Het grote GS-topic deel 17: Onvermoeibare alpenridders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een LV-one en die is er vanaf het 2010 model. (DOHC) Ik meen mij te herinneren dat jij een ouder model hebt. :?

Ja ik heb de verkeerde foto geplaatst :$


Dan zal het deze zijn,

full
 
Laatst bewerkt:
Passen jullie niet de afstelling of kat/uitlaatbochten aan als je een nieuwe uitlaat plaatst?
Anders mis je toch die paar extra pk's..
 
Passen jullie niet de afstelling of kat/uitlaatbochten aan als je een nieuwe uitlaat plaatst?
Anders mis je toch die paar extra pk's..


de afstelling uiteraard wel , mijn tuintrekker heeft 5 pk erbij gekregen.
zonder dips ook een hoger koppel.
 
Dit is em dan zoals ie zou moeten worden, maar dan met een andere ophangbeugel. Ziet er best fraai uit al zeg ik het zelf. Nu nog maar hopen dat Remus een andere beugel in de verkoop heeft. Zo niet dan laat ik er zelf een maken bij een RVS verwerkingsbedrijf.

Ik laat trouwens niks opnieuw afstellen. Die paar pk's meer of minder merk je toch amper.
full
 
toppie joppie.... _O- :+
een 1200 stelt het mengsel toch af via sensoren?
of ben ik abuis
 
Dit is em dan zoals ie zou moeten worden, maar dan met een andere ophangbeugel. Ziet er best fraai uit al zeg ik het zelf. Nu nog maar hopen dat Remus een andere beugel in de verkoop heeft. Zo niet dan laat ik er zelf een maken bij een RVS verwerkingsbedrijf.

Ik laat trouwens niks opnieuw afstellen. Die paar pk's meer of minder merk je toch amper.[afbeelding]

Als ik kijk naar deze foto en die andere is het volgens mij niet de juiste uitlaat.
Die je nu hebt staat meer omhoog gericht, er is dan kans dat je knipperlicht smelt denk ik.
En hij komt niet lekker uit met je opening in je kofferrek.
Kan je niet een typenummer vinden en googlen?
 
Als je vaak met je zijkoffers rijdt, zie je geen bal van die uitlaat.... Jammer, dan wel... :N

MrMarcus heeft een punt.... Ik heb een Yamaha XT gehad waarvan de knipperlichten smolten door zelfs de originele uitlaten, nou moe.... ;(
 
Als ik kijk naar deze foto en die andere is het volgens mij niet de juiste uitlaat.
Die je nu hebt staat meer omhoog gericht, er is dan kans dat je knipperlicht smelt denk ik.
En hij komt niet lekker uit met je opening in je kofferrek.
Kan je niet een typenummer vinden en googlen?
Hij kan nog wel iets naar beneden worden afgesteld hoor. De pijp achter de kat. sluit verder ook perfect aan. Volgens de verkoper heeft hij hiervoor op een GS uit 2007 gezeten. Volgens mij zou hij dus wel moeten passen. Maar zal nog eens ff zoeken op een typenr!
 
Hij kan nog wel iets naar beneden worden afgesteld hoor. De pijp achter de kat. sluit verder ook perfect aan. Volgens de verkoper heeft hij hiervoor op een GS uit 2007 gezeten. Volgens mij zou hij dus wel moeten passen. Maar zal nog eens ff zoeken op een typenr!

Ze geven inderdaad aan 06-09 per uitlaat bij remus dus ja je zou zo denken dat het moet passen.
Vreemd dat die beugel dan zo groot verschil heeft met je bestaande bevestigingspunt.
 
Ik heb nog even verder gekeken en op alle foto's die ik ben tegengekomen van Remus' op een GS zat een andere houder. Zoals die op de foto van DTX ook te zien is... Heb je nu niets aan, maar FYI....
 
Ik heb nog even verder gekeken en op alle foto's die ik ben tegengekomen van Remus' op een GS zat een andere houder. Zoals die op de foto van DTX ook te zien is... Heb je nu niets aan, maar FYI....
Thanx! Ik dacht hetzelfde al te zien.

Hen nav het bericht van Marcus nog even op een code gezocht. Op de demper staat: hc 1 e4 2268 9

In google levert dat op:
http://www.phoenix-motorrad.de/assets/kawasaki-gtr-1400-hc1-e4-2268.pdf

Daar haal ik uit dat de demper wel echt (mede) voor de gs1200 adventure is. Ik ga dus maar achter een andere houder/beugel aan!
 
Na een 'trillende' 1200gs heb ik nu op een 1150 test gereden, wat een verschil !
Er moet iets mis zijn geweest met die 1200, geloof niet dat dat normaal was.
Nog even een vraag over kilometerstanden als dat mag.
Ik ben dus op zoek naar een gebruikte en betaalbare GS, budget ongeveer 5 a 6 duizend euro.
Boven welke kilometer stand zouden jullie zo iets hebben van 'hmmm daar zou ik niet meer aan beginnen' ?
 
Die 80.000 km vond ik reeds vrij fors.
Een 1200 zou minder moeten trillen dan een 1150.
Ik zou proberen een R1200GS onder de 40.000 km te scoren... Maar dan kom je niet toe met je budget, vrees ik.
Als in maart de nieuwe uitkomt,zal de keuze wel groter worden en zakt uiteraard de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste is zeker waar! Wellicht een goede suggestie :Y

Verder zal onderhoud ook een belangrijke factor zijn. Perfect onderhoud met een hogere km-stand zal een minder groot probleem zijn dan dubieus onderhoud.

Echt km-standen noemen waar de grens ligt zou ik echt niet weten.
 
Na een 'trillende' 1200gs heb ik nu op een 1150 test gereden, wat een verschil !
Er moet iets mis zijn geweest met die 1200, geloof niet dat dat normaal was.
Nog even een vraag over kilometerstanden als dat mag.
Ik ben dus op zoek naar een gebruikte en betaalbare GS, budget ongeveer 5 a 6 duizend euro.
Boven welke kilometer stand zouden jullie zo iets hebben van 'hmmm daar zou ik niet meer aan beginnen' ?

Heb zelf een 2008 GSA met inmiddels 90000 op den teller, geen spat olieverbruik en dealer onderhouden. Rijdt trillingsvrij en als een duivel :]

Niemand wil ,m dus rij ik er zeker tot 200k zelf mee door. Of de waterkoeler moet erg ,heel erg veel beter zijn.
 
Laatst bewerkt:
Thanx! Ik dacht hetzelfde al te zien.

Hen nav het bericht van Marcus nog even op een code gezocht. Op de demper staat: hc 1 e4 2268 9

In google levert dat op:
http://www.phoenix-motorrad.de/assets/kawasaki-gtr-1400-hc1-e4-2268.pdf

Daar haal ik uit dat de demper wel echt (mede) voor de gs1200 adventure is. Ik ga dus maar achter een andere houder/beugel aan!

Dit is je type goedkeuring wat op de uitlaat staat.
Dit is niet het onderdeelnummer.
Hij is in ieder geval wel E-keur ;)
 
Je hebt waarschijnlijk niet de beugel voor een GS maar voor een ander model?
 
Met die code kwam ik echter wel op een product pagina van Remus. HC 1 zal wel voor hexacone staan. Niettemin bleek uit die product pagina dat deze demper wel degelijk geschikt is voor de gs1200 adv.

Ik denk eigenlijk dat Remus de dempers voor meerdere fietsen hetzelfde maakt en alleen de beugels verschillen. Op zoek naar de juiste beugel dus!
 
Met die code kwam ik echter wel op een product pagina van Remus. HC 1 zal wel voor hexacone staan. Niettemin bleek uit die product pagina dat deze demper wel degelijk geschikt is voor de gs1200 adv.

Ik denk eigenlijk dat Remus de dempers voor meerdere fietsen hetzelfde maakt en alleen de beugels verschillen. Op zoek naar de juiste beugel dus!

Partnr: 4882-100054L of 0103-088104
van de uitlaat, misschien staat het ergens in de uitlaat.
Zo niet zelf een beugeltje maken dan maar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan