Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Voorvorkverenvervangtijd. *O*

20231216_124823.jpg
 
Voel gelijk even zo zonder vorkpoter erin of je balhoofdlagers nog goed zijn en geen dood punt hebben. Zijn deze motoren nogal gevoelig voor.
 
Inderdaad, losse klokken op plaat gezet en een GS rallye scherm omgedraaid met bevestiging op het stuur..
 
Originele zadel zat een gaatje in. Nou wilde ik hem zelf overtrekken maar ik wilde ook de vorm anders hebben. Die zitkuil er uit. Maar toen zag ik op marktplaats iemand die dat precies aanbood, dus die maar gehaald. Je kan wat meer bewegen zo:
20240202_150817.jpg
 
Ziet er stoer uit zo, mooie lijnen!

Nu ik die kleur zie:
Mijn F650GS heeft dezelfde verf mee gekregen, maar daarvan is tijdens de laatste wildkampeertrip een deel achter de elastieken van de tanktas blijven hangen. Het effect van mega fijn maar hard stof gecombineerd met het constante schudden van dual track rijden, denk ik..

Heeft iemand ervaring met of tips voor het bijwerken van dat soort kleine schade? Ik weet van het bestaan van lakstiftjes maar heb die nog nooit van dichtbij gezien, laat staan gebruikt. En ik zou niet weten of en waar die in dit soort BMW-specifieke kleuren te vinden zijn.
 
Tja.. lakstiften. Dat zie je altijd, het is meer dat het geen kaal ijzer is zodat het gaat roesten. Maar bij een motor heb je daar toch geen last van.
 
Ha allen
Vraagje. Voor de winterslaap laadde de accu van mijn funduro niet op. Hij startte na volledig opgeladen na 2-3x niet meer. Ook bleef de richtingsaanwijzer constant aan naar rechts. Ipv knipperen.
Iemand tips of ervaringen met dit probleem? Een probleem met de accu, spanningsregelaar of spoel?
Dank :)
 
Spanningsregelaar is wel een beruchte ja, maar 2-3x starten op een volle accu is ook veel te weinig.
Dus accu zal wel aan zijn eind zijn, spanningsregelaar ff meten als die draait.
 
Gratis op te halen in Castricum grijs voorspatbord en twee luchtfilters met waar ze ingeklemd worden.
Ook een defect motorblok. Zonder kop en startmotor. Als iemand er wat een heeft mag je die ook meenemen.
20240219_205539.jpg
20230728_124707.jpg
20230724_180432.jpg
20230728_124639.jpg
 
Krijg er ondertussen behoorlijk handigheid in. Helaas. Maar na schoonmaken en een revisiesetje (met nieuwe naald, naaldbuizen, sproeiers rubbers) loopt ie weer als een zonnetje. Nadat ik gisteren een nieuwe grafietring in de uitlaat heb gemonteerd.
 
Ik heb de laatste keer dat ik weer eens onderuit ging en m'n scherm versplinterde zelf een nieuw scherm gemaakt uit een stuk plexiglas..
Ging eigenlijk heel simpel in de oven warm maken en buigen maar.
 
Er zit nu een zwart ST scherm op wat ik niet mooi vind. Ik wil dat vervangen door een origineel klein schermpje of een wat hoger Givi deels transparant scherm.
 
Ik heb de laatste keer dat ik weer eens onderuit ging en m'n scherm versplinterde zelf een nieuw scherm gemaakt uit een stuk plexiglas..
Ging eigenlijk heel simpel in de oven warm maken en buigen maar.
Op hoeveel graden? 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan