shades
MF veteraan
mmmja - op die manier klopt het ja - wel eeuwig zonde van die tourfiets
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Weird.
Wat een gekke korte onderhoudsintervallen aan het begin van zijn leven - Hoeft niets te betekenen hoor, zo bedoel ik dat niet.
Ik zou je beurt inderdaad bij 36000 laten uitevoeren - de volgende bij 47000 of 48000 en zo rechttrekken naar de hele 10duizend tallen...
Hengel je framenummer eens in bimmer.work. Krijg je leuke info - en gelijk even aan de dealer vragen of er nog openstaande modificaties zijn..
Trouwens - dat er na 5000km olie is bijgevuld is op zich niet vreemd. Die van mij heb ik na 6000km ook voorzien van 250cc
Oei, da's lang geleden.
Zat eens te denken he... Zouden we dit voorjaar een K1600GT(L) meeting houden of evt. breder een BMW meeting, zoals ik eerder eens georganiseerd heb:
Boxer meeting
Al was het toen voor 2 i.p.v. 6 cilinders... ;-)
Opeens besef je het, we worden oud
Zat eens te denken he... Zouden we dit voorjaar een K1600GT(L) meeting houden of evt. breder een BMW meeting...
Gefeliciteerd met de aanwinst. Ik heb zelf een k1600 ex.overheids uit 6/2012, in 2016 gekocht. Tot nu toe geen enkel probleem gehad(afkloppen op hout). Inmiddels 130k op de teller. Ik rij daarbij tussen de 12k en 15k per jaar. Volgend jaar maar eens kijken naar een andere BMW, mijn gedachten gaan op dit moment uit naar een. s 1000xr.Ok , deze morgen vertrokken met de duc en terug met de k 1600 gt .
Motor loopt goed , schakelt goed , geen probleem om neutraal te vinden , voetsteunen niet versleten ( km stand zou kunnen kloppen ) is een import geweest vanuit Frankrijk (zou geknepen kunnen zijn , moet nog uitvinden hoe ik dat te weten kan komen ) onderhoudsboekje ingevuld zowel van in Frankrijk als van in België ( is van begin 2017 in B ) hij heeft dus 33000 km gelopen bj 04/2012 , eerst volgend onderhoud staat in boekje op 36000 km maar met de hand is er een olie + baterij vervanging gemeld op 31000 km ( ? )
hmmm leuk hoor :-)
Als je een K1600 rijdt bén je al oud
Als je een K1600 rijdt bén je al oud
Och, valt mee: ik ben ongeveer 12, mentaal dan toch in elk geval ...Ik durf te stellen dat ik tot de jongste K1600GT’s rijders behoor
Of misschien wel de jongste van NL
...mijn gedachten gaan op dit moment uit naar een. s 1000xr.
Och, valt mee: ik ben ongeveer 12, mentaal dan toch in elk geval ...
Blijven gedachten, maar de k1600 blijft zeker een optie. De top 3 op dit momentBest leuk speelgoed, heb ik vorig jaar 4 dagen aan de tand gevoeld. Maar die wil constant onder z'n zak gekieteld worden. Langzaam rijden en laag in de toeren past niet bij zo'n ding.
Smaken verschillen, maar ik zou m'n K1600 niet inruilen voor een S1000XR....
Welke specifieke problemen heeft de K1600GT/GTL nu echt waar je op moet letten bij aanschaf?
Niet noodzakelijkerwijs de startmotor die niet goed is. Kan ook de massakabel zijn. Als oplossing daarvoor wordt een extra kabel ernaast geplaatst. Was ook al bij de K1200/K1300 (K44) een aandachtspuntje.- Startmotor vervangen. Was terugroepactie tot eind vorig jaar. Is deze niet vervangen dan is dat te herkennen aan slecht starten bij warme motor. Lijkt of accu leeg is.
Let op de volgende zwakke punten;
- Kilometerteller. Zit een waslaag aan de binnenzijde in. Vocht erin en je hebt druipers. Hebben ze bijna allemaal. De mijne al 7 (zeven) keer glas vervangen
- Knoppenwinkel links en rechts
- Lekkage waterpomp
- Rubbers voorvering. Piepen en kraken
- Koplamp last van vochtvorming. Is modificatie op geweest.
- Startmotor vervangen. Was terugroepactie tot eind vorig jaar. Is deze niet vervangen dan is dat te herkennen aan slecht starten bij warme motor. Lijkt of accu leeg is.
Dat was het wel zo'n beetje.
PPfff , hij staat hier maar te staan , is geen weer om een hond door te jagen , laat staan een ritje met de motor te maken .....