Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou het vooral doen omdat het mij leukt lijkt er mij mee bezig te houdenBlokrevisie kan toch helemaal niet uit? Voor een habbekrats heb je een vervanger
Lagers hoeven normaal niet vervangen te worden. Maar uiteraard wel sowieso alle pakkingen omdat je het blok opengemaakt hebt, en ook de zuigerringen. Dat dat laatste niet van de goedkoopste gaat zijn weet ik. Ook zou het interessant kunnen zijn de cilinders te laten honen (niet uitboren, maar waar zuiver laten maken, heet dat honen? Zo hoeven er ook geen nieuwe zuigers in). Tenzij de cilinderwanden nog erg netjes zijn, dan hoeft het niet.Als je goed wil doen, heb je naast kennis en geschikt gereedschap ook veel onderdelen nodig; lagers, pakkingen etc. Dat gaat veel geld kosten in verhouding tot de waarde. Leuk misschien maar wel duur grapje. Ik heb mn kapotte blok gedemonteerd voor onderdelen en een ander blok gekocht, 1100, voor 300 euro. Een 750 blok koop je voor veel minder, complete fiets voor 3/400 dan kun je m meteen testen/proberen. Koop desnoods oudere type voor meer vermogen en de bijbehorende spullen als carburateurs bv. Resterende spul voor dumpprijzen proberen te slijten. Valt niet mee want brengt weinig op maar dan rij je voordelig.
Apart, maar in Werkendam en Alphen aan de Rijn ben ik vaak in de werkplaats geweest, en daar monteren ze die onderdelen zelf en zouden ze het gelijk merken en aanpassen voor de productie.Nu zal er een hoop kennis achter schuil gaan, logica niet;
Hoe kun je op een (verlengde) aftermarket shock een korte montage vork plaatsen dan op een OEM exemplaar?
De logica en mijn ervaring hiermee recent, wijzen uit dat dit een uitdaging vormt mbt. afstand dogbone, niet geheel onwaarschijnlijk uiteraard.
Koop je, in mijn ogen (tevens opgemaakt uit reacties derden), een dure schokbreker... en al helemaal voor zon ouwe budget motor... kun je aan de dogbone gaan zitten vijlen om het ding er überhaupt tussen te krijgen
Overwoog om hyperpro hierop te wijzen maar vond het al te zot voor woorden dat ze dat zelf niet konden verzinnen.
Verder niks dan lof maar vond bovenstaand gewoon idioot. Op de gok maar ff een andere vork hoogte. Ja op een originele lengte gaat dat (net) maar op een verlengde dus net niet. Scheelt ook niet ff paar milimeter ofzo
Bekijk bijlage 1494854
Bekijk bijlage 1494855
Lagers hoeven normaal niet vervangen te worden. Maar uiteraard wel sowieso alle pakkingen omdat je het blok opengemaakt hebt, en ook de zuigerringen. Dat dat laatste niet van de goedkoopste gaat zijn weet ik. Ook zou het interessant kunnen zijn de cilinders te laten honen (niet uitboren, maar waar zuiver laten maken, heet dat honen? Zo hoeven er ook geen nieuwe zuigers in). Tenzij de cilinderwanden nog erg netjes zijn, dan hoeft het niet.
Als je dat allemaal een beetje goed doet, kan dat blok weer probleemloos klokje rond, zonder nieuwe lagers.
De kennis van zaken is vooral belangrijk bij het opnieuw monteren van dit alles.
Maar nogmaals, het zou voor mij gewoon leuk zijn het eens te doen. Kennis is niet slecht, gereedschap momenteel wel onvoldoende. Heb vroeger regelmatig motorblokken van oude Citroëns en Renaults open gehad (leuk die laatste, losse cilinderwanden ). Deed ik samen met een paar nonkels die in Citroën old timers doen, en alles ernaast wat maar Frans is. Er werd weinig vervangen in die blokken, behalve alles wat pakking is uiteraard.
Welkom in het grote GSX F topic! En op MF!Hoi allemaal,
Ik ben heel erg nieuw op dit forum, dus bij deze zal ik in dit draadje mijn tweewieler voorstellen. Bekijk bijlage 1495610Bekijk bijlage 1495611Het is een (grotendeels) originele GSX1100F uit '92. Na een paar duizend kilometers ben ik eraan gehecht aan het raken en ben ik telkens aan het bedenken wat ik anders of in betere staat wil hebben.
Eerst zijn sowieso de kappen aan de beurt. Ik ben nog aan het dubben of ik ze ga opknappen en spuiten (andere kleur?) of dat ik betere kappen ga aanschaffen bij bijv. Boonstra.
Daarna de tank, spiegels, topkoffer, dash...
Ik dacht even dat de motor op een pleintje in Berkel stond, maar even vergeleken, en er zijn toch net wat details anders.Hoi allemaal,
Ik ben heel erg nieuw op dit forum, dus bij deze zal ik in dit draadje mijn tweewieler voorstellen. Bekijk bijlage 1495610Bekijk bijlage 1495611Het is een (grotendeels) originele GSX1100F uit '92. Na een paar duizend kilometers ben ik eraan gehecht aan het raken en ben ik telkens aan het bedenken wat ik anders of in betere staat wil hebben.
Eerst zijn sowieso de kappen aan de beurt. Ik ben nog aan het dubben of ik ze ga opknappen en spuiten (andere kleur?) of dat ik betere kappen ga aanschaffen bij bijv. Boonstra.
Daarna de tank, spiegels, topkoffer, dash...
Natúúrlijk ga ik dit draadje spammen met wijzigingen en aanpassingen
leuk he, zo'n dertien-in-een-dozijn pleintje?Ik dacht even dat de motor op een pleintje in Berkel stond, maar even vergeleken, en er zijn toch net wat details anders.
Bizar er ging heel wat door mij heen. De adem stokte gewoon.leuk he, zo'n dertien-in-een-dozijn pleintje?
Als ik het me goed herinner is dit ergens in Apeldoorn-Noord
Eerst zijn sowieso de kappen aan de beurt.
Daarna de tank, spiegels, topkoffer, dash...
De kappen hebben rondom lelijke steenslag (helderwitte puntjes), hier en daar laat de heldere coating los (doffe plekken) en zijn over het algemeen niet netjes behandeld bij het los- of vastmaken ervan, wat resulteert in:Wat is loos met de kappen en overig bovenstaande punten die je wil aanpassen?
Yep!Heel typisch gevalletje 'mooi van ver maar ver van mooi!'.
Dat is mijn geluk aan het werk...Van topkuip en knippers dacht ik damn... heb dat spul twee jaar bewaard en vorige maand net weg gedonderd
Knipperlichy voor lijkt 1 van achter trouwens of niet?
Dat is mijn geluk aan het werk...
Klopt, ik ben al zoekende naar een correct exemplaar.
Yep!
Maar, eerlijk is eerlijk, onderhuids is het een pláátje: volledig gereviseerd blok, gedeeltelijk gereviseerde remklauwen (alleen daar waar nodig), zo goed als nieuwe koppeling, idem schokdempers voor en achter, een nieuwe kettingset en nieuwe banden...