Harley Davidson deel X "King of the Road"

Status
Niet open voor verdere reacties.
vraagje voor de sleutelaars,

Gisteren de remschijf van me oude 16 inch voorwiel gehaalt en wou deze op de 21 inch zetten, nu vallen de bevestigingsgaten mooi over die hub alleen passen de oude bouten niet...
ze zijn iets wat te groot.
blijft het hele zooitje zitten als ik een slag kleiner pak een M8 of zo iets dergelijks?
heeft het dan nog genoeg vlees om de krachten van de remschijf op te vangen?

...misschien malle opmerking ,....maar wat dacht je van de gaten op-boren in je schijf?

Gisteren de remschijf van me oude 16 inch voorwiel gehaalt en wou deze op de 21 inch zetten, nu vallen de bevestigingsgaten mooi over die hub alleen passen de oude bouten niet...
blijft het hele zooitje zitten als ik een slag kleiner pak een M8 of zo iets dergelijks?

Ik zou het niet doen, de krachten die op je schijf komen tijdens het remmen zijn gigantisch, uiteindelijk krijg je steeds meer speling tussen je schijf en hub.

...misschien malle opmerking ,....maar wat dacht je van de gaten op-boren in je schijf?
gaten in de schijf zijn te groot, wordt dan de hub gaten iets groter boren..

bigwolf, daar was ik ook al bang voor.
alleen zat bij de 16 inchvelg ook al wat speling tussen... :/

Ik zou het ook niet doen. Gewoon passende hub maken.

.

full

huh ??

vanwaar die hele rare waarde....67 1/2V ...?

gaaf, oude radio, kun je al die uitzendingen uit 1950 weer eens horen!

M8 is een beetje de standaard maat bij Japanse remschijven.

Je moet er wel voor zorgen dat de bouten perfect in se gaten van de remschijf vallen, om bewegingen te voorkomen.

Aan de bout moet dus een borst zitten, van precies de diameter van de gaten in de remschijf.

Tis een 1,5" met 136T geworden...

Komend weekend maar eens sleutelen :)

ik kon voor me eige brommert toen ook geen antwoord vinden op internet ,....ik heb de tanden maar uitgeteld van de gebroken riem ,......."op save" :/

ik kon voor me eige brommert toen ook geen antwoord vinden op internet ,....ik heb de tanden maar uitgeteld van de gebroken riem ,......."op save" :/

Ik had geen zin in tellen :')
Als het niet goed is, gaattie terug :)

:?

R & R for ever....

:} :}

Laatst bewerkt:
hooow the ventures, kings of surf! :}

vandaag trouwens radicaal omgeslagen..
ga het hardtail frame gebruiken, al heel lang een idee in me hoofd en nu de knoop doorgehakt!

foto verslag zal volgen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan