Het grote kleding topic

Was toch, zwaartekracht valt ?
Warmtetransport vind plaats door conductie, convectie en/of straling.

Als het in het onderzoek niet te meten was of witte kleding bij wandelaars bij 24 graden geen invloed had op de lichaamstemperatuur, doet dat niet af aan de algemene geldigheid.

Mensen zijn homoiotherm en regelen onder normale omstandighedende lichaamswarmte af op een constante waarde.

Verder zal een volledige lichaamsbedekking met kleding, zoals bij motorrijders, waarschijnlijk heel andere meetwaarden en conclusies opleveren.
 
Nikwax geeft aan max 2 kleding stukken tegelijkertijd.

Ik ben gelukkig niet koppig. :+


We hebben een grote wasmachine, en ik heb me laten vertellen dat hij wel vol genoeg moet zijn omdat het anders niet wast. Blijkbaar is de kleding die tegen elkaar aan 'schuurt/beweegt' in de trommel één van de belangrijke manieren waarop het gereinigd wordt. Als het los in de de trommel hobbelt schijnt het minder schoon te worden.


Geen idee, we gaan het zien.

Het water in de trommel is inmiddels wel gewoon bruin, dus er gebeurt iets.:Y
 
Warmtetransport vind plaats door conductie, convectie en/of straling.

Als het in het onderzoek niet te meten was of witte kleding bij wandelaars bij 24 graden geen invloed had op de lichaamstemperatuur, doet dat niet af aan de algemene geldigheid.

Mensen zijn homoiotherm en regelen onder normale omstandighedende lichaamswarmte af op een constante waarde.
Als je wil mierenneuken , is het de lichaamstemperatuur en niet lichaamswarmte.
Verder zal een volledige lichaamsbedekking met kleding, zoals bij motorrijders, waarschijnlijk heel andere meetwaarden en conclusies opleveren.
 
Warmtetransport vind plaats door conductie, convectie en/of straling.

Als het in het onderzoek niet te meten was of witte kleding bij wandelaars bij 24 graden geen invloed had op de lichaamstemperatuur, doet dat niet af aan de algemene geldigheid.

Mensen zijn homoiotherm en regelen onder normale omstandighedende lichaamswarmtetemperatuur af op een constante waarde.

Verder zal een volledige lichaamsbedekking met kleding, zoals bij motorrijders, waarschijnlijk heel andere meetwaarden en conclusies opleveren.
 
Bij mij waren dat stukjes van het membraan.

Geeft vertrouwen, dankjewel! :t


Voorlopig houd ik het op anderhalf jaar intensief gebruik en dus vuil. Ik heb één van de jassen die in de was zit eerder gewassen en het membraan knapte er wel van op. Dat was wel met ander wasmiddel moet ik zeggen.


We gaan het zien. Nikwax lees is eigenlijk alleen maar goede verhalen over, dus het zal wel loslopen.
Of was hij het membraan kapot als je meer dan twee kledingstukken tegelijk wast.:/
 
In dit geval geen gelamineerde kleding, maar gewoon een los membraan aan de binnenkant. Geen idee hoe, als het allemaal genoeg ruimte heeft in de trommel, een jasje extra dan het membraan zou slopen. Tevens alle ritsen/klittenband/knopen enzo vast zodat er niks kan schuren of vasthaken.

Ik ga er van uit dat het er op staat omdat mensen kleding in een 5kg trommeltje bleven persen totdat het water er niet meer bij paste. Met de broek en twee jassen (waarvan één vrij licht/dun) die vrij losjes in een 8kg trommel zitten zal het wel goed komen.


Maar goed, als het allemaal naar de klote is en het lekt harder dan voorheen zal ik het hier ook melden.

Vaak ben je te bang.
 
Warmtetransport vind plaats door conductie, convectie en/of straling.

Als het in het onderzoek niet te meten was of witte kleding bij wandelaars bij 24 graden geen invloed had op de lichaamstemperatuur, doet dat niet af aan de algemene geldigheid.

Mensen zijn homoiotherm en regelen onder normale omstandighedende lichaamswarmte af op een constante waarde.

Verder zal een volledige lichaamsbedekking met kleding, zoals bij motorrijders, waarschijnlijk heel andere meetwaarden en conclusies opleveren.
Ging toch om de eerste les bij natuurkunde?
🥳
 
Motorjas Acerbis X-Tour

iemand bekend/ ervaring met deze jas?
xlmoto
Geen ervaring, ken Acerbis ook helemaal niet van kleding maar wel van allerlei offroad plastic. De jas ziet helemaal niet zo gek uit. Geen thermovoering, kan je zelf je favouriete fleece jack eronder aan doen. 188 euro is ook een zeer scherpe prijs. Wel nog rugbeschermer toevoegen.
 
Mooi spul, ja. Geen ervaring mee, maar wel erg nieuwsgierig. Ikzelf kijk al een tijdje naar de Rev'it Tornado 3. Het is een soortgelijke jas, met de kanttekening dat de Rev'it een AA-certificering heeft, en da's mij niet duidelijk van de Richa, WANT RICHA PUBLICEERT DAT NIET OP HUN WEBSITE (in grote letters sorry, ik hoop dat ze mee lezen). Edit: gevonden op de site van MKC Moto, de Richa is A-klasse.

Je link wijst trouwens naar de zwarte versie, is dat expres? Zo ja, wil je 'm niet in grijs/wit i.v.m. de temperatuur?
Ik ben inmiddels aan mijn tweede revit tornado. Ik vind het zalige all season jassen. t'is te zeggen, ik rij er zonder kou mee door tot 5°C. En het is wel degelijk een volle doorwaaijas. De onderjas is een gecombineerd thermisch en hydratexmembraan in één . In de revit 3 zou je dat ook over de jas snel kunnen aantrekken ( heb ik nog niet gedaan). Momenteel zit de thermische / membraan onderjas er uiteraard de hele tijd in. Maar op reis bij beter weer, starte ik s'ochtens vaak met de onderjas in de jas en tegen dat de zon echt warm wordt, gaat die er uit en heb je een zalige volledig doorwaaiende jas die toch AA gecertifieerd is. Ook de schouder , maar vooral elleboogprotectie van revit is heel comfortabel, en gaat toch diep door op de onderarm.
Mijn eerste was een zwarte tornado 2 , mijn huidige is een zilverwitte tornado 3. De Tornado 2 is eigenlijk even kwalitatief en doet niets onder voor de 3. De onderjas van de 3 is wel veel beter geworden. soepeler en wat langer en precies rekbaarder en dat is een grote plus.

terzijde, Ik kocht mijn tornado 2 tweedehands in perfecte staat en verkocht hem een tweetal jaar later, en met heel wat km op de teller, maar even goed onderhouden voor hetzelfde als mijn eigen aankoopprijs. Koste me dus niets. Ook mijn huidige Tornado 3 kocht ik via ebay kleinanzeigen op die manier.....Kwalitatieve motorkledij hoeft niet altijd duur te zijn, als je een redelijk geliefd model koopt, waar altijd een markt voor is

Ik merkte dat de meeste echte doorwaaijassen met mesh doorgaans puur zomerjassen zijn, die veel lichter zijn gemaakt en vaak een A certificatie krijgen. Op foto zie je dat niet, maar als je in de shop staat en je vergelijkt een tornado met heel wat andere goedkopere doorwaaijassen, voel je gelijk het verschil en weet je waarom de tornado terecht een eerder zeldzame echte touring (doorwaai) jas met AA label is
 
Laatst bewerkt:
@gvy uitstekende review, hartstikke bedankt. Het is precies om die reden die jij aangeeft: ik heb al een doorwaai-jas van Richa, maar dat is echt een pure zomerjas, je voelt dat het niet veel bescherming biedt (kleine protectoren, dunne stof).

En uitstekend idee, om tweedehands te kopen/verkopen. Ik heb permanent een Marktplaats zoekopdracht ingesteld op "tornado" staan, en er zullen er meer zijn zoals ik. Het is echter soms wel een gokje. Ik heb twee John Doe broeken, maat 30. Dus ik koop een 3e op marktplaats en... te klein. Op 1 of andere manier is de maat afwijkend van dat model. Voor een specifiek model is dat natuurlijk geen probleem.
 
Gisteren voor de vrouw een textiel pak bij Restyle gekocht. Was een beetje sceptisch voor we er heen gingen, maar erg goed geholpen en de kleding is ook beter dan ik verwachtte. Vooral de vele ventilatie mogelijkheden en afwerking vielen mij mee. Zit nu zelfs te twijfelen om zelf ook daar een pak te kopen volgend voorjaar 😄🙈
 
Gisteren voor de vrouw een textiel pak bij Restyle gekocht. Was een beetje sceptisch voor we er heen gingen, maar erg goed geholpen en de kleding is ook beter dan ik verwachtte. Vooral de vele ventilatie mogelijkheden en afwerking vielen mij mee. Zit nu zelfs te twijfelen om zelf ook daar een pak te kopen volgend voorjaar 😄🙈
Vandaag daar ook eens langs geweest. Toen ik van de week crashte met mn oude Rukka broek met een snelheid van ergens tussen de 30-40 km/uur zat er een gat in de broek op het kontstuk. Viel me toch tegen. Als het iets harder was gegaan had ik nog steeds open gelegen.
Leer is voor mij geen optie, dus wat zitten rondkijken naar slijtvaste stoffen. Opvallend dat zelfs behoorlijk dure broeken van 500D cordura zijn gemaakt ( niet de gelamineerde dus) terwijl restyle ze van 1000D maakt. Voor het vergelijk mn oude broek meegenomen en de 1000D voelt inderdaad dikker en steviger. Daarom die broek meegenomen. Ben benieuwd hoe die bevalt. Anders toch maar doorsparen voor iets van Stadler ofzo, hoewel uit onderzoek ook wel eens bleek dat prijs en bescherming niet altijd samenhangen. Iemand hier al eens gecrasht en verbaasd geweest over hoe weinig schade het pak had?
 
Vandaag daar ook eens langs geweest. Toen ik van de week crashte met mn oude Rukka broek met een snelheid van ergens tussen de 30-40 km/uur zat er een gat in de broek op het kontstuk. Viel me toch tegen. Als het iets harder was gegaan had ik nog steeds open gelegen.
Leer is voor mij geen optie, dus wat zitten rondkijken naar slijtvaste stoffen. Opvallend dat zelfs behoorlijk dure broeken van 500D cordura zijn gemaakt ( niet de gelamineerde dus) terwijl restyle ze van 1000D maakt. Voor het vergelijk mn oude broek meegenomen en de 1000D voelt inderdaad dikker en steviger. Daarom die broek meegenomen. Ben benieuwd hoe die bevalt. Anders toch maar doorsparen voor iets van Stadler ofzo, hoewel uit onderzoek ook wel eens bleek dat prijs en bescherming niet altijd samenhangen. Iemand hier al eens gecrasht en verbaasd geweest over hoe weinig schade het pak had?
Yep.
Óók gecrashed aan lage snelheid.
Ook met een Rukka jas en Difi broek.
Ook verbaasd over hoe snel de Rukka doorgesleten was.
 
@Levoi absurd, zeg... het wordt tijd dat de motorbroeken ook hun klasse vermelden. Nu is dat alleen voor jeans en schoenen het geval. Een rare situatie, wat mij betreft.
 
Vandaag daar ook eens langs geweest. Toen ik van de week crashte met mn oude Rukka broek met een snelheid van ergens tussen de 30-40 km/uur zat er een gat in de broek op het kontstuk. Viel me toch tegen. Als het iets harder was gegaan had ik nog steeds open gelegen.
Leer is voor mij geen optie, dus wat zitten rondkijken naar slijtvaste stoffen. Opvallend dat zelfs behoorlijk dure broeken van 500D cordura zijn gemaakt ( niet de gelamineerde dus) terwijl restyle ze van 1000D maakt. Voor het vergelijk mn oude broek meegenomen en de 1000D voelt inderdaad dikker en steviger. Daarom die broek meegenomen. Ben benieuwd hoe die bevalt. Anders toch maar doorsparen voor iets van Stadler ofzo, hoewel uit onderzoek ook wel eens bleek dat prijs en bescherming niet altijd samenhangen. Iemand hier al eens gecrasht en verbaasd geweest over hoe weinig schade het pak had?
Ik heb ook een jas en broek van restyle. Prima spul! Hangen wel her en der was draadjes die je even moet afknippen maar verder top. Enige grote nadeel vind ik het regenmembraam wat ik in m'n jas en broek moet ritsen als het gaat regenen. M'n BMW streetguard jas en broek zijn gewoon waterdicht (ik weet t, een hele andere prijsklasse, maar toch) Neemt niet weg dat Restyle prima spul heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan