Het grote Honda Varadero topic!

full
 
ik heb uitshuifbare zijkoffers in stof. Wanneer deze zijn uitgeschoven kan er een systeemhelm in. Ze zitten vast onder het zadel met velcro op elkaar. Wanneer je toekomt doe je het zadel open, de velcro los van elkaar en je hebt twee aparte bagage zakken. Ik zal foto .
full
 
Tassen is het probleem niet, ik heb een originele top en zijkoffers voor de Dero in dezelfde kleur als de motor zelf, het gaat me echt om een tanktas
 
Leuk om te zien dat t Dero-topic weer wat leven krijgt :)
Een hoop nieuwe mensen.... Welkom allemaal!

Over de tanktas..... Ik maak gebruik van een Oxford tanktas. Het is een 3 in 1. Je kunt alleen het onderste deel gebruiken voor n kaart (ouderwets, aangezien bijna iedereen wel gps heeft). En daar bovenop kun je de tas ritsen. Diezelfde tas kun je als rugzak gebruiken. 3 in 1 dus ;) De tas kun je dan nog n keertje groter maken zodat er echt veel in kan!

Deze tanktas werkt met magneten en ik heb echt nog nooit problemen gehad met pasjes, telefoons of wat dan ook. Anders iets met zuignappen?
 
Mijn Dero staat momenteel stil wegens stukke demper :(.

Wie nog een achterdemper / schokbreker heeft liggen (voor het '99-'03 model), laat het me weten!
 
In mijn Varadero zit een nieuwe dynamo, gelukkig had ik nog 1 week garantie.
:)

Hahaha ;) Gelukkig dat je nog garantie had!

Ik kwam er afgelopen zaterdag na een heerlijke tocht achter dat ik een lekke voorvorkkeerring had '( . Morgen allebei repareren.

Ik lees op t transalp forum (waar ook de Dero wordt besproken) dingen over voorvork stof hoezen. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Schijnt n goede zorg te zijn voor je keerringen.
 
Leuk om te zien dat t Dero-topic weer wat leven krijgt :)
Een hoop nieuwe mensen.... Welkom allemaal!

Over de tanktas..... Ik maak gebruik van een Oxford tanktas. Het is een 3 in 1. Je kunt alleen het onderste deel gebruiken voor n kaart (ouderwets, aangezien bijna iedereen wel gps heeft). En daar bovenop kun je de tas ritsen. Diezelfde tas kun je als rugzak gebruiken. 3 in 1 dus ;) De tas kun je dan nog n keertje groter maken zodat er echt veel in kan!

Deze tanktas werkt met magneten en ik heb echt nog nooit problemen gehad met pasjes, telefoons of wat dan ook. Anders iets met zuignappen?

welke is dat die jij gebruikt?
 
ik heb uitshuifbare zijkoffers in stof. Wanneer deze zijn uitgeschoven kan er een systeemhelm in. Ze zitten vast onder het zadel met velcro op elkaar. Wanneer je toekomt doe je het zadel open, de velcro los van elkaar en je hebt twee aparte bagage zakken. Ik zal foto .

Dat is meer ruimte dan ik van zijtassen had verwacht!
- Hoe heten deze dingen en waar zijn ze te koop?
- Als je ze helemaal tot hun grootst uitschuift en vol doet, gaat ze dan niet gigantisch omlaag hangen?
 
Hahaha ;) Gelukkig dat je nog garantie had!

Ik kwam er afgelopen zaterdag na een heerlijke tocht achter dat ik een lekke voorvorkkeerring had '( . Morgen allebei repareren.

Ik lees op t transalp forum (waar ook de Dero wordt besproken) dingen over voorvork stof hoezen. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Schijnt n goede zorg te zijn voor je keerringen.


Klopt er zijn een aantal leden die ze er op hebben zitten, ik zal eens het forum doorlezen welke ze gebruiken.
 
Neen, als je ze hebt geladen dan moet je ze korter hangen bij de riemen in velcro en zo hangen ze recht. Ik heb deze op kapaza op de kop kunnen tikken. Je kan ze ook verkrijgen bij www.rad.eu. Ik heb wel enkele elastieken met haken eraan bevestigd voor de zekerheid maar in princiepe kunnen deze niet af. Ze zitten onder de zitting.
 

Levert deze firma dan ook vering voor gewone staat fietsen zoals de Dero?
Ik zie op de site namelijk alleen MX, enduro en cross staan.
(vragen kan natuurlijk altijd.... Nee heb je al)

Anders is t een site om te onthouden
 
Laatst bewerkt:
wat zijn de symptomen van deze mankementen. en wanneer bij warm koud ?????


Sorry FreeJan ik was even op vakantie.

Het probleem is dat de puntjes vonken en gaan inbranden. Als je even googelt op "problemen brandstofpomp Varadero" dan kom je vanzelf e.e.a. tegen. Je kunt nieuwe puntjes kopen bij Japparts etc. kosten globaal 25.-. Je zet ze d'r zo in maar je moet wel een draadje solderen.

Bij de DS01 schijnt dit meestal voor te komen rond de 40 a 50k. Ik heb ze prefentief vervangen rond de 36K en ze konden nog wel even mee maar waren wel al lekker ingebrand.

Je merkt het vooral bij een wat hogere snelheid (vaak als hij warm is) je krijgt dan het gevoel dat hij inhoud. Dit komt door dat de pomp het ene moment wel werkt en dan weer niet. Hier door komt er teweinig benzine in de flotterkamers en houd hij in.

Op Youtube zijn filmpjes over het vervangen van de puntjes. De pomp zelf zit voor aan het blok, naast het oliefilter. Zit dus achter de kunsttof beschermkap voor en om je carter.
Als je de beschermkap weg haalt zie je het spul zo zitten.
 
Mijn naam is Robbert Hoek, 26 jaar en wonende te Valkenburg (die bij het marine vliegkamp).
ik ben de trotse eigenaar van een goud/zilveren '99 SD01 Varadero met (volgens de teller) een kleine 50K op de teller.
Ik heb hem sinds april vorig jaar en mag er sinds juni vorig jaar op rijden... het is gelijk mijn eerste motor :)
Modjes die ik er ondertussen op heb gezet:
Barkbuster handkappen, de dingen die erop zaten zaten in de weg met remmen en koppelen omdat ze te klein waren.
gloednieuwe Givi beschermbeugels
en een navigatie systeem in de vorm van mijn Garmin oregon 600.

onderhoud dat ik ondertussen gehad heb:
de achterband was vrij vlak in het midden dus de Anakee II die erop zat vervangen voor een III en de voorband (die op een cruiser hoorde) ook gelijk vervangen voor een nieuwe Anakee III. dat maakt een allemachtig groot verschil, hij rijdt nu veel prettiger en zekerder!
nieuwe remblokjes aan de achterzijde.
nieuwe schijven aan de voorzijde, 1 ervan was krom en liep tegen de klauw aan, een gedeelte waar hij niet eens bij zou moeten kunnen komen.
en een setje nieuwe Bougies.

ik hoop deze zomer met em naar Zwitserland te rijden, het land waar ik altijd op vakantie ga!
dus daar ben ik me nu al een beetje op aan het voorbereiden.

Heeft iemand enig idee hoeveel toeren een SD01 moet draaien op 100 trouwens? die van mij zit dan al vrij hoog op 4000 toeren. nu is het makkelijk aan te passen door andere tandwielen, maar ik ben benieuwd wat de originele vertanding moet zijn!



Beste,
4000 rpm is niet veel voor de Dero SD01. Onder de 3000 rpm wil hij nog wel eens bokken (te verhelpen door een Dynosetje) boven de 3000 begint hij pas lekker te lopen en vanaf de 4000 a 4500 rpm gaat hij los. Het is wel een 90gr V-twin maar geen Harley met lange slag.
Dus die 4000 rpm bij 100km p/u is normaal voor een SD01 Varadero (de SD02 en SD03 hebben een zesde versnelling)
 
Beste,
4000 rpm is niet veel voor de Dero SD01. Onder de 3000 rpm wil hij nog wel eens bokken (te verhelpen door een Dynosetje) boven de 3000 begint hij pas lekker te lopen en vanaf de 4000 a 4500 rpm gaat hij los. Het is wel een 90gr V-twin maar geen Harley met lange slag.
Dus die 4000 rpm bij 100km p/u is normaal voor een SD01 Varadero (de SD02 en SD03 hebben een zesde versnelling)

zo'n vermoedde had ik al, persoonlijk vind ik hem op 3000-4000 het lekkerste lopen, het is natuurlijk een benzine twin en dat is even wat anders dan mijn 3 cil. dieseltje in de auto die zo min mogelijk aantal RPM wil hebben. ik probeer hem ook altijd minimaal 3K toeren te laten draaien, de motor dan he, niet de auto, omdat hij daaronder wel eens bokkig wil doen.
ik vroeg het me af omdat niet alles standaard leek aan de machine, het had natuurlijk gekunt dat de vorige eigenaar liever wilde dat hij meer kracht had op lagere snelheden en daardoor de tandwielen had gewisseld.
 
Sorry FreeJan ik was even op vakantie.

Het probleem is dat de puntjes vonken en gaan inbranden. Als je even googelt op "problemen brandstofpomp Varadero" dan kom je vanzelf e.e.a. tegen. Je kunt nieuwe puntjes kopen bij Japparts etc. kosten globaal 25.-. Je zet ze d'r zo in maar je moet wel een draadje solderen.

Bij de DS01 schijnt dit meestal voor te komen rond de 40 a 50k. Ik heb ze prefentief vervangen rond de 36K en ze konden nog wel even mee maar waren wel al lekker ingebrand.

Je merkt het vooral bij een wat hogere snelheid (vaak als hij warm is) je krijgt dan het gevoel dat hij inhoud. Dit komt door dat de pomp het ene moment wel werkt en dan weer niet. Hier door komt er teweinig benzine in de flotterkamers en houd hij in.

Op Youtube zijn filmpjes over het vervangen van de puntjes. De pomp zelf zit voor aan het blok, naast het oliefilter. Zit dus achter de kunsttof beschermkap voor en om je carter.
Als je de beschermkap weg haalt zie je het spul zo zitten.

Geen probleem litter monkey. Ondertussen ben ik naar de motorboer geweest en alles laten chekken. Alles ziet er goed uit. De punten zijn nog nieuw. Goede motorfiets volgens de motorboer. Bedankt allezins voor je reactie.
 
Allez hup, klein onderhoud aan de vara bij de dealer, fiets is weer klaar voor de zomer!

Ik vreesde even nieuwe remschijven nodig te hebben omdat de motor al een tijdje een lichte schommel heeft op het voorwiel bij het remmen, maar het bleek aan een onregelmatige slijtage van de voorband te liggen (had het aan de schijven gelegen, dan had ik de schommel ook in de remhendel moeten voelen en dat was nu niet het geval).

Na twee sets Dunlop Roadsmart (een I en een II), nu toch maar overstag gegaan en eens voor Michelin gekozen, de nieuwe pilot road 4 trail.

Motor voelt net hetzelfde aan als met de roadsmart (die ook een 2-componenten band is), dus even solide doch comfortabel, en geeft vertrouwen door zijn schijnbaar voelbare kleefkracht :)

hij rolt/valt wel anders wanneer je een bocht inzet, dus de kromming van de band moet een ietsje anders zijn; dat was wel schrikken bij de eerste bocht :)

verder voelt het dus prima aan, houdt zijn lijn/hoek in een bocht perfect stabiel aan... nu eens kijken naar de slijtage snelheid :)
 
Hallo daar. Even voorstelle. Mijn naam is Henk en ben van plan een Varadero te gaan kopen. Moet uiterlijkvan 2003 zijn ivm updates. Kunnen jullie me zggen wat de voor- en nadelen zijn van de Vara 1000 van 2003 en jonger?
warr moet ik op leeten bij de aankoop, wat zijn zijn zwakke punten enz.
Ik rijd nu op een Yamaha XTZ750 Super Tenere uit 1992 en zoek wat zwaarders, maar moet net zo lekker aanvoelen en redelijk hoog zitten. Lukt dit ook op een Vara?

Hoor graag.

Gr. Henk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan