Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Als het morgen droog is, kruip ik er toch weer op... het beetje zout dat reeds gestrooid is, is er met de overvloedige regen van de laatste dagen weer afgespoeld... hoop ik... maar anders krijg ik weer abstinentieverschijnselen, als mijn kont het zadel al te lang niet beroerd heeft... })

Zo is dat.....vandaag tussen de buien door naar het werk op de motor...morgen weer en dan waarschijnlijk droog...
Lekker nog even genieten !!
 
Detox en Henc moeten wel een beetje consequent zijn in hun aanbevelingen :
Als Verhulst inderdaad aan dat rechterhandvat zwengelt, komen zijn voorwiel en dus zijn stuur omhoog en kunnen er geen vliegtuigen meer gespot worden... Het is het een of het ander, jongens... 😜
 
Als ik alleen maar zou rijden wat wettelijk mag dan zou ik mijn motor verkopen en overgaan naar een Canta. Dan is er geen lol meer aan.-O-


zo erg is het ook niet ,, maar als een film alleen als leuk word je gezien als je artikel 5 overtredingen maakt en een aardig prijzen geld bij elkaar rijd aan boetes ,, ben je dan wel met de juiste insteek op de motor gestapt ?

mijn 850 rijd ook erg prettig bij legale snelheden
 
zo erg is het ook niet ,, maar als een film alleen als leuk word je gezien als je artikel 5 overtredingen maakt en een aardig prijzen geld bij elkaar rijd aan boetes ,, ben je dan wel met de juiste insteek op de motor gestapt ?

mijn 850 rijd ook erg prettig bij legale snelheden

Het is niet zo zwartwit als jij doet voorkomen. Maar in jouw filmpjes gebeurt gewoon nooit iets en het zijn ook niet de mooiste weggetjes of landschappen.

Overigens mijn laatste boete met de motor dateert van een jaar of 5 geleden en er zijn geen artikel 5 overtredingen gepleegd. Tenminste niet geconstateerd. O-) Verder al zo'n 15 jaar op 80% no-claimkorting.

Ik heb een motor voor de acceleratie en wendbaarheid en af en toe trek ik hem even open, gewoon omdat het kan en leuk is.
 
Als een Landrover Defender sneller optrekt dan een motor, dan begin ik me af te vragen of de motor technische problemen heeft. Het filmpje is een stuk minder vermakelijk als de réfjoews die ik ook voorbij heb zien komen.
 
Als een Landrover Defender sneller optrekt dan een motor, dan begin ik me af te vragen of de motor technische problemen heeft. Het filmpje is een stuk minder vermakelijk als de réfjoews die ik ook voorbij heb zien komen.

dus omdat mijn 850 in een seconde of 4 naar de honderd kan moet ik een landrover er maar eruit trekken , omdat ik het kan zou ik het ook maar moeten doen ?
dat er niks gebeurt ,, je heb dat niet altijd in de hand, en in de meeste filmpjes gebeuren er gelukkig een absurde dingen.

landschap is natuurlijk een kwestie van aanbod en wat vind je mooi

met een canta de snelweg op ,, dan ben je echt niet goed bezig ...

Bestaat er in NL geen verplichte minimumsnelheid op de autosnelweg ?
In B : 70 km/ u, wat nog crimineel traag is...


minimaal 60 en dat moet je ook mogen ,, om te voorkomen dat bromfietsen en landbouw voertuigen dat zouden doen.

maar ik rijd eigenlijk altijd wel wat mag en eigenlijk nooit ver daar onder of de situatie door weer of drukte of iets bijzonders .
 
Laatst bewerkt:
veilig vind ik het niet,, heb al verschillende keren van die oude vellen gezien die 70 km rijden op een 100 km autoweg ,, waar je ook niet kon in halen , mensen remde erg hard en haalde vreemde capriolen uit om er toch voorbij te komen
 

Dank voor de info.
Dus hangt het van de verbalisant af of hij bij "normale voertuigen" dat trage rijden als hinderlijk of gevaarlijk acht en een artikeltje 5 uitschrijft...
De voertuigen moeten enkel 60 km/u kùnnen rijden (technische mogelijkheid)...
Die trezen in dat filmpje zijn er fier op dat ze 53 km/u rijden... wat een koeien...
 
Laatst bewerkt:
Maar de constructiesnelheid van een Canta is 45 km/u als ik me niks vergis.

Als daar een vrachtwagen doorheen ploegt heb ik alleen medelijden met de vrachtwagenchauffeur en de nabestaanden...
 
maar een laro doet nul tot 100 in 30 seconden of zo. Het is wel heeeel moeilijk om die er op een motor niet uit te trekken. Je moet echt je best doen om die er niet uit te trekken. Zodanig dat een paar zijwieltjes van nut kunnen zijn. Je zou eens omvallen....
 
Ik denk dat dashcam filmpjes daarin net zo spannend zijn als de cinematografische hoogstandjes van Verhulst. :')
Ik heb het filmpje niet gezien en zal dat ook niet doen, maar er is een redden waarom ik ook op vakantie niet meer film. Nadien is dat wel erg saai en bekijk je dat nooit meer, hoewel ik denk toch iets vlotter te rijden dan verhulst.
 
maar een laro doet nul tot 100 in 30 seconden of zo. Het is wel heeeel moeilijk om die er op een motor niet uit te trekken. Je moet echt je best doen om die er niet uit te trekken. Zodanig dat een paar zijwieltjes van nut kunnen zijn. Je zou eens omvallen....
De 70 jaar editie heeft aan 5.6s voldoende om aan 100 te komen. Bij de gewone ligt dit rond de 15s. Bij de oude is het beter om hier niet over te spreken.
 
maar een laro doet nul tot 100 in 30 seconden of zo. Het is wel heeeel moeilijk om die er op een motor niet uit te trekken. Je moet echt je best doen om die er niet uit te trekken. Zodanig dat een paar zijwieltjes van nut kunnen zijn. Je zou eens omvallen....

die landrover reed heel normaal weg , niet traag of zo ,, dus geen enkele reden om hem in te halen.
 
Een landrover die normaal weg rijdt... _O- Het is een 130 crewcab. Die zijn niet bijster snel hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan