jbazelmans
MF veteraan
- 18 mrt 2020
- 6.844
- 6.091
Ik moet ook gewoon niet gaan rijden met dit weer. Maar ja, ik had wat tijd, het was droog en de wegen waren droog. En ik had al ruim twee weken niet meer gereden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je hoort geen alarmlichten/gevarenlichten te voeren tijdens het file rijden.Vandaag spitsen gereden van woerden naar Dedemsvaart 300 km lekker hoor.
En wie blokt er in de file 2x een Tesla.
Blijkbaar zien geen alarmlicht en horen ze niets.
Gelukkig zit er een beste claxon op de Goldwing.
Maar dan nog……
Sterker nog. Het is in Nederland verboten.Je hoort geen alarmlichten/gevarenlichten te voeren tijdens het file rijden.
Behalve als je zelf het gevaar bent.
Dat klopt maar als ik zonder alarmlicht rijdt in de file tussen auto’s door hoop ik gezien te worden.Je hoort geen alarmlichten/gevarenlichten te voeren tijdens het file rijden.
Niet helemaal de juiste instelling om veilig onderweg te zijn op de motor.Dat klopt maar als ik zonder alarmlicht rijdt in de file tussen auto’s door hoop ik gezien te worden.
Maar het klop want het mag officieel niet.
Lekker verwarmde handschoenen onder de kerstboom en gáán!Ik moet ook gewoon niet gaan rijden met dit weer.
Ik doe hetzelfde, ik rijd door maar enkel wanneer ik daar plezier aan zal beleven, de laatste tijd is het veel te koud en nat. Maar als het eens 5+ en droog is zal ik een ritje doen.Ik zou eigenlijk weer graag eens een stukje gaan rijden. Enige wat me tegen houdt is dat ik hem net uitgebreid gepoetst en ingespoten heb na de rit van vorige week. En hij is ongelooflijk snel smerig vanwege modieuze onpraktische spatbordjes. Kortom, zou mooi zijn als het eens lekker droog weer is. Koud/vriezen is niet erg. Dan kan hij na de rit weer lekker verder met zijn winterslaap zonder poetswerk. Nou ja, slaapjes van 1 tot 2 weken. Ik maak de schone slaapster graag af en toe wakker in de winter. Serieus doorrijden hoeft niet meer dus dat doe ik dan ook niet. Maar het begint weer te kunnen kriebelen.
En niet te tüteren.Je hoort geen alarmlichten/gevarenlichten te voeren tijdens het file rijden.
Er zal bij een motorzaak vast wel een bak staan waar je goedkope handschoenen in kunt vinden.Volgens mij zitten jullie in het verkeerde topic te posten Doorrijden topic is een station verder.
Merk dat mid-season handschoenen niet geschikt zijn met dit weer zonder andere maatregelen op de motor.
Nu heb ik van die zijde onderhandschoenen en die doen wel wat, maar niet echt het resultaat onder de 6 graden.
Heb wel eens de tip gehoord van die latex handschoentjes te dragen onder je motorhandschoen. Iemand ervaring mee?
Ben namelijk niet van plan om een set handschoenen, tenzij gigantisch goedkoop, te gaan kopen voor een paar ritten (letterlijk) per jaar.
Maar als je het nodig hebt is het wel fijn om iets warmere vingertoppen te hebben.
Ik heb die tip niet gehoorde latex handschoenen, maar met die plastic handschoenen die bij een tankstation hangenHeb wel eens de tip gehoord van die latex handschoentjes te dragen onder je motorhandschoen. Iemand ervaring mee?
Ja dat weet ik, maar als ik het zou doen wil ik voor verwarmd met accu gaan. Maar dat vind ik het geld voor die paar ritten per jaar niet waard.Er zal bij een motorzaak vast wel een bak staan waar je goedkope handschoenen in kunt vinden.
Ik word al niet goed als ik er aan denk om latex handschoenen te dragen
Heb je het zelf ook al een keer gedaan?Ik heb die tip niet gehoorde latex handschoenen, maar met die plastic handschoenen die bij een tankstation hangen
Grote blijEn niet te tüteren.
Nee, zelf nog nooit gedaan. Voordeel is wel dat die handschoenen bij het tenkstation gratis zijnHeb je het zelf ook al een keer gedaan?
Want die dingen zitten zo los als het maar zijn kan (heb kleine handen). En die latex dingen die kan je zo in bulk kopen
Ik heb zelf de Macna Progress kit, dus met accu's, maar heel lang houden die het niet uit. Voor woon-werkverkeer gebruik ik de accu's want die zijn wat gemakkelijker, maar voor langere ritten (als in meer dan een uur of zo) gebruik ik liever een stroomkabeltje aan de motor.Ja dat weet ik, maar als ik het zou doen wil ik voor verwarmd met accu gaan. Maar dat vind ik het geld voor die paar ritten per jaar niet waard.
Misschien een idee om alleen je richtingaanwijzer naar links aan laten staan? Dat is volgens mij niet strafbaar.Dat klopt maar als ik zonder alarmlicht rijdt in de file tussen auto’s door hoop ik gezien te worden.
Maar het klop want het mag officieel niet.
Misschien een idee om alleen je richtingaanwijzer naar links aan laten staan? Dat is volgens mij niet strafbaar.
Oeps verkeerde topic maar je heb gelijk.Allereerst: je zit in het verkeerde topic (dit is het grote kleding topic).
In het kader van jouw eigen veiligheid besluit ik toch even offtopic op jouw post te reageren: Nee, ook dat is niet toegestaan maar nog los daarvan moet je er nog even iets beter over nadenken of het jouw veiligheid vergroot of juist verkleint zodra je richting gaat aangeven terwijl je niet daadwerkelijk van richting gaat veranderen.