Het grote BMW K1600 topic deel 2

Weird.
Wat een gekke korte onderhoudsintervallen aan het begin van zijn leven :? - Hoeft niets te betekenen hoor, zo bedoel ik dat niet.
Ik zou je beurt inderdaad bij 36000 laten uitevoeren - de volgende bij 47000 of 48000 en zo rechttrekken naar de hele 10duizend tallen...

Hengel je framenummer eens in bimmer.work. Krijg je leuke info - en gelijk even aan de dealer vragen of er nog openstaande modificaties zijn..

Trouwens - dat er na 5000km olie is bijgevuld is op zich niet vreemd. Die van mij heb ik na 6000km ook voorzien van 250cc

Ja , heeft steeds zijn kms niet gehaald in het begin van zijn " leven" bimmer.work heb ik nog niets ingegeven , heb wel elders eens mijn vin geplaatst en geen updates of nasleep voorzien ...
het " met de hand bijgeschreven " duid op de olie van het cardan , geen motorolie en op een nieuwe batterij ( ?) heb in de topkoffer een "uitleg " gevonden van EXODUS batterij , die zit er misschien wel in
 
Zat eens te denken he... Zouden we dit voorjaar een K1600GT(L) meeting houden of evt. breder een BMW meeting, zoals ik eerder eens georganiseerd heb:

Boxer meeting

Al was het toen voor 2 i.p.v. 6 cilinders... ;-)
 
Zat eens te denken he... Zouden we dit voorjaar een K1600GT(L) meeting houden of evt. breder een BMW meeting, zoals ik eerder eens georganiseerd heb:

Boxer meeting

Al was het toen voor 2 i.p.v. 6 cilinders... ;-)

Hahaha - Alle BMW's welkom zou ik zeggen zolang de GS'sen maar uitgesloten worden van deelname. Die hebben hun eigen clubje ;)
 
Ok , deze morgen vertrokken met de duc en terug met de k 1600 gt .
Motor loopt goed , schakelt goed , geen probleem om neutraal te vinden , voetsteunen niet versleten ( km stand zou kunnen kloppen ) is een import geweest vanuit Frankrijk (zou geknepen kunnen zijn , moet nog uitvinden hoe ik dat te weten kan komen ) onderhoudsboekje ingevuld zowel van in Frankrijk als van in België ( is van begin 2017 in B ) hij heeft dus 33000 km gelopen bj 04/2012 , eerst volgend onderhoud staat in boekje op 36000 km maar met de hand is er een olie + baterij vervanging gemeld op 31000 km ( ? )
hmmm leuk hoor :-)
Gefeliciteerd met de aanwinst. Ik heb zelf een k1600 ex.overheids uit 6/2012, in 2016 gekocht. Tot nu toe geen enkel probleem gehad(afkloppen op hout). Inmiddels 130k op de teller. Ik rij daarbij tussen de 12k en 15k per jaar. Volgend jaar maar eens kijken naar een andere BMW, mijn gedachten gaan op dit moment uit naar een. s 1000xr.
 
...mijn gedachten gaan op dit moment uit naar een. s 1000xr.

Best leuk speelgoed, heb ik vorig jaar 4 dagen aan de tand gevoeld. Maar die wil constant onder z'n zak gekieteld worden. Langzaam rijden en laag in de toeren past niet bij zo'n ding.
Smaken verschillen, maar ik zou m'n K1600 niet inruilen voor een S1000XR....
 
Best leuk speelgoed, heb ik vorig jaar 4 dagen aan de tand gevoeld. Maar die wil constant onder z'n zak gekieteld worden. Langzaam rijden en laag in de toeren past niet bij zo'n ding.
Smaken verschillen, maar ik zou m'n K1600 niet inruilen voor een S1000XR....
Blijven gedachten, maar de k1600 blijft zeker een optie. De top 3 op dit moment
1.k1600
2.gsa
3. S1000xr
Afgevallen op dit moment.
Triumph tiger explorer 1200
KTM 1290 Super adventure S
Ducati multistrada 1200 S.

En ik heb nog tot eind volgend jaar om te informeren en uit te zoeken. Leuke bezigheid.
 
[QUOTE="Peek66, post: 29017628, member: 231190"
Ducati multistrada 1200 S.
.[/QUOTE]

Ik kom van een ducati multistrada , en was er heel blij mee , behalve als ik een 24000 km beurt zou moeten doen hebben , zitten dat over de 1500€ lol
 
Welke specifieke problemen heeft de K1600GT/GTL nu echt waar je op moet letten bij aanschaf?

Let op de volgende zwakke punten;
- Kilometerteller. Zit een waslaag aan de binnenzijde in. Vocht erin en je hebt druipers. Hebben ze bijna allemaal. De mijne al 7 (zeven) keer glas vervangen
- Knoppenwinkel links en rechts
- Lekkage waterpomp
- Rubbers voorvering. Piepen en kraken
- Koplamp last van vochtvorming. Is modificatie op geweest.
- Startmotor vervangen. Was terugroepactie tot eind vorig jaar. Is deze niet vervangen dan is dat te herkennen aan slecht starten bij warme motor. Lijkt of accu leeg is.

Dat was het wel zo'n beetje.
 
- Startmotor vervangen. Was terugroepactie tot eind vorig jaar. Is deze niet vervangen dan is dat te herkennen aan slecht starten bij warme motor. Lijkt of accu leeg is.
Niet noodzakelijkerwijs de startmotor die niet goed is. Kan ook de massakabel zijn. Als oplossing daarvoor wordt een extra kabel ernaast geplaatst. Was ook al bij de K1200/K1300 (K44) een aandachtspuntje.
 
Let op de volgende zwakke punten;
- Kilometerteller. Zit een waslaag aan de binnenzijde in. Vocht erin en je hebt druipers. Hebben ze bijna allemaal. De mijne al 7 (zeven) keer glas vervangen
- Knoppenwinkel links en rechts
- Lekkage waterpomp
- Rubbers voorvering. Piepen en kraken
- Koplamp last van vochtvorming. Is modificatie op geweest.
- Startmotor vervangen. Was terugroepactie tot eind vorig jaar. Is deze niet vervangen dan is dat te herkennen aan slecht starten bij warme motor. Lijkt of accu leeg is.

Dat was het wel zo'n beetje.

Veel items van je lijstje kan je zo maar niet ontdekken als je bij een koper langsgaat , lekkage waterpomp misschien , al de rest ???
Ik heb dus de mijne vorige week opgehaald , tja , buiten dat hij goed draaid , dat er geen plas met olie of water onderstaat kan je niet veel .
 
Aangezien hier de kenners zitten en ik rustig op zoek ben naar een andere fiets.
De volgende vraag, is dit wat?
Screenshot_20190316-145657.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan