Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Het kan geen kwaad om er even aan te rammelen.
Eens!

Meerderen keren meegemaakt dat een accupool vast lijkt te zitten, maar bij trillingen van het motorblok toch iets ruimte blijkt te hebben.
Of een zekering die heel lijkt, maar ook bij trillingen toch een haarscheurtje blijkt te hebben. Lullige zaken.
Het is wel iets om naar de kijken dan. Zal het toch ff doorgeven.

Bij de oudere Rotax blokken kwam kortsluiting in de spoelen wel eens voor. Dan loopt hij koud en op de heftafel prima. Maar na een paar km alles dood.
Spoelen van de dynamo bedoel je?
Hij doet het volgens mij ook als ie koud is, maar dit is wel een goeie tip ook!
 
En contactslot? Bij mijn xrv750, oké ander merk, maar had ik dezelfde problemen. Onderkant contactslot openmaken: en daarin alles schoongemaakt en ingevet. Was gepruts. Slot zelf verwijderen ging niet ivm breekbouten. Pas op: veren en een kogel(s) kunnen eruit springen.
 
Contactslot was al vervangen. M'n vriendin is een keer gestrand op ongeveer 200km van huis. Toen daar een nieuw contact slot geplaatst.
Heeft het inderdaad daarna 6 maanden zonder problemen gedaan. Maar nu weer zelfde problemen.
 
Zaterdag een ritje gereden van Ad Ketelaars. Dat was weer ouderwets roadbook lezen, bolletje pijltje, maar het lukte nog.
Wat een ongelofelijk mooie rit was, maar best zwaar, veel door de modder ploeteren, uitkijken dat je je niet vast rijd.
Ook met dit soort paadjes er in.
20240406_110747_8KpaDYjR.jpg
 
Yep, 10 liter versie. Handig voor dit soort ritjes.

Je hebt een ook een 650 zie ik, kan je mee de volgende keer.
Wel de GS, en ik weet nog steeds niet of daar nou een super goed verstopt sub-forum voor is. Tot die tijd speel ik lekker mee met de Funduro's 😇

Een keer een rondje mee lijkt me mooi!
 
  • Leuk
Waarderingen: N!co
Terug
Bovenaan Onderaan