~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Om maar weer eens een bandendiscussie op gang te helpen, ik ben aan nieuw rubber toe. Ik rijd 80% op de weg en incidenteel een onverhard pad of bosweg. (3aj)
Suggesties?
 
Hi ik ben nieuw op dit forum (en überhaupt in de motor wereld)
Hier mijn huidige project XT500. Heeft 20 jaar in de schuur gestaan. Heb er al veel aan gedaan zoals nieuwe banden en achter schokdempers. Ben van plan om over drie weken naar de RDW te gaan om kenteken te krijgen (invoeren, motor heeft voor het laatst in Duitsland gereden). Waar moet ik vooral nog op letten? En wat zijn dingen waar RDW vooral op let?
 

Bijlagen

  • IMG_20230709_205128(1).jpg
    IMG_20230709_205128(1).jpg
    922,2 KB · Weergaven: 0
Hi ik ben nieuw op dit forum (en überhaupt in de motor wereld)
Hier mijn huidige project XT500. Heeft 20 jaar in de schuur gestaan. Heb er al veel aan gedaan zoals nieuwe banden en achter schokdempers. Ben van plan om over drie weken naar de RDW te gaan om kenteken te krijgen (invoeren, motor heeft voor het laatst in Duitsland gereden). Waar moet ik vooral nog op letten? En wat zijn dingen waar RDW vooral op let?
XT of SR?
 
In dezelfde schuur waar deze vandaan komt staat ook nog een SR maar die was er slechter aan toe, dat wordt misschien ook ooit nog een project.
 
Hi ik ben nieuw op dit forum (en überhaupt in de motor wereld)
Hier mijn huidige project XT500. Heeft 20 jaar in de schuur gestaan. Heb er al veel aan gedaan zoals nieuwe banden en achter schokdempers. Ben van plan om over drie weken naar de RDW te gaan om kenteken te krijgen (invoeren, motor heeft voor het laatst in Duitsland gereden). Waar moet ik vooral nog op letten? En wat zijn dingen waar RDW vooral op let?
Is inderdaad mooi draadje over op het forum. Laatste keer dat ik motor heb geïmporteerd hebben ze alleen maar wielbasis opgemeten en naar de nummers gekeken en dat was 't.
 
Vraag:

De XT-600-E heb ik weggedaan omdat ik mezelf er te groot voor vond. M’n meissie vond hem echter perfect. Mijn optie was een GS-800 maar die is “lelijk” kreeg ik te horen. Een XT-660-X is een stukkie moderner, maar hoe is die qua afmeting? Is die net zo klein/groot als een 600? Zij zal er meer op rijden dan ik

Alvast und wederom bedankt
 
Vraag:

De XT-600-E heb ik weggedaan omdat ik mezelf er te groot voor vond. M’n meissie vond hem echter perfect. Mijn optie was een GS-800 maar die is “lelijk” kreeg ik te horen. Een XT-660-X is een stukkie moderner, maar hoe is die qua afmeting? Is die net zo klein/groot als een 600? Zij zal er meer op rijden dan ik

Alvast und wederom bedankt
Een XT600 is al een vrij hoge motor. Je zult er denk vrede mee moeten hebben dat het er niet uit ziet, zo'n grote vent op een "kleine" motor :+
(ik ben 1.95m, elke motor waar ik op ga zitten ziet er meteen klein uit :') )

Wat wel een goede tip is wellicht:
Motorcycle Ergonomics

Daar kun je je eigen afmetingen invullen en kijken hoe een motor "zit".
 
Ik heb ook een xt gehad. Klein ding wel en zakt ver in. Denk dat die nieuwere dan al minder heeft. Ga eens proefrijden👍🏻
 
Vraag:

De XT-600-E heb ik weggedaan omdat ik mezelf er te groot voor vond. M’n meissie vond hem echter perfect. Mijn optie was een GS-800 maar die is “lelijk” kreeg ik te horen. Een XT-660-X is een stukkie moderner, maar hoe is die qua afmeting? Is die net zo klein/groot als een 600? Zij zal er meer op rijden dan ik

Alvast und wederom bedankt
Waarom hou je die xt600 niet voor je meissie?
Nu ga je een motor uitzoeken die jouw te klein is en haar te groot.

Overigens zou ik een xt660x overslaan en op zoek gaan naar een xt660r of xt660z
 
Xt600 is groters als een xt660r.. helemaal als je sm wielrn eronder hebt.

Totaal ander prijsklasse, africantwin. Fmx650 vind ik ook wat groters als de yamaha
 
Waarom hou je die xt600 niet voor je meissie?
Nu ga je een motor uitzoeken die jouw te klein is en haar te groot.

Overigens zou ik een xt660x overslaan en op zoek gaan naar een xt660r of xt660z
De 600 is al weg en omdat ze de GS niet mooi vindt heb ik een bootje gekocht. Vraag me niet naar de logica

Wat is de reden dat je een X over zou slaan en een R of Z adviseert?

Sowieso dank voor het meedenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan