Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Klinkt iig lekker zo. Hou er rekening mee dat als je naar de testbank gaat dat je dat moet (mag :+) doen zoals je 'm denkt te houden, dus geen gepiel meer aan inlaat of uitlaat enzo.
 
als het kan, zou ik hem eens flink warm rijden zodat alle kool aanslag in de koppen verdwenen is.
 
Even op zoek naar blokken voor de remklauw die @Duncan me gegeven heeft. Nou kom ik op Jay Brake J-6 uit als enige mogelijke optie. En dan als blokken de EBC-915625. En ik ben niet echt thuis in dat spul dus wel benieuwd of het de goeie gaan zijn.
 
In 32 jaar shovel rijden heb ik nog nooit olielekkage gehad behalve 1 keer een lekkende koppakking.
....én al zal 'r een keertje een druppie onder hangen ,....lekker belangrijk zeg :z
Zolang 'ie netjes loopt , en nog genoeg porrie heeft , en geen pluimen blaast , dat je mekaar niet meer kunt herkennen is 't oké
 
Heb dus de boel zo’n beetje afgesteld zoals geadviseerd en ik denk dat hij nu wel klaar is voor de testbank. Hij loopt heel best oke denk ik.
Bekijk bijlage 1976986
draait toch al best wel netjes zo ? :t

Je kunt misschien 'ns kijken of je een 14mm "ColorTune" op de kop kunt tikken.
Altijd makkelijk zo'n ding.
 
draait toch al best wel netjes zo ? :t

Je kunt misschien 'ns kijken of je een 14mm "ColorTune" op de kop kunt tikken.
Altijd makkelijk zo'n ding.
Ik ben echt tevreden. Nog wel even echt op de dynabank laten afstellen en dan maar eindelijk weer rondtuffen.
14mm ColorTune, zoeken we even op.
 
En toen hij warm was werd het nog beterder.
Bekijk bijlage 1976988
lekker voormekaar man !
Ik ben echt tevreden. Nog wel even echt op de dynabank laten afstellen en dan maar eindelijk weer rondtuffen.
14mm ColorTune, zoeken we even op.
is een RVS bougie met een glazen venstertje , zodat je in de verbrandingsruimte kan kijken als de motor loopt.
Dat geeft je altijd wel een goede indicatie mbt het brandstof-lucht mengsel.
- "Bunzenblauw" ( paars-blauw ) is oke.
- Bij gasgeven wordt íe rijker door de acceleratie-pomp ( wordt dan effe een moment oranje-geel )
- Bij stationair afstellen moet 'ie ook bunzenblauw zijn.

Het is natuurlijk geen vervanging voor de Dyno-bank ,....maar je weet i.i.g. "wat" , ...en zodanig of je op de juiste koers zit .
( en het scheelt oneindig veel "test-blokjes om" , wat ook vaak weer langer vrede met de buren kan opleveren ) :+
 
Laatst bewerkt:
lekker voormekaar man !
Gaat eindelijk lekker zo. Toch wel wat tegenslagen gehad waardoor vooral tijd verloren ging maar het is opgelost. Ik heb niet alles hier neergezet, niemand zit daar op te wachten dacht ik.
is een RVS bougie met een glazen venstertje , zodat je in de verbrandingsruimte kan kijken als de motor loopt.
Dat geeft je altijd wel een goede indicatie mbt het brandstof-lucht mengsel.
- "Bunzenblauw" ( paars-blauw ) is oke.
- Bij gasgeven wordt íe rijker door de acceleratie-pomp ( wordt dan effe een moment oranje-geel )
- Bij stationair afstellen moet 'ie ook bunzenblauw zijn.
Alleen om te hebben al gaaf helaas nergens op voorraad.
Het is natuurlijk geen vervanging voor de Dyno-bank ,....maar je weet i.i.g. "wat" , ...en zodanig of je op de juiste koers zit .
( en het scheelt oneindig veel "test-blokjes om" , wat ook vaak weer langer vrede met de buren kan opleveren ) :+
Mijn buren zijn zo vergevingsgezind dat het een aard heeft. Nou zien zij ook wel dat ik de demper zo buitenproportioneel heb gekozen dat ze echt verschil horen met de eerdere demper.
misschien dat deze site je nog wat duidelijkheid kan verschaffen ?
https://supertrapp.com/pdfs/JayBrake(2015 Catalog).pdf
Jazeker, nu weet ik tenminste dat het een J-6 classic is en dat EBC de blokken verkoopt voor €29,- ex vzk dus als blijkt dat de klauw goed is dan kan ik ze bestellen.

Ik heb de lekkende klauw eraf gehaald en de j6 gepast en dat is alvast een dikke oke!
IMG_7678.jpeg


Daarna een koperen afdichting gemaakt, die had ik natuurlijk niet liggen.
IMG_7887.jpeg

Nadat is gebleken dat dat de boel niet meteen lekt de druk opgevoerd totdat alle zes de zuigers naar buiten kwamen en daarna de remhevel met een tie-wrap vastgezet. Tussen de zuigers zit een op maat gemaakt stuk hardhout.

IMG_7888.jpeg


Zo nu is de koffie op, het verhaal geschreven en nu kijken of hij nog op druk is en of de hiervoor met remmenreiniger en doekje schoongemaakte klauw nog steeds schoon is.
 

Bijlagen

  • IMG_7677.jpeg
    IMG_7677.jpeg
    136 KB · Weergaven: 0
Remblokken en koperen ringen komen volgende week binnen.

Hebben jullie nou ook dat gekloot met die gaskabels dat de binnenkabels zo lang zijn dat er geen afstellen aan is? Zowel bij de originele gasbuis alsook bij de nieuwe hippe retro biltwell vervanger. De gaskabel is één geheel en behalve dat deel wat je kunt verdraaien om de buitenmantel langer te maken kun je er niks aan veranderen. Aan de buiszijde bij het handvat heb ik dat kogeltje eraf geknipt en twee goedkope tonnetjes eraan geschroefd. Ik gebruik toch alleen de trekkende kabel dus één kabel bezet nu beide uitsparingen met de tonnetjes en ik kan nu in ieder geval weer gebruik maken van de afstellingsmogelijkheden van de mantel.
Ongetwijfeld doe ik iets vaut maar ik zie zo gauw ook geen andere oplossing dan deze.

Ik blijf bezig zo…
 
Terug
Bovenaan Onderaan