Nollie (Henk),
Welkom in het Varadero-topic!
Tja, voor- en nadelen....beide hebben denk ik wel wat dingen. Zelf heb ik een 2004 maar eerlijk gezegd omdat ik t uiterlijk van de SD02 mooier vond
In van 2003-jonger baseer ik op van horen zeggen en lezen (omdat ik natuurlijk een 2004 heb)
2003-jonger:
- hebben carbs
- loopt mooi rond
- schijnt n slokje te lusten
2004-verder:
- injectie
- ietsje zuiniger
- aan-/uit effect (heb ik opgelost door een weerstand, anderen mbv PC)
Voor de zithoogte kun je denk ik even op onderstaande site kijken en je lengte invoeren.
Dat doe je dan voor alle 3 de motoren (XTZ750, SD01 en SD02).
Dan weet je precies hoe en wat
Motorcycle Ergonomics
Ik vind m iig fijn rijden
Vanaf 2003 zijn ze er ook al met injectie. Alleen aan/uit effect is aanzienlijk (maar hoeft niet)
- Vering verbeterd tov carbudero
- Opnieuw vormgegeven
Vanaf 04
- Opbergvakje in de kappen ^^ (kentekenpas, schadeformulier erin etc)
- Injectie verbeterd
- ABS mogelijk!
Vanaf 07 model/uitstraling aangepast.
- Aangepast naar Euro3 norm
- Vering weer verbeterd(?)
(nog een stukje stugger gemaakt)
- Uitgaande demping enigszins instelbaar achter
Hallo daar. Even voorstellen. Mijn naam is Henk en ben van plan een Varadero te gaan kopen. Moet uiterlijkvan 2003 zijn ivm updates. Kunnen jullie me zggen wat de voor- en nadelen zijn van de Vara 1000 van 2003 en jonger?
warr moet ik op leeten bij de aankoop, wat zijn zijn zwakke punten enz.
Ik rijd nu op een Yamaha XTZ750 Super Tenere uit 1992 en zoek wat zwaarders, maar moet net zo lekker aanvoelen en redelijk hoog zitten. Lukt dit ook op een Vara?
Hoor graag.
Gr. Henk.
Ik heb een 2003 gehad. Injectie is natuurlijk al genoemd. Jonger dan 03 is carburateur.
Kijk je naar een 04, Welke qua uiterlijk hetzelfde is als de 03, kom je ze ook tegen met ABS.
Misschien iets om mee te laten wegen
Nadelen zijn er niet echt. Het aan/uit effect zal wel meer aanwezig zijn bij de injecties. Het inhouden/stotteren bij een contacten snelheid met bepaald toerental, vaak bij file rijden. Op te lossen met een PC dus.
Ze kunnen olie verbruiken, wanneer dat het verhaal is --> laten staan.
Vering word aangeschreven als slap zijnde, zeker de carbu uitvoering. Progressieve erin lost dit op.
Ik schrok letterlijk van de stugheid van de vering van de 07 tov van de 03. Was zo gewend geraakt aan een wat slappere vering dat ik niet meer remde voor drempels... Dat gaf een klap op de voorkant, de eerste keer.
Het oudere model weet ik niet meer, slecht een keer op gereden.
Ben je lid van motopuls? In hun archief staat ook een à twee artikelen.
Met daarin ook per bouwjaar de aanpassingen/verbeterpunten.