Als je ter plaatse bent wel weer spanning even op normaal zetten hoor.
Weet je hoeveel profiel je had toen je hem kocht en hoeveel er tot nu afgesleten is ?
Nee, niet bijgehouden helaas. Ik maak het je wel lastig zo hè
Misschien is het verstandiger als ik even langs ga bij een motorbanden man om te laten inschatten wat het beste is. Ik zag op je website dat er in Bleiswijk wel iemand zit en dat is heel goed te doen vanuit Delft. Ik denk dat ik daar deze week even langs ga.
Had je toevallig nog advies welke banden goed combineren met de speed triple? Ik rijd niet super sportief en dus ook wel wat snelweg kilometers, dus iets tour/sport achtigs met meerdere compounds (in de categorie michelin pilot road) lijkt me het beste, maar buiten de michelin zelf heb ik weinig ervaring.
Hallo mensen,
Een andere MF-ster heeft een VFR 750 uit bouwjaar 1987 gekocht, en deze heeft een andere achterband nodig.
Als ik kijk op motorbandenmarkt.nl, dan kom ik in de maat 130-80-18 maar weinig banden tegen.
Het is natuurlijk ook niet de meest voorkomende maat.
Voor zit er BT-45 op, en deze is voor achter ook verkrijgbaar, maar dan loop je toch achter de feiten aan met zo'n band?
Zijn er niet "iets" betere bandjes verkrijgbaar is die maten?
Ik neem aan dat je aan de originele maat wel gebonden bent?
Iemand advies voor dit geval?
edit:
Is een 150-17-18 ook een optie?
Dit word ook aangegeven door de site als alternatief, of is dit voor een speciale uitvoering geweest ofzo?
edit2:
Is een BT-012, of een BT-045 beter?
BT045R zijn prima bandjes, de compound is natuurlijk niet stil blijven staan.Voor zit er BT-45 op, en deze is voor achter ook verkrijgbaar, maar dan loop je toch achter de feiten aan met zo'n band?
Zijn er niet "iets" betere bandjes verkrijgbaar is die maten?
Ik heb eventueel nog wel een cheapo Power One voorband om te combineren met een nieuwe achterband.mensen even een vraag.
ik rijd nu een cbr600rr met een set pirelli super corsa pro.
mijn achterband is aan zn einde en wil terugstappen op michelins.
nu is mijn vraag of het te doen is met een corsa pro voor en een pilot pure achter.
vind die corsa`s voor op straat toch wat overkill en veeeel te duur.
Waarom blijf je niet bij de road Attack 2 ?
Met 4mm ga je een weekje Frankrijk wel redden, mits je de snelheid op de snelweg beperkt houdt (dit geeft de meeste achterbandslijtage). Of hij dan nog lekker stuurt kan ik niet beoordelen, ik weet niet hoe plat hij is.........Na een weekje in Engeland te hebben gereden, ben ik toe aan een nieuwe voorband (profiel is nu ongeveer 2 mm).
Ik twijfel echter over de achterband. Opzich kan hij nog wel een tijdje mee aangezien het profiel nog iets minder dan 4 mm is, maar ik ga volgende week waarschijnlijk weer op de motor naar Frankrijk en dat zal dus ook wel weer op zijn minst 2000 kilometer betekenen. Het gaat om een contiRoadAttack 2 op een Triumph speed triple 1050.
Bovendien begint de band ook een beetje vierkant te worden door de toch redelijk grote hoeveelheid snelweg kilometers die ik maak. Ik merk er momenteel nog niet veel van (kan ook gewenning zijn natuurlijk), maar als ik nog eens een paar honderd snelweg kilometers naar frankrijk ga maken, moet ik nog wel fatsoenlijk kunnen sturen ter plekke
Kan iemand dus uit ervaring aangeven of ik beter de achterband ook vervang of dat hij het nog wel een vakantie volhoudt?
En als ik de banden ga vervangen, wat is dan een aanrader voor de speed triple? Ik ben wel een fan van de michelin pilot road, maar werkt die ook goed op een speed triple? En neem ik dan de 2 of de 3?
Deze motor is ontwikkeld voor diagonaalbanden zoals de BT045. Een maatje van mij heeft er toen radiaalbanden ondergeplaatst toen deze verkrijgbaar werden, maar dat was geen succes (wazig stuurgedrag, liep naar buiten in de bochten). Dit is ook wel verklaarbaar, een radiaalband heeft veel minder zijdelingse stijfheid.Hallo mensen,
Een andere MF-ster heeft een VFR 750 uit bouwjaar 1987 gekocht, en deze heeft een andere achterband nodig.
Als ik kijk op motorbandenmarkt.nl, dan kom ik in de maat 130-80-18 maar weinig banden tegen.
Het is natuurlijk ook niet de meest voorkomende maat.
Voor zit er BT-45 op, en deze is voor achter ook verkrijgbaar, maar dan loop je toch achter de feiten aan met zo'n band?
Zijn er niet "iets" betere bandjes verkrijgbaar is die maten?
Ik neem aan dat je aan de originele maat wel gebonden bent?
Iemand advies voor dit geval?
edit:
Is een 150-17-18 ook een optie?
Dit word ook aangegeven door de site als alternatief, of is dit voor een speciale uitvoering geweest ofzo?
edit2:
Is een BT-012, of een BT-045 beter?
Het is wel te doen (beiden zacht karkas), maar of het een optimaal resultaat geeft......mensen even een vraag.
ik rijd nu een cbr600rr met een set pirelli super corsa pro.
mijn achterband is aan zn einde en wil terugstappen op michelins.
nu is mijn vraag of het te doen is met een corsa pro voor en een pilot pure achter.
vind die corsa`s voor op straat toch wat overkill en veeeel te duur.
Dunlop Sportsmart (beste allround sportband) of Pirelli Diablo Rosso Corsa (iets meer circuitgericht, en wat minder in de regen).Ik heb een aantal jaren gereden op de openbare weg gereden met MPP's en heb op het circuit vooral gereden met Metzeler Racetec K2/K3.
Nu weet ik best dat straat en circuit 2 verschillende dingen zijn, maar het valt me wel op dat ik het niet meer zo prettig vind dat de motor zo snel de bocht in valt met de MPP's en dat een iets neutraler gedrag eigenlijk fijner is.
De Racetecs zijn natuurlijk niet super slijtvast en zullen het vast niet geweldig doen op nat wegdek, dus welke band zouden jullie me voor op de openbare weg aanraden?
Ik zoek dus een band die qua stuurgedrag wat lijkt op de Racetecs, maar niet zo snel slijt en die het goed doet op droog en nat wegdek.
Nou heb ik het andersom, SC2 achter en een bijna versleten SC2 voor.Het is wel te doen (beiden zacht karkas), maar of het een optimaal resultaat geeft......
You have got mail.Deze motor is ontwikkeld voor diagonaalbanden zoals de BT045. Een maatje van mij heeft er toen radiaalbanden ondergeplaatst toen deze verkrijgbaar werden, maar dat was geen succes (wazig stuurgedrag, liep naar buiten in de bochten). Dit is ook wel verklaarbaar, een radiaalband heeft veel minder zijdelingse stijfheid.
De 150 band zou ik zeker niet doen, de motor gaat alleen maar zwaarder sturen.....
Echter, dan krijg je het volgende probleem, Bridgestone heeft moeite met levering van de BT045's door de ramp in Japan. Sommige maten zijn nog uit voorraad leverbaar, op andere moet ik soms maanden wachten..... En dit is over de hele wereld zo......
Ik heb wel goede alternatieven voor je, maar dan moet je mij even bellen (ik heb wat meer info nodig).
Bij een aantal banden mag dit, bij de meeste (straat)banden niet. Het is simpel te zien, als er een draairichting op de band staat mag het niet.Mogelijks is het al eens gevraagd maar kan het niet terugvinden hier.
Samen met wat vrienden rijden we geregeld op het circuit van Lezennes. Dat heeft zo goed als alleen maar rechterbochten, waardoor 1 kant snel op is maar de andere kant niet.
Indien men alleen bij droog weer rijdt, mag de band dan omgedraaid worden wanneer 1 kant begint op te raken?
Graag ook "waarom" dit wel of niet mag. Bedankt alvast!
Mogelijks is het al eens gevraagd maar kan het niet terugvinden hier.
Samen met wat vrienden rijden we geregeld op het circuit van Lezennes. Dat heeft zo goed als alleen maar rechterbochten, waardoor 1 kant snel op is maar de andere kant niet.
Indien men alleen bij droog weer rijdt, mag de band dan omgedraaid worden wanneer 1 kant begint op te raken?
Graag ook "waarom" dit wel of niet mag. Bedankt alvast!
Gewoon af en toe een "Engelse dag" organiseren.
oftwel het circuit linksom rijden, tevens verkapte tvp
Paar jaartjes geleden had een motorzaak mijn ME3 verkeerd om gemonteerd.Bij een aantal banden mag dit, bij de meeste (straat)banden niet. Het is simpel te zien, als er een draairichting op de band staat mag het niet.
De reden is de wikkeling van het karkas. Bij juist gebruik trekken deze windingen zich strakker, bij verkeerd om gebruik kunnen deze loskomen (al heb ik er in de praktijk nog nooit iets van gezien of gemerkt).
Pilot Road is wel een fijn bandje, zeker in de regen.
Kort maar krachtig.