het algemene M-F Harley Davidson topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds ik jong ben vind ik Harley's de mooiste motoren. Ik ben echter begonnen op een Honda CX500C. Ik denk dat er weinig motorrijders zijn die op een Harley zijn begonnen.
Zestien jaar geleden mijn eerste Harley aangeschaft het was een FL1200 shovel uit 1973. Sinds oktober vorig jaar heb ik voor het eerst in mijn leven een nieuwe motor gekocht. ik heb de shovel ingeruild voor een Street Bob.[afbeelding]

Ben op een shovel egonnen.
Doe dat ding nooit meer weg.
Nieuw spul kan me nie echt bekoren.

Harley begon in '82 (denk ik) met zwarte motoren : de "sturgis".
En begon opnieuw in '98 met de nighttrain.
in 1977 kwamen ze al met de zwarte 1000 ? wat geen suc6 nummer qua verkoop was maar nu dus wel omdat ze er bijna niet zijn.

sunny......waar ken jij henk van anders weet ik niet van wie ik hem de groeten moet doen.

amarok......de kleur is weer perfect de motor ook overigens .

gr Driver

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er weinig motorrijders zijn die op een Harley zijn begonnen.
Zestien jaar geleden mijn eerste Harley aangeschaft het was een FL1200 shovel uit 1973. Sinds oktober vorig jaar heb ik voor het eerst in mijn leven een nieuwe motor gekocht. ik heb de shovel ingeruild voor een Street Bob]]

Een schot in de roos Simon.
Uit marktstudies worldwide blijkt dat 14% als eerste motor een Harley-Davidson kochten.2 redenen waarom de H-D slechts 14% als eerste motor nemen:
-de financiële drempel.
-met 883cc en 200 kg schrikt een onervaren beginner waarschijnlijk wel af.
Nevertheless, the Motor Company draait goed (ondanks de recessie)

Laatst bewerkt:
Dromen is O.K., maar eens komt de dag, na een moeilijke periode van sparen, dan beslist men, men koopt een droom, de nieuwe Harley-Davidson.

Laatst bewerkt:
En dan volgt het ontwaken.De brommer is te traag,remt te slecht en stuurt niet top.Das Harley.
Nu ontwaakt men echt .Men gaat naar de brommerwinkel en koopt een Jap.Bij voorkeur een Honda. :Y

Laatst bewerkt:
En dan volgt het ontwaken.De brommer is te traag,remt te slecht en stuurt niet top.Das Harley.
Nu ontwaakt men echt .Men gaat naar de brommerwinkel en koopt een Jap.Bij voorkeur een Honda. :Y

Murph toch weer teveel geblowed (schrijf je dat zo) vandaag??? *D

Mag niet meer blowe van de dokter.Maar ik onderzoek thans de mogelijkheden van een verdampert.

ehhhh....ik denk dat deze tekst niet meer van toepassing is als de xr1200 gelanceerd wordt en zowel...dan krijgen ze hem net zo hard weer terug :+

gr Driver

ehhhh....ik denk dat deze tekst niet meer van toepassing is als de xr1200 gelanceerd wordt en zowel...dan krijgen ze hem net zo hard weer terug :+

gr Driver
Tekst is niet van toepassing aangezien Harley daarvoor de Buell's heeft ;)

Sinds ik jong ben vind ik Harley's de mooiste motoren. Ik ben echter begonnen op een Honda CX500C. Ik denk dat er weinig motorrijders zijn die op een Harley zijn begonnen.
Zestien jaar geleden mijn eerste Harley aangeschaft het was een FL1200 shovel uit 1973. Sinds oktober vorig jaar heb ik voor het eerst in mijn leven een nieuwe motor gekocht. ik heb de shovel ingeruild voor een Street Bob.[afbeelding]
Ik ben als 21jarige begonnen op een harley, had daarvoor nooit een gemotoriseerd voertuig in mijn bezit gehad, een fiets was datgene dat het dichste tegen dat 300kg zware watergekoelde asvaltverterende monster van meaanleunt ^^

Is te traag? eum die machine van mij doet met wat aanpassingen de 1/4 mile in 7seconden en stock 11seconden (mits de juiste besuurder, iets wat ik niet ben voor dat soort dingen), dat vind ik niet zo heel erg traag. vooral in de lagere versnellingen met 108nm, daar kunnen heel wat jappen enkel van dromen lijkt me?

Laatst bewerkt:
hoi 2712
heb je de knipperlichten zelf erop gemonteerd,zoja hoe heb je de draden laten lopen?
gr jos

Ik neem aan dat je het hebt over de knipperlichten aan mijn "stuurstang", eum wel

-de knipperlichten klemmen zich in de stang zelf, en kunnen makkelijk ge monteert/demonteert worden, de bedrading loopt door de stang door. Heb ik gemerkt toen ik ze eens demonteerde omdat ik curieus was naar hoe dat juist ging, maar hoe ze dat gedaan hebben? mods waren aanwezig toen ik de fiets ophaalde.

Ik neem aan dat ze het draadje van de oorspronkelijke knipperlichten omgeleid hebben door de "bars"

mvg

ik heb toch best al een aantal "japanse rijders" de tranen in de ogen gereden (en dat was niet van het lachen) met mijn stock fatboy

Laatst bewerkt:
ik heb toch best al een aantal "japanse rijders" de tranen in de ogen gereden (en dat was niet van het lachen) met mijn stock fatboy

yep, die vergissen zich meestal in HD's. Er wordt over het algemeen vrij rustig op gereden, als je het gas open trekt gaan ze er gewoon hard vandoor. De nieuwe series halen allemaal de 200 op hun (mooie, brede) sloffen.

Voor foto van mijn Harley.....................klik op mijn motorstekprofiel. :)

Is ook fijn voor "Boos B" want dan kan die lekker plaatjes kijken :+
BTW: gave motor hoor :Y.
edit: die auto is ook zeer stoer :Y

Laatst bewerkt:
@ Harley, ben jij nou zo klein of is die auto nou echt zó gigantisch ?? Gave wagen. Punt

ik wil ook wel beginnen op een harley....... ik twijfel nog steeds tussen auto- of motorrijbewijs............

ik wil ook wel beginnen op een harley....... ik twijfel nog steeds tussen auto- of motorrijbewijs............

Ik zeg autorijbewijs. Je blijft iets meer aan een auto hebben. Het blijft relaief een veiliger vervoersmiddel en met de auto is deelname aan het verkeer beter te leren. Tenminste zo heb ik dat ervaren.

idd alleen dat een auto een stuk duurder is wegens niet zo fiscaal aantrekkelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan