithalen. Heb je een stomer of een stoomstrijkijzer? Met stoom ga je niet alleen de liner hygienisch aanpakken, maar de mousse in de interieurdelen, zal zijn veerkracht terugkrijgen en je helm gaat weer als nieuw aanvoelen. Ik heb overigens ook een Neotec 2 en doe dat op regelmatige basis voor een frisse en goed passende helm. Mijn Neotec 2 is "oud"
Ik heb recent een Alpinestars Andes v3 broek en jas gekocht. 100% waterdicht, behaagelijk warm.Na een kleine 20 jaar is mijn Macna motorpak aan vervanging toe. Het ziet er nog steeds knap uit, maar is niet meer waterdicht. Bij een regenbui lekt ie op de hoek van de straat al door.
Ik rij niet zo vaak meer, een keer of 10 per jaar, maar als ik de motor dan gebruik wil ik wel warm en droog blijven.
Omdat ik het maar zo weinig gebruik vind ik het wat overdreven (duur) om een gore-tex pak aan te schaffen.
Wat zijn goede en betaalbare alternatieven om toch warm en droog op de motor te zitten?
Welke merken bieden een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Welke (web)shops kan ik een leuk koopje scoren?
Ik zie bijvoorbeeld de IXS-Evans-ST2.0. Is dat wat?
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.s...vans-ST-2.0/SubProducts/IXS-Evans-ST-2.0-0024
Dan nog een vraagje, mijn huidige jas zit een waterdichte voering in. De jas aan de buitenkant wordt best nat, zwaar en daardoor ik koud.
Zijn er ook jassen die wat meer aan de buitenkant het water tegenhouden? Bij welke merken vind ik dat?
Een pak dat water direct aan de buitenkant tegenhoudt is vaak geen goedkope optie. Dat zit je vast aan pakken met gelamineerde Goretex of varianten daarop. Die zitten toch wel meer in het topsegment. Wat ik zo lees zijn er prima alternatieven die wel goed waterdicht zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.Na een kleine 20 jaar is mijn Macna motorpak aan vervanging toe. Het ziet er nog steeds knap uit, maar is niet meer waterdicht. Bij een regenbui lekt ie op de hoek van de straat al door.
Ik rij niet zo vaak meer, een keer of 10 per jaar, maar als ik de motor dan gebruik wil ik wel warm en droog blijven.
Omdat ik het maar zo weinig gebruik vind ik het wat overdreven (duur) om een gore-tex pak aan te schaffen.
Wat zijn goede en betaalbare alternatieven om toch warm en droog op de motor te zitten?
Welke merken bieden een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Welke (web)shops kan ik een leuk koopje scoren?
Ik zie bijvoorbeeld de IXS-Evans-ST2.0. Is dat wat?
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.s...vans-ST-2.0/SubProducts/IXS-Evans-ST-2.0-0024
Dan nog een vraagje, mijn huidige jas zit een waterdichte voering in. De jas aan de buitenkant wordt best nat, zwaar en daardoor ik koud.
Zijn er ook jassen die wat meer aan de buitenkant het water tegenhouden? Bij welke merken vind ik dat?
Ja heb ik aan gedacht maar vind ik niet ideaal. Dan moet je onderweg stoppen om dat aan te trekken als het regent. Of elke rit weer een inschatting maken om het preventief aan te trekken. En met een knap regenpak zit je ook zo aan 150 euro. Dat vind ik teveel voor een lapmiddel terwijl je voor €400 of minder een nieuw pak hebt.Gewoon goed pak en regenpakje mee voor in nood geen optie?