Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En zo ziet het eruit.
ik heb uitshuifbare zijkoffers in stof. Wanneer deze zijn uitgeschoven kan er een systeemhelm in. Ze zitten vast onder het zadel met velcro op elkaar. Wanneer je toekomt doe je het zadel open, de velcro los van elkaar en je hebt twee aparte bagage zakken. Ik zal foto .
Leuk om te zien dat t Dero-topic weer wat leven krijgt
In mijn Varadero zit een nieuwe dynamo, gelukkig had ik nog 1 week garantie.
Leuk om te zien dat t Dero-topic weer wat leven krijgt
Een hoop nieuwe mensen.... Welkom allemaal!
Over de tanktas..... Ik maak gebruik van een Oxford tanktas. Het is een 3 in 1. Je kunt alleen het onderste deel gebruiken voor n kaart (ouderwets, aangezien bijna iedereen wel gps heeft). En daar bovenop kun je de tas ritsen. Diezelfde tas kun je als rugzak gebruiken. 3 in 1 dus De tas kun je dan nog n keertje groter maken zodat er echt veel in kan!
Deze tanktas werkt met magneten en ik heb echt nog nooit problemen gehad met pasjes, telefoons of wat dan ook. Anders iets met zuignappen?
ik heb uitshuifbare zijkoffers in stof. Wanneer deze zijn uitgeschoven kan er een systeemhelm in. Ze zitten vast onder het zadel met velcro op elkaar. Wanneer je toekomt doe je het zadel open, de velcro los van elkaar en je hebt twee aparte bagage zakken. Ik zal foto .
Hahaha Gelukkig dat je nog garantie had!
Ik kwam er afgelopen zaterdag na een heerlijke tocht achter dat ik een lekke voorvorkkeerring had . Morgen allebei repareren.
Ik lees op t transalp forum (waar ook de Dero wordt besproken) dingen over voorvork stof hoezen. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Schijnt n goede zorg te zijn voor je keerringen.
welke is dat die jij gebruikt?
Klopt er zijn een aantal leden die ze er op hebben zitten, ik zal eens het forum doorlezen welke ze gebruiken.
Mijn Dero staat momenteel stil wegens stukke demper .
Wie nog een achterdemper / schokbreker heeft liggen (voor het '99-'03 model), laat het me weten!
ik heb contact gehad met Louis.de; ze gaven aan dat het mogelijk wel zou passen maar niet ideaal zijn.
ik ga denk ik kijken voor deze:
GIVI Enduro Easy Range EA110B
die lijkt overal op te passen!
Volgens mij gebruiken ze de Triumph Scrambler versie.... Die schijnt heel mooi te zitten. Tenminste, dat lees ik hier
voorvork rubbers
wat zijn de symptomen van deze mankementen. en wanneer bij warm koud ?????
Mijn naam is Robbert Hoek, 26 jaar en wonende te Valkenburg (die bij het marine vliegkamp).
ik ben de trotse eigenaar van een goud/zilveren '99 SD01 Varadero met (volgens de teller) een kleine 50K op de teller.
Ik heb hem sinds april vorig jaar en mag er sinds juni vorig jaar op rijden... het is gelijk mijn eerste motor
Modjes die ik er ondertussen op heb gezet:
Barkbuster handkappen, de dingen die erop zaten zaten in de weg met remmen en koppelen omdat ze te klein waren.
gloednieuwe Givi beschermbeugels
en een navigatie systeem in de vorm van mijn Garmin oregon 600.
onderhoud dat ik ondertussen gehad heb:
de achterband was vrij vlak in het midden dus de Anakee II die erop zat vervangen voor een III en de voorband (die op een cruiser hoorde) ook gelijk vervangen voor een nieuwe Anakee III. dat maakt een allemachtig groot verschil, hij rijdt nu veel prettiger en zekerder!
nieuwe remblokjes aan de achterzijde.
nieuwe schijven aan de voorzijde, 1 ervan was krom en liep tegen de klauw aan, een gedeelte waar hij niet eens bij zou moeten kunnen komen.
en een setje nieuwe Bougies.
ik hoop deze zomer met em naar Zwitserland te rijden, het land waar ik altijd op vakantie ga!
dus daar ben ik me nu al een beetje op aan het voorbereiden.
Heeft iemand enig idee hoeveel toeren een SD01 moet draaien op 100 trouwens? die van mij zit dan al vrij hoog op 4000 toeren. nu is het makkelijk aan te passen door andere tandwielen, maar ik ben benieuwd wat de originele vertanding moet zijn!
Beste,
4000 rpm is niet veel voor de Dero SD01. Onder de 3000 rpm wil hij nog wel eens bokken (te verhelpen door een Dynosetje) boven de 3000 begint hij pas lekker te lopen en vanaf de 4000 a 4500 rpm gaat hij los. Het is wel een 90gr V-twin maar geen Harley met lange slag.
Dus die 4000 rpm bij 100km p/u is normaal voor een SD01 Varadero (de SD02 en SD03 hebben een zesde versnelling)
Sorry FreeJan ik was even op vakantie.
Het probleem is dat de puntjes vonken en gaan inbranden. Als je even googelt op "problemen brandstofpomp Varadero" dan kom je vanzelf e.e.a. tegen. Je kunt nieuwe puntjes kopen bij Japparts etc. kosten globaal 25.-. Je zet ze d'r zo in maar je moet wel een draadje solderen.
Bij de DS01 schijnt dit meestal voor te komen rond de 40 a 50k. Ik heb ze prefentief vervangen rond de 36K en ze konden nog wel even mee maar waren wel al lekker ingebrand.
Je merkt het vooral bij een wat hogere snelheid (vaak als hij warm is) je krijgt dan het gevoel dat hij inhoud. Dit komt door dat de pomp het ene moment wel werkt en dan weer niet. Hier door komt er teweinig benzine in de flotterkamers en houd hij in.
Op Youtube zijn filmpjes over het vervangen van de puntjes. De pomp zelf zit voor aan het blok, naast het oliefilter. Zit dus achter de kunsttof beschermkap voor en om je carter.
Als je de beschermkap weg haalt zie je het spul zo zitten.