Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Hééé Willem ,.....ik heb het idee dat je bij Taco Moto's heel aardig ( en nog een beetje betaalbaar ) af bent ,...en dan heb je een hele nieuwe :)
( want ik constateer dat ze voor gebruikte exemplaren op zowel MP als Ebay toch ook nog heel hoog in boom zitten qua prijzen , ....en dan komen daar ook nog 'ns de verzendkosten bij :/ )
Ik zou dan éérst Taco maar gewoon effe bellen , ...én er dan pas langs gaan ,.....én je eigen pulley ( ter controle ) dan ook maar effe meenemen i.v.m. de zgn "off-set".

Reproduction OEM style wheel pulley 65T, 1-1/2" belt. Black or Silver
 
Laatst bewerkt:
Hééé Willem ,.....ik heb het idee dat je bij Taco Moto's heel aardig ( en nog een beetje betaalbaar ) af bent ( en dan heb je hele een nieuwe :) )
Ik zou dan éérst maar gewoon effe bellen , ...én er dan pas langs gaan ,.....én je eigen pulley ( ter controle ) dan ook maar effe meenemen i.v.m. de zgn "off-set".

Reproduction OEM style wheel pulley 65T, 1-1/2" belt. Black or Silver
Cool, maar ik zoek een exemplaar die ik even kan proberen. Hoeft ook maar voor een uurtje. Gezien de aanduiding zou dit moeten passen, da’s al mooi meegenomen.

Het voelt wel als een beetje verraad want zo gaat wel de crusty look er van af. Zo vond ik deze wel heel gaaf.
Eerst al een ander geheel glimmend blok, een nieuwe uitlaat. Schitterende remklauw. Betrapte mezelf erop dat ik de velgen begon te poetsen.

IMG_7699.jpeg
 
poehhhhh ,....een "test/uitprobeer-exemplaar" ,....waar kun je die effe gauw vandaan halen zeg ? '(
Je hebt voor w.b.t. OEM-pulleys nu alleen nog de keuzes tussen 65T en 61T.
Met dat verzet-tekeningetje wat ik hier liet zien , vermoed ik zelf , dat die 65T waarschijnlijk wel de juiste keuze zal zijn.
Je kunt dit ook nog aan Taco voorleggen.
Die jongen is naar mijn idee helemaal geen moeilijke persoon . :N
Als je de mogelijkheid wilt hebben om 'm na montage en een kort uittesten , nog om te kunnen ruilen , zou ik het gewoon netjes aan 'm vragen.
( Als ik zo'n workshop zou runnen , zou ik daar zelf geen enkel bezwaar in zien ,.....mits je 'm natuurlijk helemaal super-netjes en ongeschonden weer terug kan geven om 'm dan om te mogen ruilen )

....zulke mogelijkheden los ik meestal op met een goed kennismaking-gesprek en nog eventueel 20 euries in een fooienpot voor het bijkomende "ongemak" :z
 
Laatst bewerkt:
poehhhhh ,....een "test/uitprobeer-exemplaar" ,....waar kun je die effe gauw vandaan halen zeg ? '(
Dat is wel een dingetje, misschien moet ik van dat idee afstappen.
Je hebt voor w.b.t. OEM-pulleys nu alleen nog de keuzes tussen 65T en 61T.
Met dat verzet-tekeningetje wat ik hier liet zien , vermoed ik zelf , dat die 65T waarschijnlijk wel de juiste keuze zal zijn.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Je kunt dit ook nog aan Taco voorleggen.
Die jongen is naar mijn idee helemaal geen moeilijke persoon . :N
Als je de mogelijkheid wilt hebben om 'm na montage en een kort uittesten , nog om te kunnen ruilen , zou ik het gewoon netjes aan 'm vragen.
( Als ik zo'n workshop zou runnen , zou ik daar zelf geen enkel bezwaar in zien ,.....mits je 'm natuurlijk helemaal super-netjes en ongeschonden weer terug kan geven om 'm dan om te mogen ruilen )

....zulke mogelijkheden los ik meestal op met een goed kennismaking-gesprek en nog eventueel 20 euries in een fooienpot voor het bijkomende "ongemak" :z
Ik denk niet dat ik hem terug ga sturen. Gezien de post van @Bitchin hieronder.
Ik heb hem ingevuld en dan nog zonder het effect van de extra power die het blok heeft denk ik dat ik inderdaad gewoon een pulley ga halen.
Het is wel even netjes om af te wachten wat het antwoord van baboon gaat zijn. Want als de maten kloppen dan gaat dat hem worden. Vind dat verroeste icm met dat bladderende chroom echt heel gaaf.
 
Als je zo'n 'rat' effect gaaf vind dan kan je vast wel ergens een gritstraal machine vinden en de pully (deels) een beetje 'voorbewerken'.
 

Ja zoiets vind ik wel gaaf. Hier en daar roest maar niet geforceerd alles naar de kloten helpen.
Die "corrosie" aan de buitenkant is totaal niet bepalend of het een goede of slechte pulley is ,.....het gaat er bij een 2ehands pulley alleen maar om de toestand waarin z'n "tandjes" verkeren :+
( met een spuitbussie van de Action is die zijkant zó weer netjes )
Het tanden-oppervlak moet er écht nog goed uitzien ,....als dat er dubieus of klote uitziet , dan is je ( nieuwe ) belt een kort leven beschoren .
( en dat korte leven van die belt eindigt dan nooit pal voor je eigen deur ) -O-
 
Laatst bewerkt:
Die "corrosie" aan de buitenkant is totaal niet bepalend of het een goede of slechte pulley is ,.....het gaat er bij een 2ehands pulley alleen maar om de toestand waarin z'n "tandjes" verkeren :+
( met een spuitbussie van de Action is die zijkant zó weer netjes )
Het tanden-oppervlak moet er écht nog goed uitzien ,....als dat er dubieus of klote uitziet , dan is je ( nieuwe ) belt een kort leven beschoren .
( en dat korte leven van die belt eindigt dan nooit pal voor je eigen deur ) -O-
Dat is natuurlijk waar en met zelf ophalen kan ik dat soort ellende redelijk uitsluiten. Misschien moet ik dan maar niet voor de looks gaan en toch maar gewoon een nieuwe aanschaffen.
 
ik vertel het je , omdat ik zelf een keer de lul ben geweest met een kut-ding van mp '(
....kon zo in de oud-ijzer-ton....
 
Ik zie wel iets op de site over een petjes auto evenement, HD’s zie ik niet.
 
Het is wel pisvroeg opstaan maar ik heb mijn wekker gezet. Ik kijk wel eerst op buienradar voor het weer, want regen op de heenweg naar Assen kan me niet bekoren (op de terugweg ook niet maar dan kan ik me thuis wel weer afdrogen en opwarmen). Ik doe deze keer nog niet mee maar mss vlgende keer wel en kijken naar de dragracers is ook heel leuk.

Mijm Dyna herken je wel aan mijn user-icon op de derbycover, en ik kijk uit of ik iemand met korte pootjes zie 👀 😉
 
Ik ben ook wel herkenbaar hoor, ik ga me niet vermommen dus als je me kent zie je zo dat ik het ben.

Zal wel een zwart jubileum petje op hebben.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan