LePensZeur
MF Frietkraam
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En clignoteurs ipv......
Ja en ??? Je koppelt aan, controleert de verlichting en rijdt weg, 2 kilometer later breekt het kabeltje in de stekker los, been there done that.
Duidelijke en eerlijke taal! Helemaal mee eens.Dat is inderdaad het nadeel van de iets nieuwere auto's , of een achteraf
ingebouwde module ( denk dat dit ook meetelt )
Je vertrouwd er op dat de computer t laat zien als het mis is.
Je computer word -gefopt - op de check, alleen.. als er dus écht een storing zit,
laat ie het niet altijd zien.
( in mijn geval, met mijn module , zou de computer wél een kapotte lamp moeten weergeven )
Helaas.. deed ie niet,.. kwam daar ook door toeval achter.
( gozer op de milieustraat die achter me stond )
Aan de andere kant, het is net zo iets als een prent krijgen voor:
Kapotte uitlaat
Ruitenwissers die niet werken
Ruitenwisser-vloeistof-tankje leeg ..
"net gebeurd meneer" .. Denk , als de controleurs dit zouden geloven, ze echt denken
dat de wereld vol zit met mensen die echt heel veel "toevallig" pech hebben.
( ... net.. pech voor diegene die écht een keer pech hebben dat het net is gebeurd )
Erger me meer aan het gebrek aan bekeuringen en controle op niet werkende koplampen,
omdat mensen gewoonweg te lui/gierig zijn het te ( laten ) vervangen en denken dat ie
het vanzelf wel weer gaat doen.
En je gaat mij niet vertellen dat als 50% van je verlichting weg is, je dát niet ziet..
En dat -gelul- over controle vooraf..
Laten we eerlijk zijn, er zijn maar 3 soorten mensen die dit doen:
1- onder de baas z'n tijd
2- autisten
3- heeft net 2 dagen z'n rijbewijs
En de rest lult uit z'n nek, niemand doet het..
Voor zoiets gelijk een boete oplopen lijkt me wat overtrokken, je hebt ondanks controles niet alles in de hand.
Duidelijke en eerlijke taal! Helemaal mee eens.
Maar inderdaad het voorbeeld wat net genoemd werd, dat er een net over een aanhanger met zand (en ik meen zelfs verplicht als hij LEEG is) moet, totale BS!
Bij welke gelegenheid is het wel gepast te schrijven voor kapotte verlichting ?
Of moet daar dan maar helemaal niet meer voor geschreven worden ?
( vraag is serieus bedoeld )
Bij welke gelegenheid is het wel gepast te schrijven voor kapotte verlichting ?
Of moet daar dan maar helemaal niet meer voor geschreven worden ?
( vraag is serieus bedoeld )
Dat is inderdaad het nadeel van de iets nieuwere auto's , of een achteraf
ingebouwde module ( denk dat dit ook meetelt )
Je vertrouwd er op dat de computer t laat zien als het mis is.
Je computer word -gefopt - op de check, alleen.. als er dus écht een storing zit,
laat ie het niet altijd zien.
( in mijn geval, met mijn module , zou de computer wél een kapotte lamp moeten weergeven )
Helaas.. deed ie niet,.. kwam daar ook door toeval achter.
( gozer op de milieustraat die achter me stond )
Aan de andere kant, het is net zo iets als een prent krijgen voor:
Kapotte uitlaat
Ruitenwissers die niet werken
Ruitenwisser-vloeistof-tankje leeg ..
"net gebeurd meneer" .. knip
En dat -gelul- over controle vooraf..
Laten we eerlijk zijn, er zijn maar 3 soorten mensen die dit doen:
1- onder de baas z'n tijd
2- autisten
3- heeft nt 2 dagen z'n rijbewijs
En de rest lult uit z'n nek, niemand doet het..
Lijkt me heel redelijkWat ik vind
1- overdag, waarschuwing.. laat voor de avond even zien per foto of op buro dat
het is gerepareerd , geen foto of controle.. klopt agent de volgende ochtend de prent in.
2- avond , meteen prent ( dat zie je in je spiegel, niet maken is luiheid/laks )
3- kan je het meteen repareren ? .. dan nu doen, of anders prent.
( ok, sommige lampen kan je niet meteen vervangen, die xenon/led zooi is te duur om redelijkerwijs op voorraad in je auto te hebben )
Persoonlijk.. zou van mij de handhaving op vooral koplampen net zo moeten zijn als met bellen,
word het gezien, meteen aan de kant .
Oh, en als we dan toch bezig zijn.. handhaving op die knuppels die hun auto niet kennen,
en denken dat als de automatische verlichting aangaat.. hun achterlichten ook aan gaan.
( Westerschelde tunnel, goudmijn !! )
Oh, aanvulling.. En dat eeuwige tering excuus van faalhazen die dan vertellen
"ja dat kan ik niet, koplampje wisselen" en de dealer is druk.
Meteen dubbel prijs, dan ben je niet geschikt/kapabel om een motorvoertuig te besturen
als je dit niet zelf kan.
En als dat betekend dat je het halve front moet demonteren of de cabine moet kantelen..
Jou probleem, niet de arme donder die bovenop je rijd omdat je verlichting niet op orde is.
( jep.. met een beetje pech moet je voorwiel er af, en een wielbak er uit.. leef er mee, staat in
de handleiding hoe het moet )
Jij wilt auto/motor/vrachtwagen rijden.. jou probleem om te leren hem veilig te houden.
( genoeg schenen geraakt ?? )
Je leest wel heel iets anders dan ik geschreven heb hoor.....Eerst doen of je heel onterecht een bekeuring hebt gehad voor een los draadje, komt later de aap uit de mouw dat daardoor de hele rechter verlichting het niet doet
Wat maakt het nou uit of je de verlichting van de auto kunt zien, je weet gewoon dat de verlichting van de kar hoort te werken.
In dit soort accu's zit vaak 18650 cellen, en net zoals de oplaadbare AA batterijen heb je die in verschillen capaciteiten terwijl het formaat het zelfde blijft.
Google afbeeldingen: 18650 Cell
db
een beetje verschil in capaciteit dat kan ik nog wel geloven.
Maar van 3ah naar 5ah dat is meer dan 1,5 keer de capacieit. En toch is de behuizing exact hetzelfde.
Ik kan me nog herinneren dan men vroeger zei dat chinese immitatieaccus's van bijvoorbeeld een telefoon onmogelijk een hoger capaciteit kunnen hebben dan de originele, ongeacht wat erop staat.(vanwege het gelijke formaat) Maar dat is dus kennelijk wel mogelijk.
een lampje van de aanhanger kapot was gegaan. Dat gebeurd helaas om de haverklap waardoor ik sterk overweeg een LED-unit te monteren. En mijn laatste reservelampje had ik natuurlijk al eerder opgebruikt, en dus dacht ik dit op de zaak te verhelpen. En dat heb ik dus ook gedaan.
Een aanhangwagen is ook gereedschap....
Zo!
Ik heb mijn overuren ook nog maar eens omgezet in iets zinnigs Nu een paar keer gebruikt, goed ding! Is fijn gereedschap om mee aan de motor te klussen, slagmoersleutel had ik al, deze komt overal veel fijner tussen.
[afbeelding]
Later,
Loek