Het grote Honda Varadero topic!

Leuke "brommert" freejan!
Veel plezier met je SD01 (let op de puntjes van de benzinepomp en op de pakking van de uitlaat naar de collector op de achterste cylinder)

LM

Laatst bewerkt:
Beste Varadero rijders...ik loop met de gedachte om mijn Fazer in te ruilen voor een Varadero.
Reden, ik wil iets anders, allroad, betaalbaar, relax zit positie. Denk aan eentje van 2008. Hoor graag van jullie wat de goede en wat de mindere kanten van deze fiets zijn. Ik rijd woon-werk en af en toe richting Eifel.
Neem aan allen maar goed... })

Hoe is de windbescherming? Ik ben net geen 190cm.

ben geen kenner zal moeten naar de motorboer gaaan om de puntjes te controleren. tenzij jij me kan uitleggen hoe het moet. Bedankt voor de tips.

ben zelf een 192 cm . Valt mee zal waarschijnlijk nog een spoilertje op het scherm zetten

ben geen kenner zal moeten naar de motorboer gaaan om de puntjes te controleren. tenzij jij me kan uitleggen hoe het moet. Bedankt voor de tips.
wat zijn de symptomen van deze mankementen. en wanneer bij warm koud ?????

Ervaring pilot road trail 4

Nu 2000 km gereden met de nieuwe Michelin, ga je nooit off road dan is dit echt een keuze om te overwegen. De motor gaat er wat mij betreft beter van rijden. Is betrouwbaar op nat wegdek en is comfortabel
Nu aanstaande donderdag de hyperpro kit erop en dan lijkt het me nog beter rijden

Hallo Freejan,

Laat je bevindingen graag weten hier wat betreft een spoilertje op het scherm.
Ben benieuwd, ben zelf 1,88 m

Hallo allemaal,

mijn naam is Sebastiaan en ik ben sinds mei 2014 in het bezit van een Honda Varader uit 2001.
Ik ben er erg blij mee, mijn vorige fiets kreeg ik pijn van in mijn rug. Dat was een Honda Shadow VT750 C2 ACE.
Ik zal z.s.m. een foto posten!
Ik zit nu alleen even met het volgende: mijn motor start na de winter niet meer..
Ik heb een Optimate 3 waar hij eigenlijk altijd aan hangt en beide lampjes zijn groen.
Ik heb het volgende al gedaan:

• Dodemansknop gecontroleerd
  • Versnelling staat in vrij
  • Lampjes op het dahboard branden
  • choke staat aan
  • Benzinekraan staat naar beneden, heb ook getest met naar boven
  • Startmotor draait
  • Na een aantal keer ruikt de schuur naar benzine damp
Nadat ik de accu leeg had gestart, deze weer aan de lader gekoppeld..
De volgende dag hetzelfde geprobeerd, helaas...
Ik heb de motor werkend weggezet in de schuur voor de wqinterstop, ik heb in december nog een keer erop gereden.
Voor ik ga sleutelen aan de motor, hebben jullie tips voor me?

D'r zit geen zijstandaard-uit-dus-niet-te-starten-dingetje op, zeker?

D'r zit geen zijstandaard-uit-dus-niet-te-starten-dingetje op, zeker?
Jawel, alleen staat hij op de middenbok dus is de zijstandaard ingeklapt. Daarbij is het zo dat wanneer hij in zijn vrij staat hij alsnog zou moeten starten.

Mijn naam is Robbert Hoek, 26 jaar en wonende te Valkenburg (die bij het marine vliegkamp).
ik ben de trotse eigenaar van een goud/zilveren '99 SD01 Varadero met (volgens de teller) een kleine 50K op de teller.
Ik heb hem sinds april vorig jaar en mag er sinds juni vorig jaar op rijden... het is gelijk mijn eerste motor :)
Modjes die ik er ondertussen op heb gezet:
Barkbuster handkappen, de dingen die erop zaten zaten in de weg met remmen en koppelen omdat ze te klein waren.
gloednieuwe Givi beschermbeugels
en een navigatie systeem in de vorm van mijn Garmin oregon 600.

onderhoud dat ik ondertussen gehad heb:
de achterband was vrij vlak in het midden dus de Anakee II die erop zat vervangen voor een III en de voorband (die op een cruiser hoorde) ook gelijk vervangen voor een nieuwe Anakee III. dat maakt een allemachtig groot verschil, hij rijdt nu veel prettiger en zekerder!
nieuwe remblokjes aan de achterzijde.
nieuwe schijven aan de voorzijde, 1 ervan was krom en liep tegen de klauw aan, een gedeelte waar hij niet eens bij zou moeten kunnen komen.
en een setje nieuwe Bougies.

ik hoop deze zomer met em naar Zwitserland te rijden, het land waar ik altijd op vakantie ga!
dus daar ben ik me nu al een beetje op aan het voorbereiden.

Heeft iemand enig idee hoeveel toeren een SD01 moet draaien op 100 trouwens? die van mij zit dan al vrij hoog op 4000 toeren. nu is het makkelijk aan te passen door andere tandwielen, maar ik ben benieuwd wat de originele vertanding moet zijn!

Mijn naam is Robbert Hoek, 26 jaar en wonende te Valkenburg (die bij het marine vliegkamp).
ik ben de trotse eigenaar van een goud/zilveren '99 SD01 Varadero met (volgens de teller) een kleine 50K op de teller.
Ik heb hem sinds april vorig jaar en mag er sinds juni vorig jaar op rijden... het is gelijk mijn eerste motor :)
Modjes die ik er ondertussen op heb gezet:
Barkbuster handkappen, de dingen die erop zaten zaten in de weg met remmen en koppelen omdat ze te klein waren.
gloednieuwe Givi beschermbeugels
en een navigatie systeem in de vorm van mijn Garmin oregon 600.

onderhoud dat ik ondertussen gehad heb:
de achterband was vrij vlak in het midden dus de Anakee II die erop zat vervangen voor een III en de voorband (die op een cruiser hoorde) ook gelijk vervangen voor een nieuwe Anakee III. dat maakt een allemachtig groot verschil, hij rijdt nu veel prettiger en zekerder!
nieuwe remblokjes aan de achterzijde.
nieuwe schijven aan de voorzijde, 1 ervan was krom en liep tegen de klauw aan, een gedeelte waar hij niet eens bij zou moeten kunnen komen.
en een setje nieuwe Bougies.

ik hoop deze zomer met em naar Zwitserland te rijden, het land waar ik altijd op vakantie ga!
dus daar ben ik me nu al een beetje op aan het voorbereiden.

Heeft iemand enig idee hoeveel toeren een SD01 moet draaien op 100 trouwens? die van mij zit dan al vrij hoog op 4000 toeren. nu is het makkelijk aan te passen door andere tandwielen, maar ik ben benieuwd wat de originele vertanding moet zijn!

heb ook een sd01 varadero uit 1999. morgen bougies vernieuwen ctrl van carburators. hier een foto van de mijne
full

Hallo allemaal,

mijn naam is Sebastiaan en ik ben sinds mei 2014 in het bezit van een Honda Varader uit 2001.
Ik ben er erg blij mee, mijn vorige fiets kreeg ik pijn van in mijn rug. Dat was een Honda Shadow VT750 C2 ACE.
Ik zal z.s.m. een foto posten!
Ik zit nu alleen even met het volgende: mijn motor start na de winter niet meer..
Ik heb een Optimate 3 waar hij eigenlijk altijd aan hangt en beide lampjes zijn groen.
Ik heb het volgende al gedaan:

• Dodemansknop gecontroleerd
  • Versnelling staat in vrij
  • Lampjes op het dahboard branden
  • choke staat aan
  • Benzinekraan staat naar beneden, heb ook getest met naar boven
  • Startmotor draait
  • Na een aantal keer ruikt de schuur naar benzine damp
Nadat ik de accu leeg had gestart, deze weer aan de lader gekoppeld..
De volgende dag hetzelfde geprobeerd, helaas...
Ik heb de motor werkend weggezet in de schuur voor de wqinterstop, ik heb in december nog een keer erop gereden.
Voor ik ga sleutelen aan de motor, hebben jullie tips voor me?
Zit er nog benzine in? :)

ik heb alleszins heuglijk nieuws: deze ochtend bij het rijden naar kantoor, is het toerental in rust de hele tijd 1200rpm gebleven (en de handvatverwarming stond aan)! het moet dan toch aan het inrijden gelegen hebben...

benieuwd of het benzineverbruik dan ook nog lichtjes gaat dalen over de volgende twee tankbeurten...

en zondag een dagje motorcursus basic! beetje beter wennen aan de motor; en volgende week zondag motorcursus gevorderden :)
Zit er nog benzine in? :)

Yep, die bederft toch niet in 4 maanden?

OK, ik ben een stapje verder. Met de choke op maximaal en flink doorstarten is hij gaan lopen. Na 5 seconden lopen sloeg hij af. Nogmaals geprobeerd, nu de choke toen hij liep langzaam teruggezet, maar helaas na 5 seconden uit. Hetzelfde doet hij als je gas geeft. Iemand nog een idee?

Heb een hyperpro set laten monteren: echt een compleet een andere motor: ten voordele

Gisteren naar de motorboer geweest. Onderhoudje laten uitvoeren. 2 nieuwe bougies, olie en oliefilter, luchtfilter en een nazicht van de benzine pomp. De pomp blijkt een nieuwe te zijn althans de contactpunten. Volgen de motorboer een zeer goede koop gedaan. 90 euries goede prijs me dunkt.

Omdat ik van plan met de Dero op vakantie te gaan (Zwitserland) ben ik op zoek naar de een mooie en forse tanktas.
welke tanktas zouden jullie mij aanraden? ik zag bij Louis.de een mooie van Held, maar ik heb geen ervaring met dit merk.
Verder begreep ik dat de tanktassen met magneten nog wel eens problemen geven met pinpassen, dus daar blijf ik dan liever vandaan!
de mijne is een SD01, dus de Quicklock, van bijvoorbeeld Givi, past (helaas) niet.

Dit was de tanktas waar ik op doelde
https://www.louis.de/en/artikel/held-tankbag-turano/10025088?list=73613560

ik heb uitshuifbare zijkoffers in stof. Wanneer deze zijn uitgeschoven kan er een systeemhelm in. Ze zitten vast onder het zadel met velcro op elkaar. Wanneer je toekomt doe je het zadel open, de velcro los van elkaar en je hebt twee aparte bagage zakken. Ik zal foto .

Laatst bewerkt:
ik heb uitshuifbare zijkoffers in stof. Wanneer deze zijn uitgeschoven kan er een systeemhelm in. Ze zitten vast onder het zadel met velcro op elkaar. Wanneer je toekomt doe je het zadel open, de velcro los van elkaar en je hebt twee aparte bagage zakken. Ik zal foto posten[afbeelding]
full

Terug
Bovenaan Onderaan