Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Gsxr1100 blok erin, bandit voorvork en achterbrug , 180 wiel….. O-)
Mooie Restomod dus, alleen bij een S vind ik het een beetje raar staan als de stuurkuip groter is als het voorwiel, dat klopt in mijn ogen niet als je er 17 inch in bouwt, doe dan maar 18 inch voor en achter. :9
 
Net na een jaar of 2, misschien 3, de gs750 weer eens naar buiten geduwd.

Naast lekkende carburateurs, zal wel een vuiltje op de vlotternaald zijn. Ook een lekkende benzinekraan. Hebben jullie tips voor een revisie set?
 
Mijn GSX is echt een oud raghok maar toch ben ik iedere keer onder de indruk als ik er af stap. Ook al heb ik een 190pk K1300r er naast staan, de GSX is zo bruut in vermogens afgifte dat je er gewoon respect voor moet hebben anders gaat hij met je aan de loop.
Klinkt als mijn TL1000S (97er) *O*
 
Net na een jaar of 2, misschien 3, de gs750 weer eens naar buiten geduwd.

Naast lekkende carburateurs, zal wel een vuiltje op de vlotternaald zijn. Ook een lekkende benzinekraan. Hebben jullie tips voor een revisie set?
Liefst een compleet nieuwe kraan tegenwoordig, en anders een revisieset van Tourmax.
 
Mijn GSX is echt een oud raghok maar toch ben ik iedere keer onder de indruk als ik er af stap. Ook al heb ik een 190pk K1300r er naast staan, de GSX is zo bruut in vermogens afgifte dat je er gewoon respect voor moet hebben anders gaat hij met je aan de loop.
Ik ging van een gs750 naar een gs1000, dat was al een openbaring. En toen naar een gsx1100….
Had het er toevallig vanmiddag nog met een collega over, hoe heerlijk gemeen de GSX is 😍
 
Sorry kan het niet laten, mooit plaatje effe
JB200618056.JPG


Blijft mijn droom motor 😍
 
Ja, een maatje heeft zo'n ding gehad, idd een soort overtreffende trap.
Maar een opgefokte 1100voelt agressiever.
 
Dat gelul over GSX-en….
Vanmorgen maar de bandjes opgepompt en een ritje gemaakt op de GSX. Met het naar buiten rijden ga je al bijna voor schut. Zachtjes de koppeling op laten komen, beeeetje gas om over de drempel te komen en jaweeeeeel bijna bij de overburen naar binnen. Geweldig wat een agressie 😍
 
@Hellracer weet jij de maat van de sproeiers uit je hoofd met die losse K&N’s?
Ik wil de carbs in de ultrasoon gooien, maar ik wil de luchtfilterbox niet meer terugplaatsen. Ik wil hem wel terug, maar Harry Potter zit niet in m’n vriendenkring en zelf terugplaatsen gaat ten koste van m’n bloeddruk :')
 
Ik zou het uit m'n hoofd niet met zekerheid kunnen zeggen.
135 of 140 geloof ik, maar zeker weten doe ik dat absoluut niet.
 
Hartstikke leuk, maar je rijdt hooguit 50% van de tijd volgas :P

De rest van de tijd zit je niet op de hoofdsproeier maar op het stationaircircuit en de gasnaald, vooral de vorm van die gasnaald is belangrijk. Ik heb een keer een GSX1100 blok losgehaald wat met open filters reedt die de complete Marshall uitlaat van voor tot achter blauw had gekregen, die was zo loeiheet geworden door een te arme afstelling ondanks de 140 hoofdsproeiers dat er twee uitlaatklepzittingen los zijn gekomen en alles in hun buurt verwoest hebben, blok total loss.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan