Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

17" voorwiel is binnen :) ! Mooi gepoedercoat oude achterwiel met RVS spaken. Iemand ideetjes over een voorspatbord en vorkbrace? Ik heb liever een laag model.
Gebruik je de zelfde vork ?
Vraag me af of je dan naar voren komt te zitten.
 
Je komt zeker wat naar voren te zitten ja, en je gaat dus ook anders/scherper sturen.
Zelf vind ik dat juist fijn dus heb ik de vorkpoten ook nog een paar centimeter doorgestoken.
Staat ook wat beter dan zo'n klein wieltje in zo'n lange vork.
Je kan ook nog de bussen uit de vork halen zodat hij nog wat lager wordt.
Wil ik uiteindelijk ook gaan doen maar dan moet ik eerst een kortere achterveer hebben.
 
Laatst bewerkt:
jj5 op 11 januari 2013 @ 21:15:
om zoon achterbrug er recht en betrouwbaar in te bakken ben je even bezig. Verder erg mooi ding. Weet iemand wat voor tank dat is?

Brug erin maken is niet erg moeilijk. Hangt ervan af welke brug dat je hebt. Het moeilijke met een brug van de VFR is het prolink systeem weer werkend te krijgen. Tenminste als je niets aan het frame wilt wijzigen. Dit is uitendelijk wel gelukt, maar ik kon niemand vinden om de sterkte-berekeningen van het geheel te berekenen. Ik wil er idd wel veilig mee kunnen rijden.

Wat betreft de tank: volgens mij is het een tank van een Honda CB-350.
 
Je komt zeker wat naar voren te zitten ja, en je gaat dus ook anders/scherper sturen.
Zelf vind ik dat juist fijn dus heb ik de vorkpoten ook nog een paar centimeter doorgestoken.
Staat ook wat beter dan zo'n klein wieltje in zo'n lange vork.
Je kan ook nog de bussen uit de vork halen zodat hij nog wat lager wordt.
Wil ik uiteindelijk ook gaan doen maar dan moet ik eerst een kortere achterveer hebben.
Hm ben juist bezig met de achterkant hoger en vooral strakker/stugger te maken.
Vind het wel hebben hoor 17inch in een lange vork ;)
Maar stuurgedrag is ook heel belangrijk..
 
Heb kort geleden een 140 80 17 achterband gemonteerd gecombineerd met een (te) hoge veervoorspaning achter. Dat leverd ook een heel ander stuur gedrag op. Leuk, lekker speeeeels. Wel een beetje onbelans tussen voor en achter. Achter ga ik binnenkort iets zachter instellen. Ook zoek ik progresieve vorkveren. Onze 2 Dommie hebben allebei last van onbelans tussen de voor en achtervering(voor (te)zacht, achter hard.
 
Als ik wat geld over heb gooi er voor en achter progressieve veren van hyperpro in.
 
Vraag me af of zon XR650R vork er zo in zou passen qua diameter en rem punt afstand etc.. Die voorkant mag stugger, of miss andere olie ?
 
Vraag het aan Manu, die kan het je wel vertellen, maar dat zou wel heel erg toevallig zijn.
 
Nu ik hier toch ben ;)
Heeft iemand nog een goeie bobine liggen die ik mag lenen of overnemen?
Mijn motortje vertoont al een tijdje vreemde kuren die zouden kunnen lijken op de symptomen van een stukke bobine.
Nu heb ik sinds gister helemaal geen vonk meer dus ik wil graag weten (voordat ik een nieuwe bestel) of het ook echt de bobine is. Het zou namelijk ook de pick up kunnen zijn las ik ergens...

Dus.... Wie heeft er nog een werkend bobijntje over?

Thankz!
 
Laatst bewerkt:
Daley je hebt een pmetje !

Hé jongens, ik kwam tegen dat er in mijn carburateur van m'n donordomi
Sproeier combinatie: 155/48 zit, wat vinden jullie hiervan ?
Op het moment K&N filter en een vorige eigenaar heeft wat gaten in de uitlaat geboord [iets winst met vermogen]

Ik heb nog niet de tijd gehad hoe het zit met de sproeiers van mijn normale domi. waarop die af en toe afslaat op stationair.

Schijnt dat de CO schroef niet genoeg uitgedraait kan worden voor CO 1.5% geloof ik.

Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Kan je er helaas niet mee helpen man.
Maar gaten in de uitlaat geboord voor vermogenswinst?
 
HEEE!! krijg nou wat!
ik was jullie al kwijt!
zomaar om de hoek gaan spelen en ik wist van niks!..

nagoed, here is screwy!!
 
Laatst bewerkt:
Hahaha sorry screw!
Er moet eigenlijk in de laatste post van het vorige topic een linkje naar deze komen.
Is nu te laat ben ik bang.
 
Daley je hebt een pmetje !

Hé jongens, ik kwam tegen dat er in mijn carburateur van m'n donordomi
Sproeier combinatie: 155/48 zit, wat vinden jullie hiervan ?
Op het moment K&N filter en een vorige eigenaar heeft wat gaten in de uitlaat geboord [iets winst met vermogen]

Ik heb nog niet de tijd gehad hoe het zit met de sproeiers van mijn normale domi. waarop die af en toe afslaat op stationair. [geen valse lucht]

Schijnt dat de CO schroef niet genoeg uitgedraait kan worden voor CO 1.5% geloof ik.

Iemand tips?

Ik gebruik al een tijd 158/55 met K&N filter in std filterhuis en freeflow uitlaat. Dit in kombinatie met Dave's carb mod voor de XR650L. Motor loopt lekker en slaat bijna nooit meer uit.
 
Ok , observatie :
Honda SLR + sneeuw = fun!
Honda SLR + ijs + bocht in de weg = boink!!

Ik ben gewoon op mijn reet gevallen na een uur sturen!
Kom van de snelweg af, geen enkel probleem, wijk in, gaat ook prima.
Lekker gecontroleerd glibberen tot ik vlak na een drempel een S- bochtje moet hebben, brommert glipt onder me vandaan en ik glijd nog êen meter of drie op mijn kont over straat.
Schakelpookje êen beetje terug moeten buigen maar verder geen schade.
Duf! Écht duf!!
 
Laatst bewerkt:
kijk uit voor de paaltjes screw ! :)
met de auto vond ik het al link stonden er genoeg ik de berm vanavond toen ik mijn .. nieuw beklede Dommi zetel ging op halen :D

Dommi heeft weer een pracht zadel !
 
netjes TTT!
maarre, ben ik dan de enige die die doorrijd?
daar is het speelgoed toch voor?!
kijk, die 1150cc Beiers Moord Wapen laat ik staan, die is veel te zwaar en heeft veel te veel vermogen om door glad weer te sturen maar een gooi en smijtfiets als een domi?
KNALLUUUUHHH!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan