Het grote kleding topic

Ik moet ook gewoon niet gaan rijden met dit weer. Maar ja, ik had wat tijd, het was droog en de wegen waren droog. En ik had al ruim twee weken niet meer gereden _O-

Vandaag spitsen gereden van woerden naar Dedemsvaart 300 km lekker hoor.
En wie blokt er in de file 2x een Tesla.
Blijkbaar zien geen alarmlicht en horen ze niets.
Gelukkig zit er een beste claxon op de Goldwing.
Maar dan nog……

Vandaag spitsen gereden van woerden naar Dedemsvaart 300 km lekker hoor.
En wie blokt er in de file 2x een Tesla.
Blijkbaar zien geen alarmlicht en horen ze niets.
Gelukkig zit er een beste claxon op de Goldwing.
Maar dan nog……
Je hoort geen alarmlichten/gevarenlichten te voeren tijdens het file rijden.
Behalve als je zelf het gevaar bent. ;)

Je hoort geen alarmlichten/gevarenlichten te voeren tijdens het file rijden.
Behalve als je zelf het gevaar bent. ;)
Dat klopt maar als ik zonder alarmlicht rijdt in de file tussen auto’s door hoop ik gezien te worden.
Maar het klop want het mag officieel niet.

was hier 3°c, helaas grijs weer maar droog. Op zich geen slecht weer voor ritje... Op gegeven moment viel er mist uit en dan toch wat snelheid naar beneden gehaald.

Dat klopt maar als ik zonder alarmlicht rijdt in de file tussen auto’s door hoop ik gezien te worden.
Niet helemaal de juiste instelling om veilig onderweg te zijn op de motor.

Na 10j woonwerk verkeer door weer en wind kan ik zeggen dat je geen alarmlichten nodig hebt om gezien te worden.
En die enkele auto's die "in de weg" rijden zijn ook maar enkelingen per week. Daar lig ik niet wakker van.

Ik zou eigenlijk weer graag eens een stukje gaan rijden. Enige wat me tegen houdt is dat ik hem net uitgebreid gepoetst en ingespoten heb na de rit van vorige week. En hij is ongelooflijk snel smerig vanwege modieuze onpraktische spatbordjes. Kortom, zou mooi zijn als het eens lekker droog weer is. Koud/vriezen is niet erg. Dan kan hij na de rit weer lekker verder met zijn winterslaap zonder poetswerk. Nou ja, slaapjes van 1 tot 2 weken. Ik maak de schone slaapster graag af en toe wakker in de winter. Serieus doorrijden hoeft niet meer dus dat doe ik dan ook niet. Maar het begint weer te kunnen kriebelen.

Ik zou eigenlijk weer graag eens een stukje gaan rijden. Enige wat me tegen houdt is dat ik hem net uitgebreid gepoetst en ingespoten heb na de rit van vorige week. En hij is ongelooflijk snel smerig vanwege modieuze onpraktische spatbordjes. Kortom, zou mooi zijn als het eens lekker droog weer is. Koud/vriezen is niet erg. Dan kan hij na de rit weer lekker verder met zijn winterslaap zonder poetswerk. Nou ja, slaapjes van 1 tot 2 weken. Ik maak de schone slaapster graag af en toe wakker in de winter. Serieus doorrijden hoeft niet meer dus dat doe ik dan ook niet. Maar het begint weer te kunnen kriebelen.
Ik doe hetzelfde, ik rijd door maar enkel wanneer ik daar plezier aan zal beleven, de laatste tijd is het veel te koud en nat. Maar als het eens 5+ en droog is zal ik een ritje doen.

vandaag zal een met momenten een zonnetje zijn + is al enkele dagen droog weer. Ideaal voor ritje :)

Volgens mij zitten jullie in het verkeerde topic te posten ;) Doorrijden topic is een station verder.

Merk dat mid-season handschoenen niet geschikt zijn met dit weer zonder andere maatregelen op de motor.
Nu heb ik van die zijde onderhandschoenen en die doen wel wat, maar niet echt het resultaat onder de 6 graden.
Heb wel eens de tip gehoord van die latex handschoentjes te dragen onder je motorhandschoen. Iemand ervaring mee?

Ben namelijk niet van plan om een set handschoenen, tenzij gigantisch goedkoop, te gaan kopen voor een paar ritten (letterlijk) per jaar.
Maar als je het nodig hebt is het wel fijn om iets warmere vingertoppen te hebben.

Volgens mij zitten jullie in het verkeerde topic te posten ;) Doorrijden topic is een station verder.

Merk dat mid-season handschoenen niet geschikt zijn met dit weer zonder andere maatregelen op de motor.
Nu heb ik van die zijde onderhandschoenen en die doen wel wat, maar niet echt het resultaat onder de 6 graden.
Heb wel eens de tip gehoord van die latex handschoentjes te dragen onder je motorhandschoen. Iemand ervaring mee?

Ben namelijk niet van plan om een set handschoenen, tenzij gigantisch goedkoop, te gaan kopen voor een paar ritten (letterlijk) per jaar.
Maar als je het nodig hebt is het wel fijn om iets warmere vingertoppen te hebben.
Er zal bij een motorzaak vast wel een bak staan waar je goedkope handschoenen in kunt vinden.
Ik word al niet goed als ik er aan denk om latex handschoenen te dragen 🙈

@Gimmilan Klopt, sorry!
On topic: ik heb ooit een textiel broek gehad met suede zitvlak. Ik heb nu weer een motor met een te glad zadel en verlang naar wat mindere wankele zit. Alleen heb ik dat pak allang niet meer. Ik zie nu eigenlijk geen textiel met leer meer. Ook geen idee welk merk pak het toen was. Dacht iets van Polo.
Op het moment gebruik ik de leren broek nog maar dat begint wat fris te worden.

Ik heb die tip niet gehoorde latex handschoenen, maar met die plastic handschoenen die bij een tankstation hangen

Er zal bij een motorzaak vast wel een bak staan waar je goedkope handschoenen in kunt vinden.
Ik word al niet goed als ik er aan denk om latex handschoenen te dragen 🙈
Ja dat weet ik, maar als ik het zou doen wil ik voor verwarmd met accu gaan. Maar dat vind ik het geld voor die paar ritten per jaar niet waard.

Ik heb die tip niet gehoorde latex handschoenen, maar met die plastic handschoenen die bij een tankstation hangen
Heb je het zelf ook al een keer gedaan?
Want die dingen zitten zo los als het maar zijn kan (heb kleine handen). En die latex dingen die kan je zo in bulk kopen

Heb je het zelf ook al een keer gedaan?
Want die dingen zitten zo los als het maar zijn kan (heb kleine handen). En die latex dingen die kan je zo in bulk kopen
Nee, zelf nog nooit gedaan. Voordeel is wel dat die handschoenen bij het tenkstation gratis zijn O-)

Ja dat weet ik, maar als ik het zou doen wil ik voor verwarmd met accu gaan. Maar dat vind ik het geld voor die paar ritten per jaar niet waard.
Ik heb zelf de Macna Progress kit, dus met accu's, maar heel lang houden die het niet uit. Voor woon-werkverkeer gebruik ik de accu's want die zijn wat gemakkelijker, maar voor langere ritten (als in meer dan een uur of zo) gebruik ik liever een stroomkabeltje aan de motor.

Voor een paar ritten per jaar zou ik het inderdaad ook niet aanschaffen, maar ik rij de hele winter door inclusief woon-werk, dus 2 keer per dan een half uurtje, en dan vind ik het een prima uitgave :)

Misschien een idee om alleen je richtingaanwijzer naar links aan laten staan? Dat is volgens mij niet strafbaar.

Misschien een idee om alleen je richtingaanwijzer naar links aan laten staan? Dat is volgens mij niet strafbaar.

Allereerst: je zit in het verkeerde topic (dit is het grote kleding topic).

In het kader van jouw eigen veiligheid besluit ik toch even offtopic op jouw post te reageren: Nee, ook dat is niet toegestaan maar nog los daarvan moet je er nog even iets beter over nadenken of het jouw veiligheid vergroot of juist verkleint zodra je richting gaat aangeven terwijl je niet daadwerkelijk van richting gaat veranderen. ;)

Allereerst: je zit in het verkeerde topic (dit is het grote kleding topic).

In het kader van jouw eigen veiligheid besluit ik toch even offtopic op jouw post te reageren: Nee, ook dat is niet toegestaan maar nog los daarvan moet je er nog even iets beter over nadenken of het jouw veiligheid vergroot of juist verkleint zodra je richting gaat aangeven terwijl je niet daadwerkelijk van richting gaat veranderen. ;)
Oeps verkeerde topic maar je heb gelijk.

Terug
Bovenaan Onderaan