Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik ben van Arai overgegaan op Nexx Xwed1 en na een poosje wennen dik tevreden. Het zonnevizier is in de praktijk toch wel erg prettig. Ik rij meest met een open vizier met mijn zonnevizier omlaag als oogbescherming. Nu moet ik wel zeggen dat mijn ruitje met spoiler mijn hoofd netjes uit de wind houdt.

1387052
 
Omdat ik geen Kalimero geel klapding heb ben ik een modepop :? Toen ik nog op mijn Fireblade reed kon ik redelijk doorgaan voor Paris Hilton, maar nu.....

1387072
 
Weekend! Straks nog maar even een kleine rondje maken op de plof..Heerlijk weer en gewoon omdat het kan...
 
Heb een klaphelm gehad. Een Schuberth C3Pro.. Ik was meer bezig met het klapsysteem dat steeds tegen de microfoon van de Sena kwam en hij sloot gewoon niet. Ook niet bij geweld. Gevaarlijke situaties door alleen maar met de helm bezig te zijn. Weggedaan dus...
 
Iemand tips waar op te letten bij aanschaf van een GS1200 LC? Wat zijn de zwakke of aandachtspunten bij deze motoren?

Alvast bedankt ;)
 
Uit de vreemd opgestelde tekst op de site :

Scorpion helmen hebben een gemiddelde pasvorm waardoor de meeste Nederlanders ze passen....


.... en ze vervolgens vol afschuw van hun bolle kop afrukken....
(eh, niét uit die tekst) :+

Ik ben gewoon Belg hoor...
Morgen ga ik passen.
 
Probeer de 2013 te vermijden, wegens te veel kinderziektes en nogal zenuwachtig rijgedrag (heb er zelf een gehad, zonder problemen, maar dat is eerder zeldzaam).
De 2014 heeft nog altijd hetzelfde zenuwachtige rijgedrag, maar kan wel reeds uitgerust zijn/worden met een schakelassistent.
Vanaf 2015 heeft de LC een zwaarder vliegwiel en draait hij rustiger (de mijne was volledig probleemloos).
Vanaf 2017 is er een lichte facelift met een aantal verbeteringen aan o.m. de versnellingsbak.
Vanaf 2019 is er de 1250 (zodat er nogal wat 1200-en plots 2dehands te koop kwamen, met een kleine prijsdaling ten gevolge).

Zoals steeds : kijken of hij ongevalsvrij is, al zijn onderhoudsbeurten heeft gehad, alle recalls en een volledig ingevuld onderhoudsboekje.
Ze maken allemaal een mechanische pokkeherrie en tot en met 2018 krijg je een flinke KLONK bij het in zijn 1 zetten.
Ze rijden voortreffelijk, verbruiken geen olie en zijn in verhouding erg duur, ook tweedehands.
Veel geluk bij je zoektocht !
 
Probeer de 2013 te vermijden, wegens te veel kinderziektes en nogal zenuwachtig rijgedrag (heb er zelf een gehad, zonder problemen, maar dat is eerder zeldzaam).
De 2014 heeft nog altijd hetzelfde zenuwachtige rijgedrag, maar kan wel reeds uitgerust zijn/worden met een schakelassistent.
Vanaf 2015 heeft de LC een zwaarder vliegwiel en draait hij rustiger (de mijne was volledig probleemloos).
Vanaf 2017 is er een lichte facelift met een aantal verbeteringen aan o.m. de versnellingsbak.
Vanaf 2019 is er de 1250 (zodat er nogal wat 1200-en plots 2dehands te koop kwamen, met een kleine prijsdaling ten gevolge).

Zoals steeds : kijken of hij ongevalsvrij is, al zijn onderhoudsbeurten heeft gehad, alle recalls en een volledig ingevuld onderhoudsboekje.
Ze maken allemaal een mechanische pokkeherrie en tot en met 2018 krijg je een flinke KLONK bij het in zijn 1 zetten.
Ze rijden voortreffelijk, verbruiken geen olie en zijn in verhouding erg duur, ook tweedehands.
Veel geluk bij je zoektocht !

Wat weer een goede en bruikbare tips heer Slijk.. Chapeau...
 
Dankjewel, Heer Bodi, op den duur word je onvermijdelijk een ervaringdeskundige.... 😜

Haha! Dat duurt voor mij nog even..Gisteren voor het eerst wat "sportiever" gereden op de GS..Ook prima te doen. Weliswaar nog op Road, heb Dynamic nog niet geprobeerd..Weet niet of het echt veel verschil maakt, maar wil gewoon eerst de motor goed kennen, dan maar met alle toeters en bellen aan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan