Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.970
10.496
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ja en ??? Je koppelt aan, controleert de verlichting en rijdt weg, 2 kilometer later breekt het kabeltje in de stekker los, been there done that.


En het leuke, geen waarschuwing op dasbord. Ik zag het aan het uitvallen van de breedte lichten in de spiegels. Stoppen op een parkeerplaats, want ook geen richting aanwijzer. Sleutel uit het contactslot, blijft de motor door lopen. Leve het foutloze canbus. Not ! Dit twee keer meegemaakt. Blijkbaar raakte door het grote aantal foutmeldingen de canbus over belast.

Voor zoiets gelijk een boete oplopen lijkt me wat overtrokken, je hebt ondanks controles niet alles in de hand.
 
Dat is inderdaad het nadeel van de iets nieuwere auto's , of een achteraf
ingebouwde module ( denk dat dit ook meetelt )
Je vertrouwd er op dat de computer t laat zien als het mis is.

Je computer word -gefopt - op de check, alleen.. als er dus écht een storing zit,
laat ie het niet altijd zien.

( in mijn geval, met mijn module , zou de computer wél een kapotte lamp moeten weergeven )
Helaas.. deed ie niet,.. kwam daar ook door toeval achter.
( gozer op de milieustraat die achter me stond )

Aan de andere kant, het is net zo iets als een prent krijgen voor:
Kapotte uitlaat
Ruitenwissers die niet werken
Ruitenwisser-vloeistof-tankje leeg ..

"net gebeurd meneer" .. Denk , als de controleurs dit zouden geloven, ze echt denken
dat de wereld vol zit met mensen die echt heel veel "toevallig" pech hebben.
( ... net.. pech voor diegene die écht een keer pech hebben dat het net is gebeurd )

Erger me meer aan het gebrek aan bekeuringen en controle op niet werkende koplampen,
omdat mensen gewoonweg te lui/gierig zijn het te ( laten ) vervangen en denken dat ie
het vanzelf wel weer gaat doen.
En je gaat mij niet vertellen dat als 50% van je verlichting weg is, je dát niet ziet..


En dat -gelul- over controle vooraf..
Laten we eerlijk zijn, er zijn maar 3 soorten mensen die dit doen:

1- onder de baas z'n tijd
2- autisten
3- heeft net 2 dagen z'n rijbewijs

En de rest lult uit z'n nek, niemand doet het..
 
Dat is inderdaad het nadeel van de iets nieuwere auto's , of een achteraf
ingebouwde module ( denk dat dit ook meetelt )
Je vertrouwd er op dat de computer t laat zien als het mis is.

Je computer word -gefopt - op de check, alleen.. als er dus écht een storing zit,
laat ie het niet altijd zien.

( in mijn geval, met mijn module , zou de computer wél een kapotte lamp moeten weergeven )
Helaas.. deed ie niet,.. kwam daar ook door toeval achter.
( gozer op de milieustraat die achter me stond )

Aan de andere kant, het is net zo iets als een prent krijgen voor:
Kapotte uitlaat
Ruitenwissers die niet werken
Ruitenwisser-vloeistof-tankje leeg ..

"net gebeurd meneer" .. Denk , als de controleurs dit zouden geloven, ze echt denken
dat de wereld vol zit met mensen die echt heel veel "toevallig" pech hebben.
( ... net.. pech voor diegene die écht een keer pech hebben dat het net is gebeurd )

Erger me meer aan het gebrek aan bekeuringen en controle op niet werkende koplampen,
omdat mensen gewoonweg te lui/gierig zijn het te ( laten ) vervangen en denken dat ie
het vanzelf wel weer gaat doen.
En je gaat mij niet vertellen dat als 50% van je verlichting weg is, je dát niet ziet..


En dat -gelul- over controle vooraf..
Laten we eerlijk zijn, er zijn maar 3 soorten mensen die dit doen:

1- onder de baas z'n tijd
2- autisten
3- heeft net 2 dagen z'n rijbewijs

En de rest lult uit z'n nek, niemand doet het..
Duidelijke en eerlijke taal! Helemaal mee eens.

Maar inderdaad het voorbeeld wat net genoemd werd, dat er een net over een aanhanger met zand (en ik meen zelfs verplicht als hij LEEG is) moet, totale BS!
 
Duidelijke en eerlijke taal! Helemaal mee eens.

Maar inderdaad het voorbeeld wat net genoemd werd, dat er een net over een aanhanger met zand (en ik meen zelfs verplicht als hij LEEG is) moet, totale BS!

Die laatste zou ik laten voorkomen tot de laatste beroepsmogelijkheid mocht je daar
ooit een prent voor oplopen.
Leeg hoeft niet afgedekt te zijn.

Sterker nog, als jij een lading hebt die niet boven de zijborden uit komt ( en, niet kan afvallen onder normale omstandigheden ) - kantelen valt niet onder normaal - , altijd laten voorkomen.
Die win je.

Zand kan wel weer een randgevalletje zijn, aangezien het kan verwaaien ( en dat mag dus niet )

Sleutelwoord is wel altijd , niet boven de zijborden geladen.
En een beetje gezond verstand ;p

Rij voor het werk ( afval ) hele dagen met open bakken / troep rond.. in al die jaren
nog nooit een prent gehad, gewoon even ( bij staandehouding ) uitleggen waarom je iets wel of niet doet.
"geen zin in" , nee.. dat is geen goede motivatie.. die kost geld :+
( zelfs bij het ILENT werken mensen :) )
 
Bij welke gelegenheid is het wel gepast te schrijven voor kapotte verlichting ?

Of moet daar dan maar helemaal niet meer voor geschreven worden ?


( vraag is serieus bedoeld )


Wat ik vind :)

1- overdag, waarschuwing.. laat voor de avond even zien per foto of op buro dat
het is gerepareerd , geen foto of controle.. klopt agent de volgende ochtend de prent in.

2- avond , meteen prent ( dat zie je in je spiegel, niet maken is luiheid/laks )

3- kan je het meteen repareren ? .. dan nu doen, of anders prent.
( ok, sommige lampen kan je niet meteen vervangen, die xenon/led zooi is te duur om redelijkerwijs op voorraad in je auto te hebben )



Persoonlijk.. zou van mij de handhaving op vooral koplampen net zo moeten zijn als met bellen,
word het gezien, meteen aan de kant .


Oh, en als we dan toch bezig zijn.. :) :) handhaving op die knuppels die hun auto niet kennen,
en denken dat als de automatische verlichting aangaat.. hun achterlichten ook aan gaan.
( Westerschelde tunnel, goudmijn !! )




Oh, aanvulling.. En dat eeuwige tering excuus van faalhazen die dan vertellen
"ja dat kan ik niet, koplampje wisselen" en de dealer is druk.
Meteen dubbel prijs, dan ben je niet geschikt/kapabel om een motorvoertuig te besturen
als je dit niet zelf kan.
En als dat betekend dat je het halve front moet demonteren of de cabine moet kantelen..
Jou probleem, niet de arme donder die bovenop je rijd omdat je verlichting niet op orde is.

( jep.. met een beetje pech moet je voorwiel er af, en een wielbak er uit.. leef er mee, staat in
de handleiding hoe het moet )

Jij wilt auto/motor/vrachtwagen rijden.. jou probleem om te leren hem veilig te houden.


( genoeg schenen geraakt ?? )
 
Laatst bewerkt:
Bij welke gelegenheid is het wel gepast te schrijven voor kapotte verlichting ?

Of moet daar dan maar helemaal niet meer voor geschreven worden ?


( vraag is serieus bedoeld )


Lamp doorgebrand, stekker niet aangesloten, complete lichtunit ontbreekt, geen reserve lampen mee.

Koplampen zie ik elke ochtend spiegelen in een ruit, aanhanger kontroleer ik standaard, omdat stekkers storings gevoelig zijn en toch gaat er soms onderweg wat stuk. Koplampen gaan meestal bij het aanzetten stuk.
 
Dat is inderdaad het nadeel van de iets nieuwere auto's , of een achteraf
ingebouwde module ( denk dat dit ook meetelt )
Je vertrouwd er op dat de computer t laat zien als het mis is.

Je computer word -gefopt - op de check, alleen.. als er dus écht een storing zit,
laat ie het niet altijd zien.

( in mijn geval, met mijn module , zou de computer wél een kapotte lamp moeten weergeven )
Helaas.. deed ie niet,.. kwam daar ook door toeval achter.
( gozer op de milieustraat die achter me stond )

Aan de andere kant, het is net zo iets als een prent krijgen voor:
Kapotte uitlaat
Ruitenwissers die niet werken
Ruitenwisser-vloeistof-tankje leeg ..

"net gebeurd meneer" .. knip


En dat -gelul- over controle vooraf..
Laten we eerlijk zijn, er zijn maar 3 soorten mensen die dit doen:

1- onder de baas z'n tijd
2- autisten
3- heeft nt 2 dagen z'n rijbewijs

En de rest lult uit z'n nek, niemand doet het..
:Y







:+
 
Wat ik vind :)

1- overdag, waarschuwing.. laat voor de avond even zien per foto of op buro dat
het is gerepareerd , geen foto of controle.. klopt agent de volgende ochtend de prent in.

2- avond , meteen prent ( dat zie je in je spiegel, niet maken is luiheid/laks )

3- kan je het meteen repareren ? .. dan nu doen, of anders prent.
( ok, sommige lampen kan je niet meteen vervangen, die xenon/led zooi is te duur om redelijkerwijs op voorraad in je auto te hebben )



Persoonlijk.. zou van mij de handhaving op vooral koplampen net zo moeten zijn als met bellen,
word het gezien, meteen aan de kant .


Oh, en als we dan toch bezig zijn.. :) :) handhaving op die knuppels die hun auto niet kennen,
en denken dat als de automatische verlichting aangaat.. hun achterlichten ook aan gaan.
( Westerschelde tunnel, goudmijn !! )




Oh, aanvulling.. En dat eeuwige tering excuus van faalhazen die dan vertellen
"ja dat kan ik niet, koplampje wisselen" en de dealer is druk.
Meteen dubbel prijs, dan ben je niet geschikt/kapabel om een motorvoertuig te besturen
als je dit niet zelf kan.
En als dat betekend dat je het halve front moet demonteren of de cabine moet kantelen..
Jou probleem, niet de arme donder die bovenop je rijd omdat je verlichting niet op orde is.

( jep.. met een beetje pech moet je voorwiel er af, en een wielbak er uit.. leef er mee, staat in
de handleiding hoe het moet )

Jij wilt auto/motor/vrachtwagen rijden.. jou probleem om te leren hem veilig te houden.


( genoeg schenen geraakt ?? )
Lijkt me heel redelijk :Y
 
Eerst doen of je heel onterecht een bekeuring hebt gehad voor een los draadje, komt later de aap uit de mouw dat daardoor de hele rechter verlichting het niet doet :') :')
Wat maakt het nou uit of je de verlichting van de auto kunt zien, je weet gewoon dat de verlichting van de kar hoort te werken.
Je leest wel heel iets anders dan ik geschreven heb hoor.....

Ik heb nergens gemeld dat de bekeuring onterecht was, ik beklaagde mij er wel over dat deze hoger was dan ik redelijk vond.
En natuurlijk maakt het uit of de verlichting van de auto wel of niet zichtbaar is, de gevaarzetting is gewoon anders. Iedereen kon mijn remlichten en richtingaanwijzers gewoon zien, dat is toch iets heel anders dan dat dat niet het geval is?

En ja, toen ik de aanhanger aangekoppeld had heb ik de verlichting gecontroleerd. Alles werkte. Alleen remlichtcontrole is in je eentje wat lastig omdat als je kijkt naar de weerschijn van de remlichten in de spiegel je gefopt kan worden door de achterlichten/remlichten van de auto.

Toen ik na 15 minuten rijden een melding op mijn dashboard kreeg dat er een verlichtingsprobleem was ben ik er van uit gegaan dat er net als vele keren eerder een lampje van de aanhanger kapot was gegaan. Dat gebeurd helaas om de haverklap waardoor ik sterk overweeg een LED-unit te monteren. En mijn laatste reservelampje had ik natuurlijk al eerder opgebruikt, en dus dacht ik dit op de zaak te verhelpen. En dat heb ik dus ook gedaan.
 
In dit soort accu's zit vaak 18650 cellen, en net zoals de oplaadbare AA batterijen heb je die in verschillen capaciteiten terwijl het formaat het zelfde blijft.

Google afbeeldingen: 18650 Cell

db

een beetje verschil in capaciteit dat kan ik nog wel geloven.
Maar van 3ah naar 5ah dat is meer dan 1,5 keer de capacieit. En toch is de behuizing exact hetzelfde.
Ik kan me nog herinneren dan men vroeger zei dat chinese immitatieaccus's van bijvoorbeeld een telefoon onmogelijk een hoger capaciteit kunnen hebben dan de originele, ongeacht wat erop staat.(vanwege het gelijke formaat) Maar dat is dus kennelijk wel mogelijk.
 
een beetje verschil in capaciteit dat kan ik nog wel geloven.
Maar van 3ah naar 5ah dat is meer dan 1,5 keer de capacieit. En toch is de behuizing exact hetzelfde.
Ik kan me nog herinneren dan men vroeger zei dat chinese immitatieaccus's van bijvoorbeeld een telefoon onmogelijk een hoger capaciteit kunnen hebben dan de originele, ongeacht wat erop staat.(vanwege het gelijke formaat) Maar dat is dus kennelijk wel mogelijk.


Best mogelijk, dat de behuizing van de 3 ah accu nog ruimte heeft voor meer cellen, heb er nooit 1 open gemaakt. Ze gaan al ruim 6 jaar niet stuk, dus geen behoefte tot slopen. Inmiddels wel op de 18 volt 5 ah over gestapt, die zijn wel zwaarder. 14.4 volt is uitlopend, dus alle nieuwe spul op 18 volt gekocht.
 
een lampje van de aanhanger kapot was gegaan. Dat gebeurd helaas om de haverklap waardoor ik sterk overweeg een LED-unit te monteren. En mijn laatste reservelampje had ik natuurlijk al eerder opgebruikt, en dus dacht ik dit op de zaak te verhelpen. En dat heb ik dus ook gedaan.

Hang de units in rubber, goedkoper , werkt ook :)
( rubber zat op voorraad lijkt me ? :) )

Die LED units gaan VAAK ( niet altijd ) nogal slecht samen met boordcomputers, zou dat
eerst even checken of dan je computer niet helemaal over de rooie gaat.
 
Ik rijd al twee jaar met goedkope led vervangingslampen in de originele units op mijn aanhangwagen. Nog geen enkel defect, en zowel mijn 2017 als 2001 Volvo gaan er prima mee overweg (met foutmeldingen), dit heb ik namelijk getest door lampje eruit te halen en dan aansluiten op auto.

Edit: voor de prijs van alle lampjes plus reserve van Ali kun je nog geen doosje reserve gloeilampjes bij de bouwmarkt halen...
 
Laatst bewerkt:
Zo!

Ik heb mijn overuren ook nog maar eens omgezet in iets zinnigs :9 Nu een paar keer gebruikt, goed ding! Is fijn gereedschap om mee aan de motor te klussen, slagmoersleutel had ik al, deze komt overal veel fijner tussen.

M12_FIR38-201B.jpg


Later,

Loek
 
Ik heb al mijn kasten strak georganiseerd. Zo ook mijn kast met de radio er in - en alle oplaad-stations waaronder de Dremel. De Dremel heeft 100en opzetstukjes maar die liggen ergens in een paar assorti-dozen in een kast. Even een extra balk geplaatst met de sleutel en de meest gebruikte borstels. Nu dus snel bij de hand.
full


ps: dit ding is echt geweldig:
8889707364382-424-424.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan