Het grote GS-topic deel 17: Onvermoeibare alpenridders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vandaag test gereden op een 1200GS, 80K op de teller.
Voor mij de eerste keer op een GS of zelfs een boxer.
De wegligging was prima, maar mij viel vooral op dat bij 4000 toeren, 120km/h in zijn 6, er erg veel trillingen aanwezig zijn.
Het is echt bij 4000 toeren, wat het is goed voelbaar in elke versnelling.
Veel trillingen vind ik, als het aanvoelt alsof je handen zouden gaan slapen, zou ik een half uurtje snelweg gedaan hebben.(had geen tijd om dat echt te doen)
En ik ben best wat gewend, ik rijd zelf een Buell X1.
Kan iemand een oordeel geven, zijn 'flink aanwezige' trillingen normaal bij 4000 toeren ?
Of kan ik deze 1200 beter laten staan ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag test gereden op een 1200GS, 80K op de teller.
Voor mij de eerste keer op een GS of zelfs een boxer.
De wegligging was prima, maar mij viel vooral op dat bij 4000 toeren, 120km/h in zijn 6, er erg veel trillingen aanwezig zijn.
Het is echt bij 4000 toeren, wat het is goed voelbaar in elke versnelling.
Veel trillingen vind ik, als het aanvoelt alsof je handen zouden gaan slapen, zou ik een half uurtje snelweg gedaan hebben.(had geen tijd om dat echt te doen)
En ik ben best wat gewend, ik rijd zelf een Buell X1.
Kan iemand een oordeel geven, zijn 'flink aanwezige' trillingen normaal bij 4000 toeren ?
Of kan ik deze 1200 beter laten staan ?


tja , de 1200.... :')
bij een 1100(schoonmoeder aller GSen) heb je dat niet :P
 
Ik heb vandaag test gereden op een 1200GS, 80K op de teller.
Voor mij de eerste keer op een GS of zelfs een boxer.
De wegligging was prima, maar mij viel vooral op dat bij 4000 toeren, 120km/h in zijn 6, er erg veel trillingen aanwezig zijn.
Het is echt bij 4000 toeren, wat het is goed voelbaar in elke versnelling.
Veel trillingen vind ik, als het aanvoelt alsof je handen zouden gaan slapen, zou ik een half uurtje snelweg gedaan hebben.(had geen tijd om dat echt te doen)
En ik ben best wat gewend, ik rijd zelf een Buell X1.
Kan iemand een oordeel geven, zijn 'flink aanwezige' trillingen normaal bij 4000 toeren ?
Of kan ik deze 1200 beter laten staan ?
Een boxer trilt altijd wat meer dan een vier cilinder,maar als je het niet vertrouwt moet je ook eens met een andere GS1200 gaan rijden
 
Een boxer trilt altijd wat meer dan een vier cilinder,maar als je het niet vertrouwt moet je ook eens met een andere GS1200 gaan rijden
Ik denk dat dat laatste een hele goede opmerking is. Vanuit hier is 'veel trilling' erg moeilijk in te schatten. Vind het bij mij wel meevallen. Verschil meten zegt inderdaad het meest. :Y
 
Even een serieuze vraag.

Heeft er iemand toevallig een foto gemaakt van de linkerkant van mijn motor? Toen ik recent ging kijken naar het wrak van mijn motor zat er namelijk plots een bevestiging voor een schrijfremslot aan het frame van mijn motor. Netjes vastgemaakt, inclusief tape ... alleen heb ik dat er zelf nooit opgezet ...
 
Ik heb vandaag test gereden op een 1200GS, 80K op de teller.
Voor mij de eerste keer op een GS of zelfs een boxer.
De wegligging was prima, maar mij viel vooral op dat bij 4000 toeren, 120km/h in zijn 6, er erg veel trillingen aanwezig zijn.
Het is echt bij 4000 toeren, wat het is goed voelbaar in elke versnelling.
Veel trillingen vind ik, als het aanvoelt alsof je handen zouden gaan slapen, zou ik een half uurtje snelweg gedaan hebben.(had geen tijd om dat echt te doen)
En ik ben best wat gewend, ik rijd zelf een Buell X1.
Kan iemand een oordeel geven, zijn 'flink aanwezige' trillingen normaal bij 4000 toeren ?
Of kan ik deze 1200 beter laten staan ?

Had ik in t begin ook: kolere wat trilt zo'n blok. Nu heb ik dat niet meer, maar op de snelweg kan ik niet met zomerhandschoenen rijden.
Dan krijg ik echt jeuk aan mn neus! Waarschijnlijk trilt die naar mn helm ofzo. Heel weird.
Alleen bij 140+ maar toch gek.
 
zon kromme velg, hoe test ik dat?

ik heb in ijsland heel veel harde klappers gehad, stenen geraakt ter grootte van een volleybal etc.

Wiel van de grond, remblokken losmaken van de schijf en het wiel een draai geven.
Met een duimstok kan je tegen je veerpoot naar de velgrand kijken of je een slinger heb.
Een deuk zal je ook kunnen zien als het velgbed een duikje maakt.
 
Ik heb vandaag test gereden op een 1200GS, 80K op de teller.
Voor mij de eerste keer op een GS of zelfs een boxer.
De wegligging was prima, maar mij viel vooral op dat bij 4000 toeren, 120km/h in zijn 6, er erg veel trillingen aanwezig zijn.
Het is echt bij 4000 toeren, wat het is goed voelbaar in elke versnelling.
Veel trillingen vind ik, als het aanvoelt alsof je handen zouden gaan slapen, zou ik een half uurtje snelweg gedaan hebben.(had geen tijd om dat echt te doen)
En ik ben best wat gewend, ik rijd zelf een Buell X1.
Kan iemand een oordeel geven, zijn 'flink aanwezige' trillingen normaal bij 4000 toeren ?
Of kan ik deze 1200 beter laten staan ?
Als de kleppen niet goed gesteld zijn en het blok niet netjes synchroon loopt, dan heb je meer trilling als normaal. Normaal is dat je na 100 kilometer eraf komt als Parkinson patient.
 
:N dik 1200km op een dag en nog vrij relaxed ook.
 
:N dik 1200km op een dag en nog vrij relaxed ook.

Mijn GSA trilt en bokt bij stationair draaien. Zodra ik wat gas bij geef loopt tie als een naaimachine. Ben er dus inderdaad ook nooit met slapende handen of andere lichaamsdelen afgestapt.
 
Even een serieuze vraag.

Heeft er iemand toevallig een foto gemaakt van de linkerkant van mijn motor? Toen ik recent ging kijken naar het wrak van mijn motor zat er namelijk plots een bevestiging voor een schrijfremslot aan het frame van mijn motor. Netjes vastgemaakt, inclusief tape ... alleen heb ik dat er zelf nooit opgezet ...

Vaag.... :?

Ik zou even door de foto's van de GS-rit van Detox moeten gaan, maar het zou toeval zijn als daar iets tussen zit.


Was het wel het goede wrak? :+
 
Hoe erg zat die in elkaar dan??

Eigenlijk heb je dan echt mazzel gehad qua verwondingen!
 
Laatst bewerkt:
Ok, bracket terug stuk...

Mailtje naar bmw boer gestuurd, vrees dat het niet goedkoop gaat zijn.

Ik zoek volgende.

FAE02712.jpg


Moest er iemand nog zoiets hebben liggen, laat maar weten :p
Die dingen breken blijkbaar gemakkelijk met de gps eraan bevestigd, dus het zal nog wel eens gebeuren vrees ik... maar waar bevestig je trillings vrij en statisch een gps aan? volgens mij is dit de beste plaats. Blijkbaar niet. :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan