Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Hartstikke leuk, maar je rijdt hooguit 50% van de tijd volgas :P

De rest van de tijd zit je niet op de hoofdsproeier maar op het stationaircircuit en de gasnaald, vooral de vorm van die gasnaald is belangrijk. Ik heb een keer een GSX1100 blok losgehaald wat met open filters reedt die de complete Marshall uitlaat van voor tot achter blauw had gekregen, die was zo loeiheet geworden door een te arme afstelling ondanks de 140 hoofdsproeiers dat er twee uitlaatklepzittingen los zijn gekomen en alles in hun beurt verwoest hebben, blok total loss.
En dat is toch de reden dat je er een dynojetkit in moet zetten (?)
 
De reden is dat je blok dan beter afgesteld is bij alles onder 3/4 gas en daardoor beter loopt, oppakt en niet of minder stottert, plus het is bijna gegarandeerd veiliger voor je blok. Maar ik ben geen Dynojetverkoper of zo hoor, ik heb hier niets mee te winnen, ik ben alleen iemand die ruim 20 jaar met carburateurs van onder andere ouwe Suzuki's loopt te rommelen, ook door met moderne apparatuur realtime de afstelling te kunnen checken onder het rijden dus het is uit ervaring.

Ik zou het leuk vinden als Hela lekker met open filters kan knallen zonder dat zijn geliefde banaan ontploft als gevolg van die dingen.
 
Maak je geen zorgen, ik ga niet over 1 nacht ijs. Voordat ik ook maar iets doe aan de carbs moeten er eerst wat andere dingen opgelost worden. Maar bedankt allen voor den informatie!
 
GSXR voorvork, Bandit achterbrug en een 190 achterwiel ;)
''Standaard'' GS blok.
Of zoiets? O-)

IMG_9295.jpeg
 
Ik heb mijn Kawasaki GPz1100 te koop gezet, krijg ik een bericht met de vraag of de GS1000S op de achtergrond ook te koop is. :}
Man met smaak dus.
 
Ik heb mijn Kawasaki GPz1100 te koop gezet, krijg ik een bericht met de vraag of de GS1000S op de achtergrond ook te koop is. :}
Man met smaak dus.
Man met smaak is een vriend van mij en die weet welke wensen ik heb:Y
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2024-03-12 om 19.41.22.png
    Scherm­afbeelding 2024-03-12 om 19.41.22.png
    251,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Ik heb een tourmax revisiesetje bij Classicsuzukiparts gescoord. Dank voor de tip
Top, als je het setje hebt ingebouwd check dan nog even voor de zekerheid of de kraan ook echt helemaal dicht gaat en niet nog een beetje blijft druppelen.
Bij mij heb ik het veertje nog 2 mm uit moeten rekken voordat het stopte maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn.
 
:X Volle kuip en waterkoeling, die zit effe een paar generaties verkeerd zeg!
Maar het was dan ook al laat toen het gepost werd.
 
Fout. Dit is een GSX-…-R.
Wel een moderne klassieker, maar geen GS of GSX, en ik zou er stiekem best wel eentje willen hebben!
Doelgroep is ouwe meuk, eind jaren 70 eerste deel jaren 80, de luchtkoelers.
Doe je goede vriend een plezier, en praat hem een GSX1100 uit ‘80 aan, de overgrootmoeder van de Hayabusa. Hoewel de eerste generaties Hayabusa de magische 300km/h grens doorbreken, voelt het op een ouwe GSX bij 190km/h alsof je de magische 400k/h grens doorbreekt _O-
 
Ik heb nog nooit een GS of GSX met een Hayabusa motor gezien, wel Bandit 1200 motors, turbo's en allerlei andere varianten. Zou wel een mooie uitdaging zijn, sommige mensen krijgen alles passend.
1200.png
custom.png
 
Ik heb een Busa blok in een (ik geloof) Bandit of ouwe GSX-R gezien maar omdat bij een Busa de gasklephuizen omhoog steken past dat eigenlijk niet, dus ipv die gasklephuizen zat er daar maar een dikke turbo 😛
 
Ik wil graag de kabels van de bobine(s) vervangen (hersolderen), maar er zit een hard bruin/oranje goedje op. Kan ik dat gewoon afpulken, gebruik ik warmte oid?
 

Bijlagen

  • IMG_0844.jpeg
    IMG_0844.jpeg
    371 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0841.jpeg
    IMG_0841.jpeg
    360,8 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan