Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Prachtig.
Bij Dubai denk je niet meteen aan motorrijden... gezien de overheersende temperaturen.
Een vijftal jaren geleden heb ik zo een motortrip in Arizona en Californië voortijdig moeten afbreken in de maand september, omdat mijn vrouw achterop letterlijk ziek werd van de hitte...
 
Prachtig.
Bij Dubai denk je niet meteen aan motorrijden... gezien de overheersende temperaturen.
Een vijftal jaren geleden heb ik zo een motortrip in Arizona en Californië voortijdig moeten afbreken in de maand september, omdat mijn vrouw achterop letterlijk ziek werd van de hitte...

Normaliter is het nu 37-42 graden, ik ga jaarlijks naar dubai, ze hebben een aantal hele mooie routes.

Dit jaar is het verrassend laag qua temp.. rond de 29-30 graden en in de bergen 19-20 graden.

A2A003C8-B480-4996-BD3E-A5AE674CD0F4.jpeg
422505ED-F232-4849-AB5A-7842E45EA9BF.jpeg



In de winter is het overigens perfect voor tour ritjes met 25 graden overdag en 18 graden savonds.

Enige nadeel is dat in de drukke stukken de mensen als idioten rijden.
 
Aan het kijken naar crashbars. Iemand tips?
Ik dacht aan die van SW-Motech of Touratech? SW-Motech ziet er wel dynamischer uit. Upper crashbar van Touratech is dan weer mooier.

Wat hebben jullie?
 
Ik ga een nieuwe accu in mijn GS plaatsen voor de vakantie. Gewoon voor de zekerheid. Iemand nog tips of ervaringen? Merk, amperage?
 
Aan het kijken naar crashbars. Iemand tips?
Ik dacht aan die van SW-Motech of Touratech? SW-Motech ziet er wel dynamischer uit. Upper crashbar van Touratech is dan weer mooier.

Wat hebben jullie?
ik heb de zwarte van Wunderlich geplaatst, zowel cilinderbeschermers als tankbeschermers, samen met sparbordverlenging vooraan en een hugger voor achterwiel.
 
Ik ga een nieuwe accu in mijn GS plaatsen voor de vakantie. Gewoon voor de zekerheid. Iemand nog tips of ervaringen? Merk, amperage?

Altijd problemen gehad met de originele accu's, na plaatsen van Odyssey nooit meer een probleem gehad.
Moet wel even pas gemaakt worden, maar das niet heel complex.


 
Ik leef nog. Maar heb nog niet voor het plezier met mijn 1250 kunnen rijden. Na de 1000km heb inmiddels één maal het gas goed open getrokken en vermogen kom ik niet tekort.
 
Altijd problemen gehad met de originele accu's, na plaatsen van Odyssey nooit meer een probleem gehad.
Moet wel even pas gemaakt worden, maar das niet heel complex.


Wanne gek zeg. Ziet er uit als een behoorlijke puzzel.
Wat maakt deze accu zo veel beter dan andere loodaccu's die wel in een keer passen?
 
Wanne gek zeg. Ziet er uit als een behoorlijke puzzel.
Wat maakt deze accu zo veel beter dan andere loodaccu's die wel in een keer passen?

Viel helemaal niet tegen, ziet er op die page ingewikkelder uit dan het werkelijk is.
Waarom beter? Ik heb geen idee, maar wat ik wel weet is altijd starten, nooit meer problemen gehad. Das voldoende voor mijj.
 
Voegt dit merkbaar gewicht toe aan de motor? Ben aan het rondkijken voor op mijn F700GS maar wil de motor het liefst zo ligt mogelijk houden mede ivm mogelijk offroad rijden :P
Ik snap dat je de motor zo licht mogelijk wilt houden, maar in dat geval moet je al het dure plastic er maar op voorhand vanaf slopen want kapot gaat het. Ook een carterbeschermer is geen loze optie en weegt ook snel een paar kilo. Zet het er maar wel op, want je gaat een keer een steen of boomstronk tegen komen.
 
Ik snap dat je de motor zo licht mogelijk wilt houden, maar in dat geval moet je al het dure plastic er maar op voorhand vanaf slopen want kapot gaat het. Ook een carterbeschermer is geen loze optie en weegt ook snel een paar kilo. Zet het er maar wel op, want je gaat een keer een steen of boomstronk tegen komen.
Een krasje meer of minder door een een takje of steentje maakt me niet eens zo heel veel uit, uiteraard hoeft het niet per se kapot.
Carterbeschermer heb ik reeds ;) is wel een must vind ik. Daar lijken deze beugels ook wel min of meer onder te vallen. Plus het ziet voegt wel flink wat toe aan de looks ook.
 
Zo. Inmiddels mijn GS alweer een jaar oud. Afgelopen jaar ca 8 k aan kilometers gereden. Ik mag wel zeggen dat het zeer blije kilometers waren ( en zeker nog worden) Ik ben erg tevreden over het uiterlijk en het innerlijk.

2rgnl85.jpg


Vorige week nog een klein stukje titanium gescoord, als ie mooi blauw kleurt, past het weer mooi bij mijn GS

30uprus.jpg
 
De eerste 1,5 maand erop zitten met de R1250GS. Heerlijke fiets.

De 3.000 km gepasseerd en komende week maar alvast een afspraak maken voor de 10k beurt. Met de huidige voortvarendheid waarmee de km's erop komen een weekend Eifel half mei en een lang weekend Zwarte Woud half juni, is het vermoeden dat de 10k kort voor het weekend Zwarte Woud bereikt wordt.

Dus eerste week juni de beurt laten uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan