Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik zal ze eens bellen, of het e.e.a. op voorraad is (ongetwijfeld). Had je hiervoor de GT of de GTL ruit? Ik had hiervoor op m'n R1200RT een ruitje van Wunderlich, een stuk groter dan het origineel van BMW maar o-zo-heerlijk op de snelweg (totdat de steuntjes het begaven, maar die zijn eenvoudig te vervangen gelukkig / bekend probleem bij die motor).

Ja, denk het wel. De ruiten komen uit de USA en worden als 1 partij verzonden naar MDI. Lijkt me stug dat de hele voorraad er al door is.
Gewone GT ruit.
Op m'n GSA had ik een "Hamsterspoiler", op de GSA LC een opzetruitje van Wunderlich. Was eigenlijk al voldoende.
 
Ja, denk het wel. De ruiten komen uit de USA en worden als 1 partij verzonden naar MDI. Lijkt me stug dat de hele voorraad er al door is.
Gewone GT ruit.
Op m'n GSA had ik een "Hamsterspoiler", op de GSA LC een opzetruitje van Wunderlich. Was eigenlijk al voldoende.

Zo'n opzetstukje heb ik ook aan zitten de denken, maar ziet er IMO niet echt uit op deze motor (wél op bv. een GS).
 
Zo'n opzetstukje heb ik ook aan zitten de denken, maar ziet er IMO niet echt uit op deze motor (wél op bv. een GS).

Boeiuh. Zolang het maar werkt :+I

Ritje naar Ravenstein is echt de moeite waard. En werkt de Z-Technik niet voor jou, hebben ze misschien wel andere ideeën.
Toen ik vorig jaar daar was, waren er op dat moment nog 3 (!) andere klanten testruiten aan het proberen. Waaronder een R1200RT.
 
Boeiuh. Zolang het maar werkt :+I

Ritje naar Ravenstein is echt de moeite waard. En werkt de Z-Technik niet voor jou, hebben ze misschien wel andere ideeën.
Toen ik vorig jaar daar was, waren er op dat moment nog 3 (!) andere klanten testruiten aan het proberen. Waaronder een R1200RT.

Even gebeld, alle ruitjes zijn op voorraad. Volgende week er maar even langs :-) Thx voor de tip!
 
Zou je eigenlijk moeten proefrijden met volle zon. Ik kreeg op de GTL een hinderlijke schittering van het stuur in de ruit. Dit, plus het feit dat ik bij bochten door de ruit heen moest kijken en deze optisch niet 100% helder is, deed mij bij de GT ruit blijven. De Z-Technik ruiten waren voor mij dus niet de oplossing.
 
Zou je eigenlijk moeten proefrijden met volle zon. Ik kreeg op de GTL een hinderlijke schittering van het stuur in de ruit. Dit, plus het feit dat ik bij bochten door de ruit heen moest kijken en deze optisch niet 100% helder is, deed mij bij de GT ruit blijven. De Z-Technik ruiten waren voor mij dus niet de oplossing.

Als ik de ruit helemaal omhoog heb zie ik het stuur ook wel. En dat is meestal op de autoweg, heb ik niet zo'n last van.
Binnendoor staat de ruit een stuk lager en kijk ik er overheen.
Met ruiten is het net als met banden: wat voor de één wel werkt, werkt voor de ander misschien niet.
 
Zou ik zeker doen.. Je kan een gedegen proefrit maken met ieder scherm. Als je ze allemaal wilt testen ben je wel even zoet, maar dan weet je wel dat je goed kiest. Puig is zo te zien ook de helft goedkoper.
 
Als je een testrit maakt is het wellicht handig om de A50 te nemen, dan de A326. Bij de eerste afslag Wijchen weer omdraaien. Dan heb je zo'n beetje alle windrichtingen gehad.
 
Zo , vrijdag wordt de GT1600 opgehaald , is een bj 04/2012 met 33000 km op de teller , is er iets dat ik specifiek in het oog moet houden , minpunten waar ik moet op letten enz ?
Dank
 
Versnelligsbak misschien.
Tja, daar hoor ik op te reageren... ;( ;)

Je merkt of ziet er niets aan als hij nog niet echt defect is. Maar het kan geen kwaad om (na warmlopen), flink te accelereren in de verschillende versnellingen. Als je een hapering bemerkt is er wat aan de hand.

Die van mij ging overigens "pas" bij 58K kapot...
 
Aangezien vandaag werken niet echt ging (hoofdpijn...), blokje om naar MDI. Bijzonder vriendelijke man, en zeer behulpzaam m.b.t. monteren en advies. 3 opties geprobeerd:

1) Vervangingsruit VStream - MDI Online
Ondanks dat deze niet groter is dan de GTL welke er al op zat wél een enorm verschil. De reflectie is inderdaad merkbaar (vooral het stuur reflecteert erin), maar vond het niet hinderlijk.

2) Vervangingsruit VStream Tall - MDI Online
Nog comfortabeler, veel verder dan 2/3 omhoog heeft geen nut, je krijgt dan juist wat meer turbulentie. Reflectie hetzelfde als bij optie 1.

3) Vervangingsruit touring Puig - MDI Online
Ondanks dat de foto er wellicht sportiever uitziet, is dat in werkelijkheid juist tegenovergesteld. De ruit is zo groot dat zelfs het vrije zicht op de spiegels iets wordt ontnomen, verder zit hij in gesloten toestand wel erg dicht op de kuip (< 1mm). Verder dan 1/3 omhoog en je hebt het gevoel met een klassieke R80RT / R100RT kuip te rijden. M.b.t. rijwind, tja... Welke rijwind? _O-

Gekozen voor optie 2, oftewel de tall variant van vStream. #blijmee
 
Die van mij vind het niet fijn om te schakelen van 1>2>3 bij hoge toeren (tandjes van de bak willen dan niet lekker pakken). Echt sportief optrekken "sporten met een racertje" enzo doe ik dus eigenlijk niet. 3>4>5>6 kan ik gewoon lomp doen. En mijn machine is gebouwd half 2015. Ik heb er geen probleem me. Is een gebruiksaanwijzing.
 
Die van mij vind het niet fijn om te schakelen van 1>2>3 bij hoge toeren (tandjes van de bak willen dan niet lekker pakken). Echt sportief optrekken "sporten met een racertje" enzo doe ik dus eigenlijk niet. 3>4>5>6 kan ik gewoon lomp doen. En mijn machine is gebouwd half 2015. Ik heb er geen probleem me. Is een gebruiksaanwijzing.

gaat met nieuwe model met schakelassistent moeiteloos :+
 
Kan dit op een ouder model geschroeft worden ook ?

Het is in ieder geval een optie die er óók achteraf opgeschroefd kan worden bij de modeljaren waar het af-fabriek als optie leverbaar is / was. Belletje naar de dealer waard (als je het wil hebben natuurlijk).

Edit: Of even zoeken op RealOEM.com

RealOEM.com - Online BMW Onderdelen Catalogus

NB Wel even juiste modeljaar etc. selecteren, als het onderdeelnummer daar beschikbaar is kan het waarschijnlijk wel...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan