Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Heel persoonlijk , vind ik dat waanzin, om met de motor in de sneeuw te rijden.

Als je zelf wil vallen is dat jouw zaak, maar als je vrijwillig bereid bent het sterk verhoogde risico te lopen om bij sneeuw een onschuldige derde letterlijk mee te sleuren in je glijpartij met een dood gewicht van + 300 kg , dan ben je een onverantwoordelijk bezig in mijn boekje.

8)7-O-

Volgens mij zijn we het eens maar begrijpen we elkaar verkeerd.

Zoals ik met dit weer rijdt kan ik geen derden meeslepen. Daar heb je snelheid voor nodig. Die heb ik enkel op rechte stukken, snelweg, autowegen, dat soort dingen. En zelfs daar met beleid: koppeling, rem en gas zeer gedoseerd gebruiken. Op de plekken waar het glad kan zijn rij ik met een tempo waar de motor als hij omgaat in één keer stil ligt. Langzamer dan ik door de blubber rij.

En, wederom, vandaag heb ik ook niet de motor gepakt (hoewel het achteraf prima gekunt had). Ik zoek het niet op als het niet nodig is. Maar het is niet zo dat je zodra er ook maar een beetje sneeuw ligt niet meer kan motorrijden. Je moet alleen anders rijden.

Ik raad je aan een keer een slipcursus op de motor te doen. Erg leerzaam (en leuk), ook als je nooit van plan bent met dit weer te rijden.
 
Voor die 3 dagen slecht weer op jaarbasis ga ik geen 2e auto nemen. Gelukkig vallen de weersomstandigheden in omgeving van Rotterdam al jaren reuze mee. Het gevaarlijkste is nog mijn eigen straat uitrijden aangezien daar geen strooiwagens komen.
 
Sneeuw is weer weg.......iedereen weer op de bike naar buiten ???

Ikke niet...ben een lafaard want stap voorlopig nog steeds in mijn warme auto. Lekker met stoel en stuurverwaming.......mjammie...

Maarre....laat de lente maar komen...

Wij hebben al plannen voor leuke trips dit jaar....en jullie ??

1 de openings rit van het gs topic,
2 in mei lang weekend ergens in Duitsland
3 In juni met zus/zwager weekend Eifel waanna wij door reizen. Geheel binnendoor langs Zw.Woud, Bodensee, ri Italiaanse meren. Via Dolomieten weer retour.
4. Roadtrip van 7-9 dagen door Frankrijk....bestemming: waar het weer lekker is.
5. Najaar...ongetwijfeld ergens de afsluitrit van het gs topic.

En dan nog de nodige dagtrips en spontane uitjes met een nachtje snurken enzo.....

Dus...llaat het voorjaar maar komen.......we starten met een bezoek aan de beurs op 14 feb.....
 
Hier nog zo’n exemplaar....ik wacht nog wel een paar weekjes tot in Frankrijk.
Indien we er deze keer een NORMAAL jaarbegin hebben (en geen pokkewinter zoals vorig jaar) , dan kan ik er overdag aan een lekkere 16-17 graadjes rijden op zoutvrije wegen...

Njammie, indeed ! :Y
 
Ik ga eerst even zonder motor op pad, naar warmer oorden.

F6E2B3C2-6F05-4D1A-BC79-DD2DF6DBE9B3.jpeg
EB5407DA-DAB7-4604-A9D7-2C5BBF3379AC.jpeg
 
Andere ken ik niet (meer)
Is lang geleden dat ik in Bangok was. Paleis was erg indrukwekkend.
Met name die heeeele grote gouden, ligfende Buddha...
 
Tsk, tsk ... 8)7

Ik zei toch warmer oorden. Het ligt wel iets zuidelijker dan de Randstad, maar warmer is het daar niet. :N

Is ook niet in Bangkok. Is zelfs niet in Thailand. Is Noord Sumatra.
 
Tja, als je je snelheid niet aanpast aan de omstandigheden, dan kun je idd met dit weer beter niet op de motor stappen...
Soms heb je weinig keuze. Eind vorig jaar was ik ergens met de motor en toen ik 's avonds vertrok was er een ijzel laagje op de baan. Aan 20km/u voelde ik mijn motor schuiven op de oprit, maar echte keuze heb je dan toch niet.

En plannen dit jaar met de motor zijn er nog niet. Ik denk dat dit nog een jaar zal worden waar de motor niet echt voor het plezier gebruikt zal worden.
 
Stand van zaken voor de openingsrit:

20 april
1 Mr motormaniac en Mrs motormaniac.
2. HV 121456
3. Detox en F&S (ovb)
4. Slijk en Mm Slijk (beiden OVB)
5. Erwin
6.


4 mei

1. Mr. Motormaniac en Mrs Motormaniac
2. Detox en F&S ( ovb)
3. Boxertall encBoxerdame
4. Ten Cats.
5. HV121456
6
 
Met dit weer rij ik lekker in mijn ouwe V40 met mechanische handrem. Kan ik er ook nog een beetje lol aan beleven. Alleen jammer dat het geen achterwielaandrijving is. Dan was het plezier compleet.
 
Met dit weer rij ik lekker in mijn ouwe V40 met mechanische handrem. Kan ik er ook nog een beetje lol aan beleven. Alleen jammer dat het geen achterwielaandrijving is. Dan was het plezier compleet.
Met mijn V50 kon ik vroeger wel spelen in de sneeuw. Voorspelbaar en je kon de achterkant mooi laten uitkomen in de bocht. Toen hadden we ook een X3 (zomerbanden) en die brak graag uit maar was moeilijk onder controle te krijgen. Mijn 1-reeks was de leukste, maar vereiste meer talent dan de V50. Mijn huidige V60 is hopeloos: automaat en niet speels.

De motor wassen is echt niet mijn ding.
 
8)7De V40 en V50 hebben toch helemaal geen mechanische handrem en gewoon achterwielaandrijving.

Wel is dat integraal remsysteem wennen vooral offroad en bij gladheid.
 
Voor een achterwiel aangedreven Volvo moet je terug naar de vorige eeuw, 200, 300, 700 en 900 serie en de V90/S90 van eind 90-er jaren. V40 en V50 zijn voorwiel aangedreven.


[edit] snappum .... 8)7
 
Ik heb tijdens mijn dienstplicht een jaar een V50 ter beschikking gehad.
Nooit kunnen wennen aan het integraal remsysteem bij off road rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan