... weleens gehoord dat het niet fijn voor je big end is zo'n laag idle toerental
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee.Is dat zo?... weleens gehoord dat het niet fijn voor je big end is zo'n laag idle toerental
In 32 jaar shovel rijden heb ik nog nooit olielekkage gehad behalve 1 keer een lekkende koppakking.Sinds wanneer heeft een Shovel olie nodig? Hij spuugt toch alles weer uit...
Staat te rijk.Heb dus de boel zo’n beetje afgesteld zoals geadviseerd en ik denk dat hij nu wel klaar is voor de testbank. Hij loopt heel best oke denk ik.
Bekijk bijlage 1976986
Was niet de bedoeling om daar nog wat aan te veranderen.Klinkt iig lekker zo. Hou er rekening mee dat als je naar de testbank gaat dat je dat moet (mag ) doen zoals je 'm denkt te houden, dus geen gepiel meer aan inlaat of uitlaat enzo.
Dat zal niet lang op zich laten wachten, een droge dag is genoeg.als het kan, zou ik hem eens flink warm rijden zodat alle kool aanslag in de koppen verdwenen is.
Want?Staat te rijk.
....én al zal 'r een keertje een druppie onder hangen ,....lekker belangrijk zegIn 32 jaar shovel rijden heb ik nog nooit olielekkage gehad behalve 1 keer een lekkende koppakking.
draait toch al best wel netjes zo ?Heb dus de boel zo’n beetje afgesteld zoals geadviseerd en ik denk dat hij nu wel klaar is voor de testbank. Hij loopt heel best oke denk ik.
Bekijk bijlage 1976986
Ik ben echt tevreden. Nog wel even echt op de dynabank laten afstellen en dan maar eindelijk weer rondtuffen.draait toch al best wel netjes zo ?
Je kunt misschien 'ns kijken of je een 14mm "ColorTune" op de kop kunt tikken.
Altijd makkelijk zo'n ding.
lekker voormekaar man !En toen hij warm was werd het nog beterder.
Bekijk bijlage 1976988
is een RVS bougie met een glazen venstertje , zodat je in de verbrandingsruimte kan kijken als de motor loopt.Ik ben echt tevreden. Nog wel even echt op de dynabank laten afstellen en dan maar eindelijk weer rondtuffen.
14mm ColorTune, zoeken we even op.
misschien dat deze site je nog wat duidelijkheid kan verschaffen ?Even op zoek naar blokken voor de remklauw die @Duncan me gegeven heeft. Nou kom ik op Jay Brake J-6 uit als enige mogelijke optie. En dan als blokken de EBC-915625. En ik ben niet echt thuis in dat spul dus wel benieuwd of het de goeie gaan zijn.
shovels hebben geen big end ,.....was niet nodig in die tijd... weleens gehoord dat het niet fijn voor je big end is zo'n laag idle toerental
Gaat eindelijk lekker zo. Toch wel wat tegenslagen gehad waardoor vooral tijd verloren ging maar het is opgelost. Ik heb niet alles hier neergezet, niemand zit daar op te wachten dacht ik.lekker voormekaar man !
Alleen om te hebben al gaaf helaas nergens op voorraad.is een RVS bougie met een glazen venstertje , zodat je in de verbrandingsruimte kan kijken als de motor loopt.
Dat geeft je altijd wel een goede indicatie mbt het brandstof-lucht mengsel.
- "Bunzenblauw" ( paars-blauw ) is oke.
- Bij gasgeven wordt Ãe rijker door de acceleratie-pomp ( wordt dan effe een moment oranje-geel )
- Bij stationair afstellen moet 'ie ook bunzenblauw zijn.
Mijn buren zijn zo vergevingsgezind dat het een aard heeft. Nou zien zij ook wel dat ik de demper zo buitenproportioneel heb gekozen dat ze echt verschil horen met de eerdere demper.Het is natuurlijk geen vervanging voor de Dyno-bank ,....maar je weet i.i.g. "wat" , ...en zodanig of je op de juiste koers zit .
( en het scheelt oneindig veel "test-blokjes om" , wat ook vaak weer langer vrede met de buren kan opleveren )
Jazeker, nu weet ik tenminste dat het een J-6 classic is en dat EBC de blokken verkoopt voor €29,- ex vzk dus als blijkt dat de klauw goed is dan kan ik ze bestellen.misschien dat deze site je nog wat duidelijkheid kan verschaffen ?
https/supertrapp.com/pdfs/JayBrake(2015 Catalog).pdf