het algemene M-F Harley Davidson topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
idd alleen dat een auto een stuk duurder is wegens niet zo fiscaal aantrekkelijk

Een rijbewijs zelf moet je zien als een investering, in je kunnen en vaardigheden en moet je hele leven nog nut kunnen dienen. Met die gedachte heb je het hele leven nog om geld te sparen voor een auto dan wel motor. M.a.w. geld zou niet een doorslaggevende reden moeten zijn. Helaas, in het echte leven draait het wel om het geld.
* plot wending * en dat geld heb ik niet voor een Harley. Heb nu een honda'tje. Die 10000 die erbij zou moeten komen voor een Harley, die heb ik gewoon niet. Maar ik heb nog een heel leven =)

Een rijbewijs zelf moet je zien als een investering, in je kunnen en vaardigheden en moet je hele leven nog nut kunnen dienen. Met die gedachte heb je het hele leven nog om geld te sparen voor een auto dan wel motor. M.a.w. geld zou niet een doorslaggevende reden moeten zijn. Helaas, in het echte leven draait het wel om het geld.
* plot wending * en dat geld heb ik niet voor een Harley. Heb nu een honda'tje. Die 10000 die erbij zou moeten komen voor een Harley, die heb ik gewoon niet. Maar ik heb nog een heel leven =)
Voor minder dan 10.000 euro kun je ook al Harley rijden hoor :)

[me="Tuutuut"]heeft trouwens alleen A-rijbewijs :P[/me]

vind die belgische fiets ook niet zo mooi.
Highway steps he, afgrijselijk lelijk vind ik dat overigens.

Is een lelijk hok, vind de kleuren combi wel mooi, alleen niet consequent genoeg doorgevoerd :X

Wat zijn de specificaties van die 6.88 blokken en wat voor brandstof :?

een gewone destroyer is een 1350cc blok dat op 130oct racing fuel werkt (als ik me niet vergis) zonder nos of charger... maar ik heb het voor de zekerheid ff aan de rijder gevraagd. ben benieuwt naar zijn antwoord. (btw na die 7sec hebben ze een snelheid van een goei 200 mile/h, wat een 320km/h is, vergat ik te zeggen dat HARLEY DAVIDSON echt wel snelle motos maakt :}

Weet iemand hoe je aan het (Ral?)nummer kan komen van een Harley-kleur. Ben mijn ouwe Honda brikkie een beetje aan het opknappen en wil graag het blauw van bijgaande Sportster.
full

Laatst bewerkt:
ok onze wordchamp 2007 "hines" heeft ff gereageerd, de harley davidson destroyer waar hij mee dragt heeft deze specs

160 cubic inches (2600cc)
60 degree V-Twin
No NOS
No Turbo
No Supercharger
NATURALLY ASPIRATED....
10" x 27" x 16r rear tire
360+ HP
6.845seconds
194.41 mph

Hartelijk dank voor je vriendelijk antwoord

Laatst bewerkt:
ik wil ook wel beginnen op een harley....... ik twijfel nog steeds tussen auto- of motorrijbewijs............

Doe maar motorrijbewijs.
Ga bij jezelf na of je een auto wilt bezitten. Indien ja, ga na hoe vaak je de volle ruimte van de auto zult moeten benutten en weeg dat af tegen het aantal keren dat je je zult moeten ergeren aan files. Zet dat aantal ook eens tegen het aantal dagen dat je werkelijk door de regen zult moeten gaan (en dat is iets anders als "dagen waarop het regent" :+ ), je zult zien dat dit er minder zijn dan de vingers op drie handen ;).

Als je jong bent zal geen autorijbewijs, en geen auto hebben, de volgende voordelen met zich meebrengen:
- Je wordt niet door vrienden/familie/diens-vrienden-en-familie gevraagd om te helpen met verhuizen :D.
- Je wordt niet door vrienden gevraagd om midden in de nacht taxi te spelen, of de bob uit te hangen.

Dat zijn twee ijzersterke voordelen, mijn beste. *D

Sunny volgens mij is het Pacific blue het nummer weet ik nog niet ga ff zoeken.

Dank je Don, ik had uiteraard al gebeld naar Harley dealers en zij noemden de naam Sued Blue... kreeg wel het advies van hen om met wat blauwe staaltjes gewoon langs te komen en ff bij de motor te houden want Harley gebruikt geen ralnummers.

Laatst bewerkt:
Dank je Don, ik had uiteraard al gebeld naar Harley dealers en zij noemden de naam Sued Blue... kreeg wel het advies van hen om met wat blauwe staaltjes gewoon langs te komen en ff bij de motor te houden want Harley gebruikt geen ralnummers.

OK Amersfoort is in de buurt kun je gelijk weer even genieten van al het moois daar :Y

ok onze wordchamp 2007 "hines" heeft ff gereageerd, de harley davidson destroyer waar hij mee dragt heeft deze specs

160 cubic inches (2600cc)
60 degree V-Twin
No NOS
No Turbo
No Supercharger
NATURALLY ASPIRATED....
10" x 27" x 16r rear tire
360+ HP
6.845seconds
194.41 mph

Dit gaat wel wat verder dan "wat aanpassingen"' wat meneer Hines heeft gedaan. Denk dat er heel weinig in dat blok nog standaard is.

Dan moet je misschien naar een lakmenger gaan met een staaltje. Als het geen standaard RAL nummer is kunnen zij wel de kleur nabootsen n.a.v. staaltjes. Het wordt nooit honderd procent gelijk, hou daar wel rekening mee.

volgens mij gebruikt bijna geen enkele motorfabrikant RAL kleuren? Allemaal eigen mengsels, want een RAL-kleur is ook maar een standaard kleur...?

voor de geinteresseerden wat xr1200 nieuws overgenomen van een US Sporty forum en geplaatst door een Fransoos:

Ok Guys, I am back with some great NEWS!!

Finally i got the first test of the XR1200! One of my friend which is a HD reseller in France went to Spain to try the XR1200..

Here is a brief resume of the 2 days show in spain by Harley:

- 30 XR1200 were there
- In 3 colors.. black, orange, grey
- There is some modifications on the bike since the last photos you saw
- Still 5 gear
- Still the same exhaust system

Every group of 15 people went for a ride of 150 km in the spain mountain.. They had to compare the bike with XJR1300 and some others ( i do not remember sorry!!)

As he said (personal opinion), the grey bike is really nice and classy, the black one is more conventional, and the orange look more sportive..

First impression, all, YES, all guys from the show were really stunned by the XR1200.. The design is fantastic. They all said that it was like a bicycle, so easy to ride.

Talking about the engine part, it is like a nightster in the low turn (1000-3000) then it goes until 7500 turn/mn... More than a buell actually and powerful as a buell!!!.. He said that it is a mix of the two... yes it can sound stupid, but the engine is like that and everybody loved it!! Really powerfull.. For those who are interested, he was not able to push the bike at his max but he reach in the digital meter 197 km/h.. one of the guy was able to push it at more than 205...

All bikes were fully stock!! HD confirmed that all parts from the racing XR1200 version will be available in june. Bikes are on-time to hit the market in April.

The only complain he made was that the seat was a little bit hard!!

They really enjoy these 2 days... I am sooooooooo jealous!!!

volgens mij gebruikt bijna geen enkele motorfabrikant RAL kleuren? Allemaal eigen mengsels, want een RAL-kleur is ook maar een standaard kleur...?

zou zo maar kunnen hoor, geen idee van... morgen als het een beetje weer is ff op de motor stappen en eens op onderzoek gaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan